Gå til innhold

turboen kutter etter litt gasspådrag

Ranger emnet


volvo240gl_1986

Anbefalte innlegg

Hvor lenge varer kuttinga da? Hvor mye faller den liksom?

Hadde samme problemet selv på min.. Før jeg byttet gasser.! Hvis du skrur av gasseren.. også presser du selve stempelet inne i forgasseren.. Er den hard.. Så har den fått formye å arbeide med.. Men er den smidig.. Så er den hel..

 

Har du skjekket for lekk av luft mellom bensinpumpa og gasseren? Hvis den lekker så gir den i alle fall ikke nok bensin.! =)

1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut.

2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør nok det.

 

Jeg er også litt av en feiging; jeg ville ikke engang satt på et cold-air-intake på noensomhelst bil uten å ha bredbåndslambda, og gjerne også noe kobberrør bolta til motorblokka med en slange på enden som ender opp i et sett hørselvern for å høre etter tenningsbank. Legg til frekvent sjekking av tennplugger for å holde et øye med forbrenningsprosessen, så har man et bra oppsett på hvordan man skal unngå å rause motoren. Men jeg er gjerrig óg, må du huske; jeg ser ikke for meg å blåse en motor bare fordi jeg ikke gidder å sjekke om alt står perfekt til med gangen over turtallsregisteret. Så hvordan Volvofolk flest tør å trimme opp rødblokkene sine med WhateverECU matet med RandomProgramMap er noe jeg aldri blir å forstå. De er nok modigere menn enn meg (eller er det en kort og billig vei til neste byttemotor?).

 

Ninja-EDIT:

At Volvoer flest går med MAF-sensorer istedenfor MAP+IAT er selvfølgelig en stor del av forklaringen på hvorfor det holder. Med MAF vet ECU'en nøyaktig hvilken luftmasse som forbrukes, mens med MAP+IAT må man gjette seg frem til (les: mappe) luftmassen. 1 bar fra en T25 gir langtifra samme luftmassen som en GT4202R på 1 bar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver med mobil så jeg får ikke til å sitere.. Men den kutter helt til jeg slipper gassen, da kanj jeg gi mer igjen opp til 4.Gir.... Og jeg kjører uten a/f måler enda(den er på veg når tstuning får den på lager) er elektrisk bensinpompe tingen eller?

Skall prøve og justere litt på gasser etter arbeid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår