Gå til innhold

prosjekt 245tic

Ranger emnet


volvo_man

Anbefalte innlegg

håi!!

kjøpte godbilen for ca 2år siden, ferdig godkjent ombygd, har bare fylt bensin og kjørt .. for noen mnder siden begynnte elendigheten, mye fusking og hosting, røykte som bare f...

hadde mest lyst å bare selge hele greiene til første og beste, men fant fort ut at det hadde bare vert for dumt, så no holder eg på å resturere bilen. har tatt ut motoren,(98mod b230fk) skal skifte alle lagre, pakninger, stempelfjører, veivhusventilasjonen, simmerringer og muligens turbo... har kjøpt ny topp med a-kam. mere info kommer seinere, gidder ikkje skrive mere no. hehe...

slenger innpå noen bilder!!

 

Bilder013.jpg

 

Bilder017.jpg

 

Bilder015.jpg

 

Bilder019.jpg

 

Bilder021.jpg

 

Bilder024.jpg

 

Bilder027.jpg

 

Bilder028.jpg

 

Bilder033.jpg

 

Bilder035.jpg

nyyyyyydelig bakluke:uhhmmwhat?:

Bilder037.jpg

vw caddy 2006 1,9tdi

vw boble cab roadster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er bra den, men senk den fremme:blah:

Skriv mere dååe, jeg er så nysgjerrig.......hehehe!!

 

Og vær snill med kameraet og laderen min, ha alt INNI bilen når du kjører:D

 

bilen er best i bygde den!hehe ja blir litt høy framme uten motor vettu!

gidde ikkje skrive mere nooo..:anger:

du? det var bare ledningen din som hang utenfor døren i høy hastighet! hehe jævla fyllasvinene eg hadde med meg i går kveld som hang det utenfor:hammer

vw caddy 2006 1,9tdi

vw boble cab roadster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du gjøre noe mere enn å bare overhale motoren?

Ser god ut, litt mye risige klistremerker men.

 

hehe så du likte klistremerkene:)

planen var å få nye dempere(bilen er senka), større felger har eg liggende, ny bakluke, har fått tak i alle stabstagene til bilen (omp-stag eller ka f... det heter)hehe og anlegg har eg i arbeidsbilen, skulle hatt tak i noen nye baklys og.. var ikkje tenkt å gjøre så mye mere enn det det må hvertfall vere innvendig, og ta den rusten som er. bilen er nylig eu-godkjent og så...:drunk:

har fått tak i noe sachs gassdempere, vet du om det er brukene eller bør eg kjøpe koni eller noe??

vw caddy 2006 1,9tdi

vw boble cab roadster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Risig" betyr "ræva" "Jalla" eller kort og godt, "ikke bra"..

 

Men men, FT motor og 245 kan bli moro det.. :)

 

Gå for Bilstein-dempere!! Koni er ikke no..

 

eg skjønte det da, var litt ironisk da. hehe

er nok en fk-motor, er ikkj sachs noe bra da til vanlig bruk? bruker ikkje bilen på bane...

vw caddy 2006 1,9tdi

vw boble cab roadster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FT/FK motor er stort sett like, eneste forskjellen er at FK har en wastegate som løser ut på mindre ladetrykk, ergo LT (Lavtrykksturbo) og lav effekt..

 

Sachs er sikkert greit til normal bestefarkjøring.. Men så fort man gir på litt i svinger osv, så er det godt å ha bilstein.

 

Hvis du skal senke bilen mye burde du ha korte bilstein.. (Sprint, ClubSport, Racing)

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det duger med ekte drittdempere også.. Min er senka, har noen dempere som heter "top road", det ligger liksom i navnet at de oser av kvalitet...

Det er jo litt begresa hvor bra de for vært for 1000kr nye da..

Men det er en fordel å koste på seg bilstein dempere, da club sport som er kortere. For vanlige dempere blir litt late etter ei stund.

Ja jeg synes du hadde ett flott utvalg av klistremerker på bilen din... Det var liksom prikken som ikke skulle vært over i'en.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det duger med ekte drittdempere også.. Min er senka, har noen dempere som heter "top road", det ligger liksom i navnet at de oser av kvalitet...

Det er jo litt begresa hvor bra de for vært for 1000kr nye da..

Men det er en fordel å koste på seg bilstein dempere, da club sport som er kortere. For vanlige dempere blir litt late etter ei stund.

Ja jeg synes du hadde ett flott utvalg av klistremerker på bilen din... Det var liksom prikken som ikke skulle vært over i'en.

 

hehe klistremerkene er bra di!

får se ka eg kjøper av dempere, tar ikkje sorgene på forskudd grinchy

vw caddy 2006 1,9tdi

vw boble cab roadster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FT/FK motor er stort sett like, eneste forskjellen er at FK har en wastegate som løser ut på mindre ladetrykk, ergo LT (Lavtrykksturbo) og lav effekt..

 

Sachs er sikkert greit til normal bestefarkjøring.. Men så fort man gir på litt i svinger osv, så er det godt å ha bilstein.

 

Hvis du skal senke bilen mye burde du ha korte bilstein.. (Sprint, ClubSport, Racing)

 

trur ikkje eg skal senke den mere, den tar mere enn nok nedi..hehe da må eg hvertfall sveise om eksosanlegget mitt litt pluss at eg har noen fæle bjelker framme(har vert en varebil) er jo greit å ha på, er det første som tar nedi :driving

vw caddy 2006 1,9tdi

vw boble cab roadster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steikje!

 

Ser man det du! Bra du fikser opp bilen! Blir vel fart på den til sommeren eller?

 

Ska du gjøre noe med karosseriet og eller? Ett hett tips er å bytte til nye typen bakluke.. De nye ruste jo ikke..

 

Sjåast!

-Volvo 244 GL 1980

"Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet

-Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår