Gå til innhold

Test av vaskehaller i trondheim (selvvask)

Ranger emnet

tjekk

Anbefalte innlegg

alright...eneste jeg kan rakke ned på der er vel at det er litt dårlig plass der... brukt den bare 1 gang å på den plassen jeg sto var det litt vondt å rygge inn med tanke på å ikke ødlegge felger til en formue... men ellers greit... bruker man svamp eller vott så er vel sikkert hageslangen og helt grei da men...hehe

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Etter å ha lest mye positivt om K2000 i denne tråden fant jeg ut at jeg skulle teste å vaske bilen der ikveld. For å være ærlig så ble jeg egentlig ganske skuffet. Heiv på en 5er på underspylinga og den synes jeg fungerte bra :) jeg spylte først over hele bilen med såpe og synes den såpa var skuffende. Virket veldig vannet ut og skjønte ikke helt poenget med trykk på den iogmed at den skal ligge og virke. Så spylte jeg av hele bilen og førte på voks på hele bilen før jeg skyllet hele bilen nøye. Kunne da enda se renninger i lakken fra salt osv. Gikk til slutt over hele bilen med pusseskinn og tørket bort det resterende vannet. Da forsvant den siste skitten.

Syntes varmtvannet og underspylinga på k2000 var veldig bra. Også positivt at jeg fikk vasket hele bilen til kun 35kr. Men selve poenget med å vaske bilen er jo å få den ren og det ble den ikke på K2000 til meg idag (den var ikke no spesielt skitten fra før av heller. Vasker bilen minimum 1 gang i uka og har vært mye kaldt i det siste) Mulig jeg burde brukt den kosten for å få fjernet all dritten, men liker ikke å bruke sånne offentlige koster da jeg aldri vet om det ligger masse dritt i den etter forrige bruker.

Har lest en del negativt om snap drive på tiller i denne tråden, men synes faktisk den er mye bedre. Eneste minus der er at vannet er kaldt og at den mangler underspyling ( bruker å spyle under bilen med høyttrykken å er ikke no krise) Der blir ihvertfall bilen ren og trykket er mye bedre! Såpa virker mye bedre der også i tillegg til at det er en renere der og enklere å komme seg inn og ut. Har de fått varmt vann på tiller hadde det helt klart vært min vinner. Her trenger man heller ikke no børste for å få bilen ren!

03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-]

X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07]

X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10]

X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg synes er irriterende med så og si alle slike selvvasker er at samme pistol brukes til flere ting. Hvis man nå bruker såpehøyttrykk og trykker på skylling må man jo vente i evigheter før det kommer rent vann igjen..

Jepp! derfor er det fint at på K2000 kan man ha såpe fra en pistol og høytrykk fra en annen

Imprezan SOLGT.

Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På K2000 er det jo akkurat slik at såpe(høyttrykk) og rent vann(høyttrykk) kommer fra samme pistol da. Bare stoffet merket avfetting kommer fra egen pistol, som heller ikke er høyttrykk

da tror jeg du skal ta å rette høytrykk pistolen i øynene neste gang :) hehe.

det er FORRVASK (såpe/vann blanding på egen pistol dær.

Er også såpe/høytrykk ja, men hva ialledager skal man med det?

Mulig man trenger det om man ikke vasker bilen så ofte......

Iallefall må du prøve den som det står forvask på neste gang! kommer kjempe bra såpe blanding!

Imprezan SOLGT.

Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

xplod! du må ikke bruke såpa med høytrykk! det er jo en idiotisk opfinnelse!

ta den pistolen det står forrvak på å bruk den til å legge på! da kommer det flust med såpe!

Er det ikke avfetting i den da? har behandlet lakk så er lite keen på å bruke avfetting. Det tar jeg ikke på før til våren når hele bilen skal vaskes nøye for så å poleres etterpå.

03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-]

X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07]

X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10]

X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da tror jeg du skal ta å rette høytrykk pistolen i øynene neste gang :) hehe.

det er FORRVASK (såpe/vann blanding på egen pistol dær.

Er også såpe/høytrykk ja, men hva ialledager skal man med det?

Mulig man trenger det om man ikke vasker bilen så ofte......

Iallefall må du prøve den som det står forvask på neste gang! kommer kjempe bra såpe blanding!

Jaja, du skjønner hvor jeg vil da. Det kommer BÅDE høyttrykk med tilsetninger og rent vann ut av samme pistol, på K2000 også...

Hva man skal med det er nå en annen sak, jeg bare påpeker at det er en litt irriterende greie.

Bruker også forvask selv, så vet godt hvordan det fungerer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper da for din og bilens skyld at du vasker med varmt vann, såpe og svamp før du bruker pusse skinn!

Du får ikke ren bil av å spyle den selv om du bruker avfetting.

Selv om "byfolk" tror det :P

Ps: Til dere som ikke bruker svamp:

Hvordan vasker dere inne i dør karmer etc? :\

Mvh Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider