Gå til innhold

Hvor bør jeg kjøpe Ic? + div andre spm

Ranger emnet

JokkmokkTurbo

Anbefalte innlegg

Tja.. Jeg lurer da på hvor man får kjøpt en ic til min 244 og alt som hører med.. Jeg vet de fleste har det til salgs av forskjellige tuning selskaper.. Men lurer på om det finnet evt et kit?

Hvor stor trenger ic å være? Vil ikke ha for stor.. Men i alle fall ikke ei bitte liten en..

Hvor får jeg kjøpt de forlengelses armene som intercooleren og radiatoren sitter på?

Tja.. ca pris.. Evt noen bra pop-off å ha?

Vil helst kjøpe litt kvalitet her.!

1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut.

2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.klracing.se/har billige intercooler og dump ventil+masse anna snacks..har og ekstremt billige instrument/målere som 5"turteller,turbotrykksmåler,oljetryksmåler,oljetempmåler og kjølevannsmåler:D

og regner med det er på AT motoren din du skal ha det? du kan og få kjøpt deg en billig brukt 740 intercooler, til bygging av trykk rør kan du bruke universal eksos-rør deler å bygge med. kjøpe liste av rør som trengs for bygging av trykkrør på B230AT-->740ic : 1stk. 2" 90graders, 1stk. overgang fra 2"-->2,5" og 1stk. 2,5" kardangrør(et "rakt" rør med en "u" på mitten, som er beregnet for å gå aver bakaksling.) 2" 90graderèn monteres på turbo og 2"-->2,5" overgangen monteres på intercooleren på "inn-koblingen" på coolerèn, desse 2 rørene tilpasses og sveises sammen. røret ifra coolerèn og til trykkboksa trenger kun å kappes til for å passe + at på trykkboksa må du kappe av svingen på slik at den går rakt fram (her må ikkje kappes meir en nødvendig pga at du må ha plass til å tre slangen inn på og skru fast med slange klemme) også må du sveise på et rør for festing av dump ventilen og dette bør være så nært trykkboksa so råd..

her er et bilde av slik det såg ut med meg, bilde forteller deg sikkert bedre korleis du kan gjer det.. er ikkje så flink å ordlegge meg..hehe:D

motorrommet.jpg

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.klracing.se/har billige intercooler og dump ventil+masse anna snacks..har og ekstremt billige instrument/målere som 5"turteller,turbotrykksmåler,oljetryksmåler,oljetempmåler og kjølevannsmåler:D

og regner med det er på AT motoren din du skal ha det? du kan og få kjøpt deg en billig brukt 740 intercooler, til bygging av trykk rør kan du bruke universal eksos-rør deler å bygge med. kjøpe liste av rør som trengs for bygging av trykkrør på B230AT-->740ic : 1stk. 2" 90graders, 1stk. overgang fra 2"-->2,5" og 1stk. 2,5" kardangrør(et "rakt" rør med en "u" på mitten, som er beregnet for å gå aver bakaksling.) 2" 90graderèn monteres på turbo og 2"-->2,5" overgangen monteres på intercooleren på "inn-koblingen" på coolerèn, desse 2 rørene tilpasses og sveises sammen. røret ifra coolerèn og til trykkboksa trenger kun å kappes til for å passe + at på trykkboksa må du kappe av svingen på slik at den går rakt fram (her må ikkje kappes meir en nødvendig pga at du må ha plass til å tre slangen inn på og skru fast med slange klemme) også må du sveise på et rør for festing av dump ventilen og dette bør være så nært trykkboksa so råd..

her er et bilde av slik det såg ut med meg, bilde forteller deg sikkert bedre korleis du kan gjer det.. er ikkje så flink å ordlegge meg..hehe:D

motorrommet.jpg

Hmm.. Det der så kompisert ut :P hvordan du har gjort det.! Har sett lettere måter å gjøre det på.. Men jeg må si det så bedre ut det du hadde gjort gitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pop-off er ikke det dere tenker på..

Avlastningsventil/dumpventil er det rette ordet :)

Dumpventil og intercooler kjøper du fra http://kimmit-sport.com .

Rask levering og gode priser!

Samma det =p Skjønner hva jeg mener i alle fall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pop-off er ikke det dere tenker på..

Avlastningsventil/dumpventil er det rette ordet :)

Dumpventil og intercooler kjøper du fra http://kimmit-sport.com .

Rask levering og gode priser!

på kimmit koster akk de samma coolera ca 500 kr mer.. trenger ike no forlengningsarmer eller no hvis du kjøper riktig størelse.. passer perfekt mellom grillen og radiatorn.. ikke no kembo overdrivi cooler som er stripsa fast i radiatorn

volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang)

Lenke til kommentar
Del på andre sider