volvokvaløya Skrevet Desember 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2006 Hadde vært fint om vi kunne bruke denne tråden til å dele erfaring med kvaliteten på forskjellige H-staker til Volvo. Personlig står jeg og lurer på hva det skal bli av Verdi eller PO til en 230 som skal ha 152mm staker med 21 kryssbolt. Er mange produsenter der ute så sleng inn kommentarer! :) Har hatt noen SPM staker og har vært misfornøyd med maskineringen av kryssbolt øyet. Noen som har prøvd,Crower,Carillo,Arrow,Eagle eller andre til Volvo?..eller som nevnt Verdi eller PO?? Håper dette blir en fin og hjelpende tråd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Desember 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2006 Selv bruker jeg PO-råder kjøpt hos KRB i min Volvo. Kvalitet og passform er på høyde med det beste i utlandet og lagt merke til i galaksen. Legg merke til hvor vanskelig det er å se skjøten i store-enden: Riktignok ingen 230, men det burde være mulig å få et inntrykk... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Desember 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2006 Ja har også sett på PO staker til Audi 5cyl og da la jeg også merke til hvor enormt bra maskineringen var gjort!,PO rådene er også laget for turbobruk og da ikke har den sinnsykt lave vekta. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vølvø Skrevet Desember 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2006 parner får inn titanstaker snart... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet Desember 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2006 hadde jeg hatt slike staker ville jeg nesten ikke gjemt dem inni motoren jeg : O Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Desember 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2006 Titan er etter min mening langt forbi overkill til en hvilkensomhelst turboVolvo. Fordelen med titan er at man kan bruke mindre masse materiale for å oppnå samme styrken (hovedsaklig på tensile-siden?), noe som er en fordel i f. eks. en tungt klasseregulért og konkurranseutsatt N/A racingklasse hvor hver eneste hestekraft teller. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo242 Skrevet Desember 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2006 Eagle Råder.. Tror jeg ikke har hørt et vondt ord om Eagle råder noen gang.. Kjent for god kvalitet. Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo 245 Skrevet Desember 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2006 hei.turbo242 vor får man kjöpt eagle råder da og pris da..?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Desember 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2006 Av en eller annen grunn er jeg skeptisk til mellomstykkene du har mellom råde og stempel turbo242. I monteringsanvisningen på mine JE-stempler sto det oppgitt en minimumsklaring mellom stempel og råde. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Desember 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2006 Er vel ganske grei klaring på originalt oppsett der også. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Desember 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2006 Pris: Stål vevstakar:1225:- med moms Pris: Titan Vevstakar:4200:- med moms Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo242 Skrevet Desember 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2006 Av en eller annen grunn er jeg skeptisk til mellomstykkene du har mellom råde og stempel turbo242. I monteringsanvisningen på mine JE-stempler sto det oppgitt en minimumsklaring mellom stempel og råde. Det er sentreringa som blir der.. Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Desember 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2006 Det er sentreringa som blir der.. Må du ha det fordi råden ikke sentrerer på veiva da eller? Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoSkrue Skrevet Desember 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2006 Pris: Stål vevstakar:1225:- med moms er dette for 1 eller koplett sett ? Siter Mitt Prosjekt : Overhaling av b230ET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Desember 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2006 Dette fungerer kanon. Har bygget to motorer med de rådene, og styringer melom råde og stempel. pga at stempel sentrerer på råden. Man må hone opp lille enden slik at krysspinne går 24mm. B23FT stempel Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.