Grev1 Skrevet Desember 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2006 Har noen frontlykter som begynner å bli slitte (litt riper osv)! Hva kan jeg bruke for å få disse til å bli blanke igjen? Kan jeg våtslipe? Mener jeg leste noe om det her inne en gang, men fant ikke igjen tråden vett:( Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cossyboy Skrevet Desember 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2006 Plast eller glass? Hvis der er plast, så kan du gi Meguiars PlastX en sjangse, dette pleier å funke hvis de ikke er altfår jævlige... Veit også nostra hadde testa og pusset oppigjen noen frontlamper på noen drosjer i tr.heim. men husker ikke helt hva han hadde prøvd der... Men dette vil jeg tro han hjelper med så fort han ser denne tråden. evt pm han. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoinsport Skrevet Desember 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2006 Jeg jobber som bilpleier og jeg pleier og slipe ned lykta med 2000papir, så rubbe opp med en ganske fin rubbing for så og polere. I 90% av tilfellene blir dette supert.(Plast lykter= Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grev1 Skrevet Desember 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2006 Er glass.. Glemte å si det jeg:( Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
n0stra Skrevet Desember 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2006 Glass er nok mye mye mye verre gitt. Har reddet og fått mang en plastlykt som ny men glass er vel mer eller mindre fånyttes. Da må man ha det inn til folk som kan å slipe slikt isåfall med spesielutstyr, slikt som brukes på skulpturer og lignende blandt annet. Alt for hardt til å kunne poleres med vanlige håndterlige saker, går greit å sandslipe men da blir det jo bare matt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Desember 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2006 På glasslykter har jeg brukt å pusse så godt jeg kan med pusseduk før jeg har lagt klarlakk over. Dette hjelper på ganske bra for glansen i starten, men kan begynne å flasse etter en tid. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cossyboy Skrevet Desember 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2006 når jeg fikk rota litt rund ti hukommelsen, så kom jeg på at gasoline.no selger noe til å fjerne småriper i glassruter... så slik i teorien skulle det kunne brukes på lamper i glass også. men dette kan jeg ikke si sikkert, da jeg ikke har testa dette enda Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|mx5t|Rune| Skrevet Desember 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2006 n0stra: hvilken fremgangsmåte på plast da? Siter - 91 Mazda Mx5 - 97 Honda Civic Vti Rallye Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bolgnes Skrevet Desember 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2006 Vet at det er en butikk i england, (bare der jeg har sett det), som selger poleringskit til glass og porselen osv.. med små sandpapir pads fra 1500 til 8-12000 korning... osv, kunne forsåvidt vært kjekt med et slikt sett.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Desember 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2006 n0stra: hvilken fremgangsmåte på plast da? Samme fremgangs måte som ved fjærning av striper i lakk. Sliping til ripene er borte, deretter bruk dei produktene som den produsenten du bruker anbefaler for rubbing og polering, Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gt-4-Ever Skrevet Desember 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2006 Maskinpoler lykta, blir bedre uansett. Kan rubbes først. Gjorde det med en frontrute som hadde en ganske dyp ripe, ble utrolig mye bedre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
n0stra Skrevet Desember 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2006 1. våtsliping (sandpapir mellom 1500-2000 grit) 2. polering med rubbing middel og ullpad med maskin eller for hånd 3. polering med ren plastpolering 4. tørk av og be amazed Sparte nettop en taxi eier for 14 000 kroner ved at han slapp å bytte xenon lyktene på merca siden han hadde fått anmerkning på eu kontroll pga at lysene var alt for grå og spredt pga dette. Var som ny etterpå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg