Gå til innhold

blaupunkt forsterkere?

Ranger emnet

JBT

Anbefalte innlegg

hvordan er blaupunktforsterkere?jeg liker ikke blaupunkt orginal cd'spillere i 90talls biler å lurer på om også forsterkerne er like dårlige som gamle cd spillerne dems. jeg fikk et kjempetilbud på jobb å slo til med å kjøpe meg 3 stk 4kannals blaupunktforsterkere! jeg har så stor bil(audi varebil) å har lenge tenkt på å bygge stereo bak i bagaserommet! har helt ok cd spiller men siden de orginale høytalerne er sprengte er det ikke serlig kjekt å høre på musikk... å bruker bilen ganske mye. så da tenkte jeg å skifte ut orginalhøytalerne med f.eks focal eller jl sine forntsett(4" eller 5 1/4") som skal passe inni di orginale kassene som står i dørene. å sette et 6 1/2" frontsett i bakdørene. trenger jeg extra batteri hvis jeg skal ha 3 forsterkere?hva trengs? å viktigst av alt..... er blaupunktforsterkere noe å satse på? eller er det bare å selge videre å kjøpe meg et annet merke?

har hatt mye forskjellig før men aldri blaupunkt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de heter blaupunkt tha 480, ser slanke å anonyme ut, noe jeg liker. tenkte å sette en 12"på hver av dem å sette 2frontsett på den siste. men det er bare fåreløpig. men vet ikke hva som må gjøres siden jeg trenger strømkabler til 3forsterkere, hva størelse trengs til strøm å til jording?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de heter blaupunkt tha 480, ser slanke å anonyme ut, noe jeg liker. tenkte å sette en 12"på hver av dem å sette 2frontsett på den siste. men det er bare fåreløpig. men vet ikke hva som må gjøres siden jeg trenger strømkabler til 3forsterkere, hva størelse trengs til strøm å til jording?
Det kan nok funke det ja. Ang strøm så trekker du bare opp 1 strømkabel til 1 fordelingsblokk som har 1 inngang og 3 utganger. Akkurat samme gjør du med jord også, 1 inn og 3 ut:) Ganske enkelt. Nå vet jeg veldig lite om akkurat de ampene du refererer til, men en 35mm2 skulle vell holde, eller du kan gå hakket opp og velge 50mm2 så kan du oppgradere i senere til ogs om ønskelig:) Til kabler anbefaler jeg http://www.morel.no - nettbutikk - tilbehør. Der har du et merke som heter EVUS, og er veldig bra. Kjører selv komplett EVUS i kabler og tilbehør, og med veldig bra resultat og veldig fornøyd.

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velicity serien er Veldig bra. Både når det gjelder høyttalere og forsterkere.

originale spillere er dessverre ikke alltid så mye å skryte av da disse som regel er noe av det billigste bilprodusentene kan få tak i. Men de dyrere komponentene til blaupunkt er veldig bra.

Har heller ikke vært noen stor fan av blaupunkt - inntil jeg kom borti de litt dyrere produktene, og det endte opp med at blaupunkt nå har klatret veldig høyt opp på listen min.

bare husk en ting når dte gjelder disse forsterkerene - de er Sultene! De krever Mye strøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bør jeg investere i en større dynamo? den er ganske kraftig den som er i men jeg vet det går fint ann å sette i en mye sterkere. må batteri skiftes også da?hvordan blir det med remote?stapper jeg alle 3remote kablene inn i cd spilleren?eller skjøter dem sammen i en kontakt? hvor får man tak i sånne 1 inn å 3ut kontakter til strøm å jordingskabler?

hvordan var justeringsmulighetene til tha 480 forsterkeren du benyttet til komponentsettet du med coupe'en?

har forresten jobbet et år med hyundai. å må bare si at det er en MEGET bra bil! godt sammenskrudd å lett å ta av deksler å trekk på. har noen orginal deler liggenes hvis du har noe som har godt i stykker;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har erfart at tha forsterkerene mine greide seg bra med orig dynamo og 2 gelè batterier :)

Aldri noen spennings problemer eller noe..

Forresten var justerings mulighetene helt topp!! Kjørte på en Panasonic spiller på det tidspunktet, med gode muligheter og EQ,men går ikke tilbake til det merket av andre grunner :)

Aldri hatt en vond eller dårlig erfaring med Blaupunkt eller Velocity ;)

LØP OG KJØP!!

(kan legge til at firmaet jeg jobber i på torsdag fikk forhandleravtale med blaupunkt,så skal ikke se bort ifra at det blir en del produkt test og skifting på meg :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider