Gå til innhold

Hva er egentlig det Lambda Sond greiene??

Ranger emnet

killerFly

Anbefalte innlegg

I min verden består en forgasser av et flottørkammer som sørger for jevn bensinnivå for dysene, en eller flere dyser som sørger for tilførsel av bensin i de forskjellige turtalls-/arbeidsområdene til motoren og et venturiområde som sørger for undertrykk nok til å suge bensin gjennom dysene og ut i innsugningsrøret. Bensinpumpa er av lavtrykkstypen og har kun som oppgave å forsyne flottørkammeret med bensin.

Har et monopoint-innsprøytningssystem noen av disse elementene?

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Å, slik ja... KE-jetronic har vel elektroniske elementer nettopp for å funke bedre med katalysator og dermed tilfredsstille de strengere utslippskravene som kom på slutten av 80-tallet. Å trekke fram de firesylindrede utgavene av en liten og utgående Audi-modell som representant for deres tekniske nivå synes jeg er litt urettferdig.

Uansett har blant annet Volvo hatt mekanisk innsprøytning i kombinasjon med Lambda-sonde på sine USA-utgaver siden slutten av 70-tallet eller deromkring hvis jeg ikke tar skammelig feil.

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det, hadde KE-Jetronic på en 242Turbo, kat og lambda på den.

Men poenget var at tilogmed Audi kunne ha eldre teknologi enn i en 240, selv på nyere modeller.

Om jeg ikke husker helt feil, så ble K/KE-Jetronic brukt ganske sent på Mercedes.

F.eks 500 motoren brukte det ganske lenge.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, slik ja... KE-jetronic har vel elektroniske elementer nettopp for å funke bedre med katalysator og dermed tilfredsstille de strengere utslippskravene som kom på slutten av 80-tallet. Å trekke fram de firesylindrede utgavene av en liten og utgående Audi-modell som representant for deres tekniske nivå synes jeg er litt urettferdig.

Uansett har blant annet Volvo hatt mekanisk innsprøytning i kombinasjon med Lambda-sonde på sine USA-utgaver siden slutten av 70-tallet eller deromkring hvis jeg ikke tar skammelig feil.

Var volvo som OPPFANT lambda sonden på 70 tallet faktisk.

Tror de oppfant den sammen med treveiskatta.

-'12 Citroën DS3 Sport

X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt) ,X -'95 Citroën ZX 2.0 16v (Solgt), X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt), X -'93 Audi 100 Avant 2.8 Quattro (Solgt), X -'90 Volvo 240 2.3GL Sedan (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider