Gå til innhold

Av og til er englene for nære.

Ranger emnet

Hansy

Anbefalte innlegg

Noen ting kan man være mer glade for enn andre, da man ser en knust bil som er like knust som bilen du selv kjørte,eller ligger oppned i en grøft.Dette er ofte ting man leser om i avisen,om at personer døde i bilulykke,dette skjer hvær dag!

Denne gaven som jeg fikk,er større og bedre enn noen andre gaver i hele verden,bedre enn en milion kroner,bedre enn uendelige tårn med gaver,bedre enn det du noe gang kan ønske deg.

Gaven jeg fikk i natt var nok den beste gaven jeg kunne få,et liv som kan fortsette som normalt,at man ikke blir grønnsak,eller i værste fall...død..

Om man tenker tilbake på ting man har gjort,og hvor bra det har gått når man ikke har vært på sitt heldigste.Ikke at du kjøpte en gal bil,men at du faktisk har vært med i noe så alvorlig som en bilulykke,enten ankommet til en bilulykke,eller involvert i selve ulykken.

De fleste vet helt sikkert hvordan det føles i de sekundene før det skjer,og de etter,tankene som svirrer rundt i hodet og hva du ikke rekker å tenke.

Tusenvis av tanker går rundt i hodet i det en bilulykke skjer,hvordan går det med meg,hvordan går det med andre,og slike spørsmål.Spørsmål som jeg ikke vet hva akkurat du tenkte.

Å kjøre "litt" på er vanvittig gøy,men da må for all del forholdene passe til hastighetene,men det er ikke så gøy å råkjøre i 80 forbi skoler,barnehager og i boligfelt.

Det er ikke dette jeg sier,at det var råkjøring,tvært i mot,farten var langt fra høy,men forholdene var helt umulige å kjøre på.Utrolig glatt med snø og is på veien.

Tanken med denne tråden er for å gi en tankevekker til dem som er ute å kjører nå som det er glatt,jeg fikk selv en tankevekker i går da jeg var med i en bil som fikk en liten sladd i en sving på en øde vei,fikk 3 kontra,og havnet på take i en grøft.Heldigvis klarte alle seg,eneste skadene var en kul i hodet,kutt i leppa,og en likhvit kropp da redselen da var større enn noen gang før.Heldig som jeg var,var jeg eneste i bilen med sikkerhetsbelte og ikke fikk en eneste skade.

Jeg kunne bare bevege meg rett ut,se på vraket,og håpe så indelig at det gikk bra med alle..for jeg hadde ikke nærver til å gjøre noe annet,enn å stå å se på de som desperat prøvde å komme seg ut.

Hele ulykken sjedde på en liten stund,og fikk selv ikke tid til å tenke hva som sjedde,før alt lå snudd opp ned og 4 stemmer hylte til hværandre i bilvraket.

Tenk dere for,neste gang dere skal leke og ha det artig,det kan ende opp med at det ikke blir så artig alikavel.

MVH

Hans Einan som enda er glad han er i livet :)

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra tråd, Hans! Så ut som det hadde gått heftig for seg på bildet du sendte.

Holdte på å meie ned e jente på rundt 10år her om dagen, hun løp rett ut i veien etter en uoversiktlig sving. Hadde vi ligget over 50 der, hadde ikke vi hvertfall ikke klart å svinge unna, bremsene holdt ikke i 50 heller. Det uttrykket i ansiktet hennes er noe som faktisk har sittet fast i hodet en stund.

-

Devil

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt en lignende opplevelse selv!! var bare 2 år når dette skjedde så husker ikke særlig mye!! det var meg, moren min, faren min og broren min som da var 6 år... men husker vi satt i bergningsbilen etterpå!! det som skjedde var at vi var på vei fra grong (nord-trøndelag) muttern kjørte mens fattern rydda i hanserommet, bilen var en ganske så ny (den gang) 1986 opel rekord 2,0S stv... veien var is med 10-15 sørpe over... fikk først kontra 2 ganger... da muttern skjønnte at hun ikke klarte og rette opp slapp hun bare rattet og holdt seg for ansiktet og fryktet at det værste kom til og skje i og med at det kom mye trafikk imot og vi var på motsatt side av veien flere ganger... fattern tok rattet fra høyresiden og berga oss unna en motgående bil...så gikk bilen ut på en stor utkjørsel/parkeringsplass med enden av et stup og havet nedenfor stupet... fattern slengte rompa på bilen ut til høyre siden for og prøve og styre unna kanten på stupet (fra pasasjersetet) det endte med at vi traff en brøytekant med bilsiden og veltet opp på brøytekanten og ble liggende 1,5m unna stupkanten... der snakker man om englevakt!!!

for de som har prøvd og åpne øverste bildør når bilen ligger på ene siden har skjønnt at det ikke lar seg gjøre så spesielt godt!!

det var takluke på den gammle opelen der klatra vi ut!! siden den gang har ikke fattern kjøpt en bil uten takluke!!

hadde vi velta en gang til hadde det nok ikke vært særlig bra!!

vi fikk reparert bilen og hadde den helt fram til 2001-2002... den går enda i mo i rana (tror jeg) den er iværtfall eu-godkjent fram til 2008 ifølge mekonomen.no

ble faktisk lei meg når vi selte bilen... var 12-13 år da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da muttern skjønnte at hun ikke klarte og rette opp slapp hun bare rattet og holdt seg for ansiktet og fryktet at det værste kom til og skje

Burde vert obligatoriskt og "leke" med bilen på krevende føre!

Tenker tilbake på kjøreskolen, kjørte eg vel 2 ganger gjennom 1 sving,

og 2 ganger på et rettstrekk på glattkjøringa menst kjørelæreren prøvde

alle triks hun kunne med håndbrekket, på og få meg til og snurre rundt.

Etter dette er man da altså ferdig opplært og skikket til og føre bil på opp

mot 3,5 tonn totalvekt på all slags føre! :shake

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for all omtanke,det var rimelig skummelt,og man tenker man er nær døden.Hadde rimelig flaks når man bare kan krype ut av bilen og sitte seg i snyskavvelen og balle seg en pris.

Neon_King: Takker for omtanken :)

Dette sjedde på tur til breivikeidet,rundt 1 mil etter innkjøringen fra langsvingen i ramfjorden.

Ellers,en meget stor takk til SRT her på bilforumet for skyss fra legevakta til våre hjem :)

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan si meg enig i at å være i en bilulykke ikke er gøy. Havnet selv utenfor veien på E6 litt før Moss for et par mnd siden. Var ikke pga råkjøring el no slikt. Men å treffe et begynnende autovern i 100 km/t er ikke gøy. Bilen snurret et par ganger (ikke på taket), før den hang litt på autovernet. Var rett ved en bro så hvis bilen hadde havnet noen billengder lenger borte, så hadde jeg falt ned.

Jeg var helt fin etter ulykken, men bilen ble kondemnert.

Så vil gjerne være med å oppfordre folk til å leke seg når ALLE forhold ligger til rette for det, men ikke ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers,en meget stor takk til SRT her på bilforumet for skyss fra legevakta til våre hjem :)

Det skulle da bare mangle, skumle greier det der.

Jeg fikk meg ivertfall en vekker, tenker alltid at det bare er folk som ikke kan noen ting som kjører utfor. Men denne sjåføren har ivertfall utifra det jeg vet kjørt en god del bil og har nok gjort alt som er mulig for å avverge situasjonen når den oppsto.

Jeg synes også at dette var en flott tråd, og jeg tror bilforumet trenger litt mere slikt, og ikke bare Octavia RS videoer i 240kmt. og jeg er redd det kanskje kommer enda flere slike videoer når idioter her inne prøver å lage en debatt om hvem i landet som er best å kjøre fort... Flott initativ Hans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trenger ikke være my leik ehller før dette sjer!

jeg å dama mi satt på til en kompiss av meg og dama hans. kjørte ca 60 å fikk bakenden utom pga første frost natt (5 år siden) rævva kom inn igjen å vi velta 3 ganger. ingen med belte!

jeg husker kun at jeg satt hånda i taket.

fikk bilen over arma (så ut som verdens største biseps) og dama måtte ute å leite etter meg!

Dame brista 3 ryggvirvla og dama til kompissen knakk ankelen.

Alt dette i 60 km/t

Imprezan SOLGT.

Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, dette hørtes ikke bra ut..! Det var enda godt at det gikk bra med dere alle, og flott initiativ av deg Hans som lagde denne tråden :)

Så får vi bare håpe at den virker etter sin hensikt - det er dessverre altfor mange som må lære ting på den tungvinte måten...

[o] '12 BMW 520dAT M-sport

[x] '09 BMW 520dAT M-sport

[x] '07 Mercedes Benz CLS 320 CDI "AMG 63"

[x] '07 BMW 525iA M-Tech

[x] '02 BMW 520iA AC Schnitzer +++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider