Gå til innhold

Ulyd i anlegg ved sving, bremsing og humper

Ranger emnet

Allright

Anbefalte innlegg

Hei.

Har hatt samme anlegg i bilen i et halvt år, har fungert supert. 1monoblokk, 1 4kanaler, frontsett, spiller, bakhøytalere og 2 12" subber.

I forrige uke bynte det og lage sinnsykelige ulyder, kan ligne på når du putter signalkabel mot godts. Kommer en høy dure lyd fra høytalerne.

Dette kommer når jeg svinger mye til høyre i fart, trør på bremsepedalen i fart, og i humper. Lyden kommer IKKE når jeg vrir frem og tilbake på rattet samt trør inn bremsepedalen når jeg står iro. Lyden hakker også litt, så kan virke som at det som forårsaker lyden ikke har kontakt hele tiden, lyden hakker liksom.

Noen som har ideer om hva d kan være ?

Har selv fundert på om det kan være jordinga som gjør det, men rart det plutseli skulle bli sånn etter 6mnd. Har sjekket kablene og de sitter ihvertfall fast på forsterkerne, spiller og subbene.

Audi A4 1.9TDI Quattro 2002mod

Toyota Hiace 2.4D 1989mod

Lynx Rave 440/800 2006mod

Ski-Doo Mxz Xrs 600SDI 2007mod

Yamaha Phazer 480 1989mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noe som er løst.. gå over kobblingen din.

hvor feilen er.. ja det er håpløst å finne via et tastatur :)

Håper det er noe i anlegge som er løst da... Er det i ledningsnettet til bilen kan jeg like godt kjøre den på dynga...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nok neppe feil i lednings nettet i bilen... sjekk lednings nettet til stereon.. har du vært litt uheldig når du la kabler kan du ha fått lagt en ledning i press og etter et halvt år har det kanskje skjedd noe med den.. eller kanskje noe har løsnet som jeg sa først..

eksempel på over tid slitasje for meg var at remoten hoppet av hver gang bassen slo.. (dårlig kontakt) så forsterkeren skrudde seg av hver gang bassen slo.. var faktisk ikke lett å finne ut av.. trodde lenge jeg hadde dårlig med strøm :D

så gå over ledninger, signal kablen er nok som codegen sier mest sansynligvis syndebukken.. du sa det jo selv..

I forrige uke bynte det og lage sinnsykelige ulyder, kan ligne på når du putter signalkabel mot godts. Kommer en høy dure lyd fra høytalerne.

når du svinger, bremser eller kjører i dumper virker tyngde kraften og signal kablen går til jord?

Mitt Opel Astra prosjekt

Listen to your music, not your speakers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nok neppe feil i lednings nettet i bilen... sjekk lednings nettet til stereon.. har du vært litt uheldig når du la kabler kan du ha fått lagt en ledning i press og etter et halvt år har det kanskje skjedd noe med den.. eller kanskje noe har løsnet som jeg sa først..

eksempel på over tid slitasje for meg var at remoten hoppet av hver gang bassen slo.. (dårlig kontakt) så forsterkeren skrudde seg av hver gang bassen slo.. var faktisk ikke lett å finne ut av.. trodde lenge jeg hadde dårlig med strøm :D

så gå over ledninger, signal kablen er nok som codegen sier mest sansynligvis syndebukken.. du sa det jo selv..

når du svinger, bremser eller kjører i dumper virker tyngde kraften og signal kablen går til jord?

Først skal jeg prøve en annen signalkabel, om ikke det funker tar jeg ut alt og legger opp på nytt igjenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt en ny signalkabel nå, lydene forsvant. Men nå merka jeg at volumet ble litt redusert når jeg bremset og svingte for fult til høyre. Dette må jo ha noe med jording å gjøre ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du presterte og gjøre samme greia som meg en gang? Når jeg skulle skur på ett deksel, klarte jeg også og skru skruen rett igjennom kabelen :)

Bare ett forslag, aner ikke om dette har noe og si

1988 Golf II aka. Helene

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du presterte og gjøre samme greia som meg en gang? Når jeg skulle skur på ett deksel, klarte jeg også og skru skruen rett igjennom kabelen :)

Bare ett forslag, aner ikke om dette har noe og si

Har ikke skrudd noe etter jeg la signalkabeln i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider