Gå til innhold

Lakkere styling ---> montere? Eller omvendt?

Ranger emnet

GangstaP

Anbefalte innlegg

Har Rieger-styling til min Vectra B..

-Frontleppe

-Bakleppe

-Sideskjørt

-Bakrutesenker

Har hørt at det er vanlig å lakkere først, også montere etterpå.

Har ikke sett noe nøye på det da jeg ikke har hatt tid, men så at det følgte med masse lim og noen popnagler. Om jeg lakkerer først vil vel kanskje popnaglene lage søkk i plastikken på stylinga, eller er det kanskje laget hull for dette?

Hadde vært fint om noen av dere som har "been there, done that" la igjen noen ord om hvordan jeg monterer skjørtesettet! :D

92 BMW 318IS M-powah

98 Opel Vectra Rieger Pimped Edition (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøve monter alt sammen først, ta det av igjen uten og kjøre med det ulakkert i flere uker som noen gjør, og så lakkerer du og monterer igjen.

Trenger ikke feste alt ved prøvemonteringa, men bare vær sikker på at ting passer og at festene er på riktig sted!

2002 Vw Passat 1.9 TDi Highline

1989 Audi 90 2.2 20V Turbo Quattro

1967 Vw Boble 1303 S

(x)1997 Vw Passat 1.8 Turbo

(x)1990 Audi 90 2.3 ABT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frontleppe og bakleppe skal vel poppes og limes? Monter dette på ordentlig med tilpassing og lakker hele fangerne er anbefalt.

Sideskjørt og bakrutesenker prøvemonterer du (ikke lime på bakrutesenkeren, bare sjekk at den passer skikkelig og tilpass). Når alt er tilpasset skikkelig får du det lakkert og og monterer så. Skjørtene limes vel på men en poppnagel eller to i hver hjulbue.

Et lite tips er å høre med den som skal lakkere for deg hvordan han vil ha det og føler for. Noen monterer sideskjørt på bilen og maskerer inn resten for så å lakkere men ikke noe problem å montere etterpå heller (kanskje mere vanlig)

-91 Opel Calibra 16v

-89 Opel Vectra 2000 (under construction)

-90 Opel Vectra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk gode beskrivelser! :D

Jeg skal lakkere og montere selv, så jeg får høre med meg selv... :p

Men, slik du forklarte "Spriti", hørtes veldig fornuftig ut!

Går nok for å gjøre ferdig monteringen av leppene, så lakkere dem..! Så blir vel sideskjørt og bakrutesenker lakkert før montering kan jeg tenke meg!

92 BMW 318IS M-powah

98 Opel Vectra Rieger Pimped Edition (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider