Gå til innhold

S: stor dynaBel 12" med forsterker og kondis NY PRIS

Ranger emnet


Trion

Anbefalte innlegg

Selger subben min grunnet kjøp av ny bil og prioritering av motor. Det er et 12" dynaBel element i en solid 20 liters kasse. Spiller veldig fint og henger med også i raske takter. Dette er saftige greier, bare elementet veier 22kg. Forsterkeren er også dynaBel, brokoblet gir den 530W RMS i 4ohm og driver subben fint i kombinasjon med dynaBel 1,5 Farad kondensatoren som medfølger. Alt i alt gir dette oppsettet veldig fin bass til et ellers greit anlegg i bilen. Kassen er svært liten, muligens litt for liten, og passer i de aller fleste bagasjerom. Har du litt større plass enn nødvendig kan bassen bli enda finere med en litt større kasse.

 

Fra katalogen:

dynaBel DY9412 12" subwoofer, karbon forsterket membran, Ultrapesis bass - 280oz multimagnet 600W RMS - 1200W Maks - 3" svingspole, lang slaglengde - 22mm lineær.

dynaBel BF1702 - 2x170W RMS 4ohm, 1x530W RMS 4ohm brokoblet. Dette er samme forsterker som har blitt brukt i Tommy Andersens konkurransebil, og har gitt meget gode resultater til tross for sin lave pris.

dynaBel kondensator på 1,5F av god kvalitet med voltmeter og festebraketter

 

Dette har vært eid og brutk av entusiast, spilt fint inn og ellers behandlet godt. Kostet 5500,- nytt i fjor sommer. Selges nå for 3500 med kasse og litt ledninger. Subben befinner seg på ålgård, en halvtime sør for stavanger, men kan leveres i stavangerområdet eller sendes med posten. Spørsmål og svar mottas her, på PM eller på tlf. 47618447

 

Beklager dårlige bilder. Bedre kan skaffes om ønskelig.

2006-12-0220-00-19_0026_resize.jpg

 

2006-12-0219-59-57_0025_resize.jpg

 

2006-12-0219-59-46_0023_resize.jpg

 

2006-12-0219-57-57_0020_resize.jpg

'94 Passat

'95 ZXR 750RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin bass, vil jeg si, er når den følger takten, men også henger med i hele tonespekteret den skal klare. Jeg og flere andre synes anlegget spiller veldig bra i forhold til mange andre og dyrere anlegg. Jeg tror man kunne fått den til å spille de dype tonene enda sterkere ved å ha en større kasse. På den andre siden ville dette kanskje gått på bekostning av evnen til å holde tritt med rytmene. Denne kassen er bygget etter spesifikasjoner fra dynaBel på ganske nøyaktig 20l, men jeg synes selv den er veldig liten. Er knapt 2cm fra magneten til bakveggen i kassen. Det er jo også derfor jeg skrev at hvis en eventuell kjøper har plass, så ville det vært lurt å bygge seg en større kasse.

 

Den "regelen" du kommer med, at jo større lukke, jo finere og dypere lyd, har også en bakside. I en veldig stor kasse kan du oppleve uheldig resonans som kan oppleves som treig og rumlete bass. Siden jeg for det meste hører på metal og hard rock valgte jeg å gå for 20liters løsningen, for nettop å unngå denne effekten.

 

Og en ting til. Med mindre du er interessert i anlegget, synes jeg egentlig at du bare skal holde kjeft og la dette være en salgstråd.

'94 Passat

'95 ZXR 750RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår