Gå til innhold

Spørsmål ang. litt småfiks

Ranger emnet

Caco

Anbefalte innlegg

Har litt forfallende arbeid som må gjøres på bilen nå, og har noen spørsmål rundt dette!

Først litt om bilen:

1995 modell (Rolling Stones edition, hvis det skulle ha noe å si :P )

1.8 liter

Gått ca 250.000

Ellers veldig orginal og kjedelig.

Først en ting som er ganske irriterende. Varmeapparatet blåser nesten ikke ned mot gulvet... Kan såvidt kjenne litt luft slippe igjennom, men langt fra nok.

Veldig irriterende nå det er skikkelig kaldt, godt og varmt på overkroppen, mens jeg nesten fryser tærene av meg!

Noen som har vært borti dette før og vet hva det kan være? Må kanskje bare begynne å demontere til jeg finne hva som er galt? Kan vel tenke meg det er et spjeld som ikke oppfører seg som det skal...

Registerreima må skiftes, forsåvidt greit nok dette, men er det noe spesielt jeg burde passe på? Noe jeg burde gjøre samtidig? Fatter skal få "æren" av å hjelpe meg med dette, han har gjort det mange ganger før, men ikke på denne bilen, så om det er noe spes å passe på eller noe som kan lette jobben hadde det vært greit å vite om :) Finnes det kanskje en grei "walkthrough" noe sted på nettet?

Og til slutt, noe annet jeg burde sjekke/gjøre? Bilen har jo gått et stykke, og det er kanskje litt diverse som burde fikses/skiftes?

Har som dere kanskje skjønner ikke så fryktelig mye erfaring med å skru bil, men er ivrig etter å lære mer!!

Her er foresten bilen, eneste bildet jeg har. Skjønner ikke hva jeg dreiv med når jeg tok bildet...

th.IMG_0007_RAW.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med varmeapparatet; kan hende en av virene bak knappene er hoppet av eller noe slikt. Var slikt til meg. Kom lite luft opp mot front ruta :P. Stripsa fast viren og det funka fett :D

__Volkswagen Golf 3 1,8GL 90Hk__ <--- SOLGT!

__Volkswagen Golf 4 1,9TDI 130Hk__ <--- RIP!

__Volkswagen Passat 1,8T 150Hk__ <--- SOLGT!

__Volkswagen Passat 1,9TDI 130Hk <---

Lenke til kommentar
Del på andre sider