Gå til innhold

Tenningstull

Ranger emnet

Breisladdern

Anbefalte innlegg

Faen blir så forbanna...

Endelig fått lappen, og fått skilter på bilen..

SÅ vil den ikke gå ordentlig.. høres ut som en gressklipper med turtallssperre... ikke turtallsvillig og ikke vil den gå på tomgang... Og det er bare 3uker siden den gikk som bare det...

Men fant ut at det er dårlige stifter på den, og så er det en plugg det ikke er gnist i... Men det jeg egentlig lurer på er:

1.)stiftåpningen

2.)kamvinkel /antall grader fortenning/ettertenning

Dette er på en b20. Har leita i Haynes boka men sto ikke noe... har ikke vært på google enda, da jeg regner med at det vil gå fortere å få svar her..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja må ha vært byttet motor i den en eller annen gang...

leste på en eller annen side at tenningsrekkefølgen på b20 er 1-3-4-2 motklokka, men på min så går rotoren med klokka... ikke veit jeg...

Men takk for svar!!

bare for å være sikker, 7grader fortenning? det stiller du inn ved å vri fordeleren?

Har i hvertfall stillt den på maks ettertenning nå, det er bare da den starter, men jeg må ha choke på, tar jeg den av så dør den ut med en gang...

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier jo selv at det ikke er gnist på den ene pluggen..

Volvo høres jo ut som en grasskløpper når den går på bare 3 syl..

Det er ikke en plugg ledning som er i stykker? Har du prøvd å ohme ledningene for å se etter eventuelle avvik?

Fordeler lokk, kan jo være litt dritt oppi lokket som gir dårlig kontakt..

Volvo 240GL 93' - GL, B230FD, Bruksbilen

Volvo 121 70' - Amazon, totalrestaurering AKA Søndagsbilen

X Volvo 244DL 83' - B21A

Lenke til kommentar
Del på andre sider