Gå til innhold

Spissing vectra a

Ranger emnet


OPEL 2RE

Anbefalte innlegg

Sliter litt med slitasje på dekk etter senking. Har lagt ut tråd på opelmotorsport også men slenger en ut her også. kjekt me mange svar;-)

 

Men har senket en vectra a 92 modell 40/40 uten å bytte demperne.

Sliter litt med skeiv slitasje på inneren på høyre side fremme og litt mindre på venstre side fremme. Har hatt h hjulskontroll på bilen men følte dette var helt på trynet så jeg var på verksted på nytt og di sa at spissinga sto til +2 så han satte den til 0 som det sto i databladene, men siden den var senket måtte det gjerne gå utenom datablad å gå på minus siden. Noen som har erfaringer med dette hvor mye det skal justeres?

 

Sliter også litt med slitasje på inneren på bakdekka. Er ikke 100% sikker på dette enda siden jeg la om på dekkene. men det er jo ingen sjangs til å justere noe bak siden det er stiv aksling. Noen andre som har skeiv slitasje bak etter senking?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den sliter veldig foran og spissinga er justert men camberen er feil er det nok bærebrua som har fått seg en kakk. Bytt denne. Spissinga fremme kan justeres med kit, men skal normalt ikke trenges å gjøres. Bærebruene er litt svake og vet om flere som har måttet bytte denne.

http://www.tigerspeedparts.no/index.php?cmd=visprodukt&productid=35

 

Bake så skal det ikke ha noe å si om bilen er senket eller ikke da det er stiv bakaksluing. Hvis den sliter skjevt her vil jeg tro at bilen har fått seg en kakk, enten karroserimessig ved innfestinga til bakstillinga, i selve bakstillinga eller der innfestinga for hjulet/hjullager er på bakstillinga. Evt vil jeg tro siste.

 

Er det 4x4 du har stiller det seg helt annerledes og da burde man justere cambervinkelen bake ved senking. Dette gjøres med camberkit (justerbart) eller lage nytt hull (en sjangse, kan ikke finjusteres).

-91 Opel Calibra 16v

-89 Opel Vectra 2000 (under construction)

-90 Opel Vectra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja dette virker veldig kjent..

 

har vært inne på forskjellige verksteder med mine vectraer, men det er ingen som kan gjøre bedre arbeid en en opel verksted (eller noen som har kjennskap til opel).

 

regel 1. Som alle verksteder gjør er at de ikke har last i bilen da de tar hjulkontroll.

 

regel 2. Er at de bruker feile hjulvinkler..

 

men det finnes løsninger for feile hjulvinkler.. men det er ingen verksteder som bruker de desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår