Stian var der Krug Skrevet Desember 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2006 Hey, som sagt er det første gang jeg skal bygge stereo. Ser ikke på det som noe problem å koble ting sammen, ei heller å montere ting i dører og lignende. Hva jeg ikke kan er å bygge kasse til sub, har hvertfall ikke erfaring fra det tidligere! Men hvem vet hva jeg klarer. Det jeg trenger hjelp til er selve komponentene. Hva vil dere anbefale? Jeg har en Opel Astra G Sport 2002 mod. Frontsettet må ikke være større enn 6.5! Vurderer bygge forsterker og annet jeg trenger (kondensator?) ned i reservehjulbrønnen og legge en plexiglassplate over eller noe slikt. Blir neppe slikt med en gang, ei heller neste år ser jeg for meg. Men det er hvertfall planen! ;) Tenkte på en enkel sub, da jeg kan trenge plass i bagasjerommet med jevne mellomrom! Evt må det vel kunne bygges to elementer inn i sidene i bagasjerommet slik at jeg har lasteplass i midten. Ihvertfall!! Det jeg lurer på er hva slags komponenter dere anbefaler?! Jeg har litt lyst på en JVC KW-AVX706 spiller/monitor (Se egen sak her!) som jeg feller inn i en custom ramme, så blir stuck med 1600 kroners sonyspilleren jeg har til jeg evt får råd til den JVCen eller finner en lignende til en billigere penge! Så frontsett og en (eller to) sub(ber), gutter og jenter! Kom med anbefalinger! :) La oss si forsterker(e?) til 5(7?) lapper ca(?), og frontsett til 4 lapper maks. Sub.. bra og billig?;) Siter - 2006 mod. Ford S-Max Trend- 1999 mod. Volkswagen Passat Trendline stv- 2002 mod. Opel Astra G Sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuuDpus Skrevet Desember 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2006 kom med budsjett, så kommer det nok flere forslag til både forsterkere, subber og frontsett;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian var der Krug Skrevet Desember 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2006 kom med budsjett, så kommer det nok flere forslag til både forsterkere, subber og frontsett;) Oppdatert ;-) Siter - 2006 mod. Ford S-Max Trend- 1999 mod. Volkswagen Passat Trendline stv- 2002 mod. Opel Astra G Sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_eSOo_ Skrevet Desember 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2006 uten å sette meg inn i helheten i dette oppsettet så vil jeg anbefale deg et merke som jeg er veldig fornøyd med og de har flere serier så det er vel bare å velge det som koster nok for deg :) dette merket er da Focal som jeg selv er veldig fornøyd med fordi disse spiller veldig rent og pent. Diskanten mener noen at kan bli litt skrikete men dette kan stilles i forskjellige nivåer. Jeg personlig liker godt lyden i diskanten på focal accsess 6.5" komponentsett. dette koster vel ca 1400 kroner og er helt supert til prisen. Etter min mening spiller de veldig "riktig" i forhold til hvordan jeg opplever lyden. Musikk som de spiller bra på og med bra med mellomtone må være ACDC og slik musikk. FOCAL 165KP ligger vel ca der hvor du tenker på i pris :) Legger ved en link til et sted du får kjøpt dette merket: https://bilstereo.secure.flexiweb.no/page/products/98864/ jeg kjøpte en komplett pakke med focal elementer og cadence forsterker som jeg syns spiller bra til prisen.. spilleren jeg benytter da er fra Pioneer. hele dealen med mitt anlegg var max 10 000 ferdig bygget :) blei ikke dum lyd av det nei link til pakka: https://bilstereo.secure.flexiweb.no/productview/145671/ link til spiller: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=321843 Dette var vel for billig for deg men jeg er veldig fornøyd :) lykke til med valget !! MVH Stian Siter - Audi coupe quattro typ85 - Audi A4 02 modell 1.8Tq Avant x Audi A4 96 modell 1.8Tq Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian var der Krug Skrevet Desember 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2006 INGENTING er FOR billig! ;P Siter - 2006 mod. Ford S-Max Trend- 1999 mod. Volkswagen Passat Trendline stv- 2002 mod. Opel Astra G Sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_eSOo_ Skrevet Desember 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2006 det er bra det da :) har du tenkt noe på hva du ønsker å ha ?? SPL eller SQ? Siter - Audi coupe quattro typ85 - Audi A4 02 modell 1.8Tq Avant x Audi A4 96 modell 1.8Tq Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg