Gå til innhold

Test av vaskehaller i trondheim (selvvask)

Ranger emnet

tjekk

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vasker min nydelige 2000 modell impreza 2 ganger daglig så tenkte jeg skulle teste de forsjellige vaskehallene rundt om de neste dagene.....

Jeg har egen vaskehall men vasker OFTE andre plasser også.

Før brukte jeg vaske på Ren Bil på heimdal, MEN i de siste mnd så har jeg måttet slutte med det for jeg gidder ikke å bli svindla.

RENBIL:

Har fryktelig kraftig å god støvsuger, men røret er så skittnt at når du drar det gjennom bilen for å støvsuge bortsiden så blir setene skittne!

De har en idiotisk måte å skifte mellom såpe og vann på. altså du pakker på 20 kroner og du MÅ holde inn å spyle i bakken i 25 sekkunder før såpa kommer! så er den såpa som kommer SÅ utrolig svak at du kan bare glemme å bruke den!

Å da må du over på avfettning, som vi med lakkbehandlet bil IKKE bør bruke!

MEN i dag bestemte jeg meg for å teste å gi de en sjanse med avfettninga.

så jeg la på avfettning og pakka på en 20 kroning til å venta i 25 sekkunder på reint vann før jeg vaska bila.

Vaske den skikkelig godt også.

Så kjørte jeg ut bila å dro fram pusse skinnet! måtte bare la det være etter 5 sekkunder for da var pusse skinne SVART! altså dårlig avfettning og kaldvann til å spyle av er UBRUKELIG!

RENBIL fikk før fra meg en terningkast 5, men nå får de 1! I tilegg blir betjeninga (eiern) spydig å rasende når du tar dette opp med han med dårlig såpe!

K2000

På K2000 er det normalt 5 vaskeplasser, men de siste ukene har det vært 3 i bruk.

Minuset på K2000 er at de ikke har støvsuger på vinteren å at de har utrolig dårlig avtrekk i vaskehallen.

På K2000 kan man faktisk få vaska bilen for 30 kroner!

Å hær er det egen pistol for såpa å det kommer MYE såpe i blandinga!

Da kan du enten legge på 10 eller 20 kroner å trykk på forrvask! jeg bruker bare 10! men da må du kjappe deg litt runt for å legge på såpa :) har du litt størrebil bør du kansje bruke en 20 kroning.

så lar du det stå ett minutt eller 2 før du pakker på 20 kroner på renspyling!

Hær kommer det VARMT vann som gjør STOOOOR forskjel!

Hær har du også muligheter for å legge på en 10 kroning å trykke på underspyling, så spyler et hav av dyser bilen din under med varmt vann!

En annen stor fordel hær er at det er spring til å skylde pusseskinnet ditt med!

Og det er også bøtter der om du vil håndvaske bilen med svamp!

Å som de fleste som har vasket kopper for hånd før vet så er det MYE lettere å trørke når noe e skyldt med varmvann i stede for kaldvann! for det er ingen hemmelighet at bilen skinner mye mere om du tørker bilen med et pusseskinn etterpå!

K2000 terningkast 6!

Skal neste gang teste snapdriven på tiller :)

Selv om de fleste av dere sikkert vet hvordan man vasker ei bil vil jeg bare påpeke noen småting:

Når man legger på såpe så legg den på nedenifra og opp.

Når man skal spyle bilen så start NEDENIFRA og opp når du vasker! så gjør du det rundt hele bilen, SÅ spylert du oventifra og ned! gjør du ikke det blir bilen skjoldete og stripete.

Å skal du vaske bilen med svamp så ALTID vask den med såpe pg vann først uten å gnikke! ellers striper du opp bilen med svampen og skiten :)

jeg bruker selvvaskeanleget på ren bil ganske ofte jeg og har ikke noe problemer med å få ren bil, jeg ligger på runt 40 til 50 kroner gangen og da rekker jeg å spyle ned gulvet til neste man å. feilen din og dine er nok at du kansje er for grådig og ikke helt skjøner hva som skal til å drive slike plasser på en ordentlig måte, har selv en slekning sør i landet som driver et slikt anlegg og det er ikke bare netto som kommer inn, utgiftene er såpas høye at jeg skjøner egentlig ikke at de gider å drifte slike haller for at gniende ungdomer skal komme å syte for 10 og 20 kroner. neste gang du skal vaske bilen din uansett hvor hen i trondheim eller landet du befiner deg , tenk litt lenger en kun på deg selv . ellers så skal jeg ut å vaske av den verste skiten av bilen min på statoil på klett i ettermidag, håper at han før meg har ryddet etter seg :pray

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Her var tråden ja... Gjett hva jeg klarte for litt siden!

Hadde en slik polett fra vaskehallen ved snapdrive på tiller i bilen, dro oppover, hadde på skum/forvask og gikk for å kjøpe en ny polett. Og vel framme ved automaten var det et eller annet kjøtthue som hadde kilt fast et kronestykke i automaten.

Gjett om jeg var forbanna da jeg sto der med bil full av såpe uten mulighet til å spyle av! Gidda heller ikke ringe noen av tlfnummrene som sto på automaten da det var midt på natta. Kjørte til k2000 og spylte av bilen der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For alle som bor i Asker og Bærum vil jeg anbefale nye selvvask hallen til Hydro Texaco på Rykkin. Den leverer et heftig vanntrykk og MASSE vann. Nytter jo ikke å ha masse trykk når den ikke leverer så mye vann, som de fleste andre vaskeanlegg.

Ingenting slår vaskeanlegget på Bjerkås!

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja var på snapdrive på tempe/sorgenfri jeg også med camaron i jula...... rigga klart bilen å alt d der å endte med at automat ikke tok i mot pengene!

Tilslutt tok den i mot en 20 kroning uten å registrere det!

så da kjørte jeg til k2000, kom meg akkurat over underspylinga (camaron er lav) å fikk vaska bilen.

bjerkås? wtf?

Imprezan SOLGT.

Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver litt her jeg også...Om dere ikke vil ha det her så si ifra....

Men på Statoil på Tunga, så har de meget bra avfetting! Tror det er den beste jeg har testet. Ihvertfall i sammenligning med K2000, da jeg nesten kun har brukt K2000. Fin høyttrykksspyler med vridbart "løp" som er meget hendig i hjulbuer og kanskje litt lengere ned på bilen. Ikke så veldig dyrt heller, jeg brukte vel 45 kr for avfetting og avspyling. Ulempen er jo såklart at man står ute. Men om været er relativ bra så er alt flott.

Ellers så er jo K2000 bra, men avfettingen er kanskje litt svak.

Også er det veldig ofte veldig mange mennesker der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biloholiker:

Joda, kommer flere tester..... er bare det at imprezan har stått uten girkasse noen uker så kjører dodge dakota som jeg ikke gidder vaske no ofte plus dårlig svingradius og stor så egner seg lite til vaskehaller..... (har hatt den inn på k2000 en gang)

Otis:

Den vaskegreia på statoil om du mener den ved strandveien auto suger så ekstremt mye! den høytrykken er så svak at man likegjerne kunne tømt ei bøtte vann over bila.

Imprezan SOLGT.

Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Otis:

Den vaskegreia på statoil om du mener den ved strandveien auto suger så ekstremt mye! den høytrykken er så svak at man likegjerne kunne tømt ei bøtte vann over bila.

Skal ikkje tester vere objektive da :D

alle vaskehaller har sine fordeler og ulemper. svak stråle er ulempen, mens avfetting er fordelen. kan ikkje sei heile anlegget suger uten å gi noken grunnar da :P

\___\____________/___/

[OO]\_____Y_____/[OO]

\===\__|__|__|__/===/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Otis:

Men valgte du rett spyling da? Jeg valgte den der skylling, tror jeg, og den var svak, men sterk nok til at bilen ble meget ren, ihvertfall i kombinasjon med avfetting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er så lat at jeg bruker maskinvask for det meste...

men har brukt den vasken i samma bygget som TESS er ved team trafikk der... helt ok plass...hakke peiling på hva det heter men var helt greit... brukte også da vaskevott selvfølgelig... kun å bruke vaskemiddel og spyle av kan jo ikke gå bra med alt bystøvet og gummien og dritten som følger med...uansett hvor behandlet av alle måter bilen er...det kan jeg ikke skjønne...

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er så lat at jeg bruker maskinvask for det meste...

men har brukt den vasken i samma bygget som TESS er ved team trafikk der... helt ok plass...hakke peiling på hva det heter men var helt greit... brukte også da vaskevott selvfølgelig... kun å bruke vaskemiddel og spyle av kan jo ikke gå bra med alt bystøvet og gummien og dritten som følger med...uansett hvor behandlet av alle måter bilen er...det kan jeg ikke skjønne...

den ved tess, er k2000 det :)

85mod toyota lc lj70 33"

Lenke til kommentar
Del på andre sider