Gå til innhold

Noen som har råd og tips om diff.sperre??

Ranger emnet


Flaten 87

Anbefalte innlegg

Kan ikke noen av dere som har montert truetrack skrive en liste over hva som må kjøpes og gjøres? Og eventuelt komplett pris? Har ennå ikke sett en komplett liste med alt som må gjøres:(

 

Jeg har ikke montert selv.. Men jeg vet et par ting..

Du må kjøpe speedometergiver-ring for diff brems, delenr. 1220844

Det må dreies av diffen et par mm, for å få på ringen.

Deretter flytter du over shimsene fra den gamle diffen, over på den nye.

Skift også lager når du førsten er i gang.

Flyttingen av shimsene og lagermonteringen ville jeg ha satt bort til et verksted.

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tok en fullrenovering av akslingen, men alt av lager og dritt nytt..

 

bestill truetrac fra summit

nye ytre hjullager lager kjøpes på f.eks meca

indre hjullager kjøpes på volvo

om du ikke har fra før, kjøp dette ton hjulet som er til sperre, pass på å få med riktig ant. tenner

diffen dreies ned 6mm(eller var det 3?) på dia, men det måler du deg til underveis.. måler bare ID på nye tonhjulet så ser du det med en gang

stikkakslingene og nye ytre hjullager levveres til volvo, gå inn på verkstedet og prat med de der, kjappt gjort for dem, så trekker de av de gamle, og på med nye lagre.

ta av lagrene på gamle klumpen, for du trenger gamle shimsa. når du skal ha på nye lagrene koker ud de i olje, pass på å ikke brenn rett på lagrene, de må ikke ligge i kontakt med metall, bare olja.. så setter du på shims(pass åp å hold styr på H/V side) og dunker lagrene på.

så skruer du over kronhjulet fra gamle til nye diffen.

så senker du diffen nedi, og så er det noen andre som bør overta, med tanke på måle klaringen og sånn.. jeg tok det bare på følingen, og det har funka helt fint for meg, med å bare flyte over.. men så var ikke min kjørt mer enn 190k og '95 modell.. er det slitten aksling du jobber med er det nok fordel og bytte kronhjul og pinjong, og få den shimset proffesjonelt..

 

etter du er ferdig, hell i olje fra f.eks biltema, kjør et par timer, og så hell på noe skikkelig.. jeg bruker ei red line olje, husker ikke helt specs, men kan finne frem og ønskelig.. surt å drepe en diff for å spare et par 100 i olje!

 

 

dette er slik jeg gjorde det, funker helt 100 for meg.. flere her sier du MÅ levvere inn og gjøre det profft.. har 2 andre kompisser og som har gjort det selv, smertefritt og funker fint.. men garrrantere ikke for noe, og hvordan folk vil gjøre det får være op ptil hver enkelt.. er ingen garanti for at det ikke ender med ras, men er ikke problem for meg hvertfall:) *og ja den blir brukt, hyppig og ofte:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tok en fullrenovering av akslingen, men alt av lager og dritt nytt..

 

bestill truetrac fra summit

nye ytre hjullager lager kjøpes på f.eks meca

indre hjullager kjøpes på volvo

om du ikke har fra før, kjøp dette ton hjulet som er til sperre, pass på å få med riktig ant. tenner

diffen dreies ned 6mm(eller var det 3?) på dia, men det måler du deg til underveis.. måler bare ID på nye tonhjulet så ser du det med en gang

stikkakslingene og nye ytre hjullager levveres til volvo, gå inn på verkstedet og prat med de der, kjappt gjort for dem, så trekker de av de gamle, og på med nye lagre.

ta av lagrene på gamle klumpen, for du trenger gamle shimsa. når du skal ha på nye lagrene koker ud de i olje, pass på å ikke brenn rett på lagrene, de må ikke ligge i kontakt med metall, bare olja.. så setter du på shims(pass åp å hold styr på H/V side) og dunker lagrene på.

så skruer du over kronhjulet fra gamle til nye diffen.

så senker du diffen nedi, og så er det noen andre som bør overta, med tanke på måle klaringen og sånn.. jeg tok det bare på følingen, og det har funka helt fint for meg, med å bare flyte over.. men så var ikke min kjørt mer enn 190k og '95 modell.. er det slitten aksling du jobber med er det nok fordel og bytte kronhjul og pinjong, og få den shimset proffesjonelt..

 

etter du er ferdig, hell i olje fra f.eks biltema, kjør et par timer, og så hell på noe skikkelig.. jeg bruker ei red line olje, husker ikke helt specs, men kan finne frem og ønskelig.. surt å drepe en diff for å spare et par 100 i olje!

 

 

dette er slik jeg gjorde det, funker helt 100 for meg.. flere her sier du MÅ levvere inn og gjøre det profft.. har 2 andre kompisser og som har gjort det selv, smertefritt og funker fint.. men garrrantere ikke for noe, og hvordan folk vil gjøre det får være op ptil hver enkelt.. er ingen garanti for at det ikke ender med ras, men er ikke problem for meg hvertfall:) *og ja den blir brukt, hyppig og ofte:P

 

Hva ble samlet pris på alt da? Mye ball å demontere gamle akslingen og å montere truetracken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår