Gå til innhold

Noen som har råd og tips om diff.sperre??

Ranger emnet

Flaten 87

Anbefalte innlegg

HEI

Jeg har planer om å skaffe meg en bakaksel med sperre eller rettogslett sveise sperre. Så da lurte jeg på om noen av dere har erfaring med dette, og kan gi meg råd og tips om dette.

Og har noen peilig på hvor man kan skaffe deg en bakaksel med sperre.

Jeg har planer om å prøve å skaffe meg en orginal volvo 740 sperre som det var på de gamle sjuførrane.

Så da er det bare og peise på med det dere vet om dette:volvopower:

Wolkswagen Golf 1,9 TDI 02'

Ford mondeo 95'

Citroen AX 4*4 96'

Volvo 745 tic 87' B230ET

Volvo 740 86' B230A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, sveisa sperre kan du vel egentlig bare utelukke om du har planlagt å ha den på permanent..

Original diffbrems finner du på huggeren.

Det mest holdbare er Truetrac, men den krever litt modifikasjon for å passe.

Men vil den "diffbremsen" fungere på samme måte som en en sveisa sperre, eller blir det 70%sperre???

Ford mondeo 95'

Citroen AX 4*4 96'

Volvo 745 tic 87' B230ET

Volvo 740 86' B230A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK

Men vil den Truetrac'en oppføre seg på samme måte som man skulle ha sveisa sperre, altså 100% sperre? Og er det solid med Truetrac, holder det lenge?

Har du noen erfaringer om dette, prøvd det?

Mva

Tommy:volvopower:

Ford mondeo 95'

Citroen AX 4*4 96'

Volvo 745 tic 87' B230ET

Volvo 740 86' B230A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

j kjører med trutrac.. om den er solid, vel de fleste gromme volvoene som går, på bane og sånn ellers, kjører somregel enten med den evt. sveisa.. orginal lamell bremser 35Nm eller hva det er, så får du også med 75 eller noe sånnt.. tracen bremser 150, men så er det noe med at sålenge det er pådrag, sperrer den uansett.. veit ikke helt åssen jeg skal forklare, har ikke heelt sjønt det selv heller.. alt jeg kan si er at om du VIL ha fullt sperr, så får du det! hehe er storfornøyd med min..

*holdbarheten, mener henrikH er en av de som kjører med trac, han har 461hk, og blir brukt på bane, den holder som fan.. så å si umulig å knekke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

j kjører med trutrac.. om den er solid, vel de fleste gromme volvoene som går, på bane og sånn ellers, kjører somregel enten med den evt. sveisa.. orginal lamell bremser 35Nm eller hva det er, så får du også med 75 eller noe sånnt.. tracen bremser 150, men så er det noe med at sålenge det er pådrag, sperrer den uansett.. veit ikke helt åssen jeg skal forklare, har ikke heelt sjønt det selv heller.. alt jeg kan si er at om du VIL ha fullt sperr, så får du det! hehe er storfornøyd med min..

*holdbarheten, mener henrikH er en av de som kjører med trac, han har 461hk, og blir brukt på bane, den holder som fan.. så å si umulig å knekke..

Jeppz, hørst jo ut som det passa for meg, men hvor bestilte du den(pris?), og var det vanskilg å montere den?

Takker for svar

Mvh Tommy:volvopower:

Ford mondeo 95'

Citroen AX 4*4 96'

Volvo 745 tic 87' B230ET

Volvo 740 86' B230A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva måtte du gjøre for å montere trutrack sperra, hører det krever modifikasjoner. Og hvordan ligger de ann på pris nå. Trutrack kosta jo en del for en stund siden. :)

Volvo 850 T-5 94mod

Volvo 244 GL 76mod

Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt

Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke noen av dere som har montert truetrack skrive en liste over hva som må kjøpes og gjøres? Og eventuelt komplett pris? Har ennå ikke sett en komplett liste med alt som må gjøres

Helt enig:volvopower:

Ford mondeo 95'

Citroen AX 4*4 96'

Volvo 745 tic 87' B230ET

Volvo 740 86' B230A

Lenke til kommentar
Del på andre sider