Gå til innhold

Åssen turbo er dette? specs? Garret GT30

Ranger emnet


MeSs

Anbefalte innlegg

Tenkte på specs..

2cpw7io.jpg

2ng54kp.jpg

2q3p3lw.jpg

 

Ikke di beste bildene, men håper det hjelper..

På skiltet i midten står det:

GT30

S/N: 06042419-6

 

komp.hus:

56mm inn, 36-37 ut

 

eksos/turbindel:

A/R0.82 står det på eksosdelen..

57-58mm ut

6bolter..

 

Komplett nr, står på turbindel:

441326-016

 

Den er ikke vannkjølt tror jeg.. bare olje inn/ut

 

Hadde vært morro å vite mere om den..

Mvh

Marius

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke ut som en GT30XX serie iallfall. Kompressoren ligner ikke det spor. Og GT serien er olje og vannkjølt.

 

Ligner mer på T serie, med glidelager eller kulelager

 

Sjekk Garret sine websider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GT3076R etter målene dine.... 57mm minstedia på kompressor,60mm på eksosdel... eller en originalmontert en som ikke er i lista til Garrett...

Den er jo olje og vannkjølt??

Dette er rart

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt være den kompressoren og ditto turbin,men med vanlig T-serie luftkjølt senterdel og med et maskinert GT3071R hus...uten antisurge. Beste måten å finne det ut på er å skru av husene på begge sider og måle største- og minste-dia på hjulene... Da er det ikke noe problem å finne ut hva den holder til,ihvertfall...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt være den kompressoren og ditto turbin,men med vanlig T-serie luftkjølt senterdel og med et maskinert GT3071R hus...uten antisurge. Beste måten å finne det ut på er å skru av husene på begge sider og måle største- og minste-dia på hjulene... Da er det ikke noe problem å finne ut hva den holder til,ihvertfall...

 

Det står GT30 på samme stedet som serienr står :spin

Åssen skrur man den fra hverandre?

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt... på baksiden av kompressorhuset (dvs,mot senterhuset) så sitter det 6 (sannsynligvis 13mm hode) bolter og 3 messing-halvmåner som disse boltene holder fast. På turbinen er halvmånene av stål. Ta av disse,så kan du bare ta husene rett av... Pass på å dra de rett av. Hjulene bør ikke få seg en hard smell (falle i bordet og sånt)...siden de roterer med rundt 130 000 så merkes en bulk ganske bra på livslengden.

 

Kommer du ikke til en bolt mer enn at du bare får løsnet den,så er det bare å vri huset rundt på festene...de 6 boltene klemmer det bare fast,så husene kan roteres fritt med slakke bolter.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste måten å finne det ut på er å skru av husene på begge sider og måle største- og minste-dia på hjulene... Da er det ikke noe problem å finne ut hva den holder til,ihvertfall...

+1

 

Dette er den eneste måten man kan være sikker på hva man har. Hva kostet den? En autentisk GT3076R med 57/76.2 mm. 56-trim kompressorhjul (Garrett #700382-12) ligger på rundt $1100-1200 hos de fleste Amerikanske retailere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte den på forumet her, av en fyr, den er ny.. men ikkeno innpakning.. han skulle ha 7000 for den, pruta den til 5500

Han jeg kjøpte den av sa den var dobbelkulelagrda.. kjennes litt sånn ut og :)

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte den på forumet her, av en fyr, den er ny.. men ikkeno innpakning.. han skulle ha 7000 for den, pruta den til 5500

Han jeg kjøpte den av sa den var dobbelkulelagrda.. kjennes litt sånn ut og :)

DBB og 7000 kroner..? Ikke verst... de koster 2.5 ganger så mye. Funnet noen diametre enda?

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår