Gå til innhold

Boosti: Audi 80 - gjennoppstår igjen!

Ranger emnet


Boosti

Anbefalte innlegg

Tilbake i 2001 fikk jeg en rusten audi 80 til varkpant av moder`n. Bilen tok sin første kjøretur tidelig i 87, på nesbyen. Og en gang på begynnelsen av 90 tallet havna den her i bygda. Bilen var voksen eid siden ny, og hadde rulla oppunder 200`km. Sånn så den ut i 2001 etter og ha stått stille i et års tid:

 

Audi-Audi-vanelig.jpg

 

audi-bak-fra.jpg

 

WebHPIM2379.jpg

 

WebHPIM2373.jpg

 

nyttnytt3.jpg

 

Så begynnte arbeidet med og få den klar til 18år dagen. Den var ganske så rusten, og hadde et preg av gubbebil over deg. Rust måtte sveises, regreima måtte byttes, fjærer og dempere måttebyttes osv...

 

Først Rusta:

Audi-kanal.jpg

 

Web040409_144818.jpg

 

Så opp på bukk, for overhaling av forstilling/bakstilling og bremser:

Audi-bukk.jpg

 

Audi-fjrbein-pusse.jpg

 

Audi-fjrer.jpg

 

Audi-fjrbein.jpg

 

Fjr-demper-trommelbak.jpg

 

caliper-i-deler.jpg

 

Etter at bilen ble eu-godkjennt så var det på tide med litt styling. Den gang var det vel mest jalla "rånestuk" som var tøfft :puke:

 

Litt exsos må man ha:

simons-sports-exsos-2.jpg

 

Sotaruter

vinduuteettersoting.jpg

 

Ferdig innvendig:

10484651.jpg

 

Grom hjul :shake

0003.jpg

 

Så fikk gutten lappen og bilen sto ny pussa og klar. Med "nye" 15" alu felger og litt dekor:

 

1d9357be.jpg

 

HPIM4502.jpg

 

Bilde057.jpg

 

Bilde051.jpg

 

Men sånn holdt det seg ikke lenge, etter en hard vinter med mye grise kjøring begynnte det og bli slitent. Og jeg var rett og slett drit lei hele bilen. Så gikk jeg til innkjøp av en golf 2, og satte denne til og ruste bort bak garasjen "igjen".

 

 

P1010742600x450.jpg

 

Og der sto den til jeg dro den fram i dag, med nye planer. Fortsetteslse følger!!

Kvalitetsbevisst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår