Gå til innhold

Sony Xplode

Ranger emnet

Tombra

Anbefalte innlegg

Hey!

Skal etterhvert kjøpe anlegg til bilen min, men har ikke planer om hverken å gjøre forbipasserende døve eller blakke meg helt.

Skal ha et greit anlegg som kan spille høy og gi bra bass, uten at det koster skjorta.

Kan Sony Explode-produkter være noe å satse på? Tenker da spesielt på de nye P5 subbene med passende forsterker.

Noen som har erfaringer/tips?

Eventuelt andre gode produkter?

På forhånd takk for alle gode svar...;)

Signaturen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv Xplod dørsett, noe av det mest bedritne skrapmetall klump jeg noen gang har prøvd.....

Er null bass, bar en slags mellomfrekevnt tikking der det skal være bass, og diskanten spiller så ureint, kan være at jeg fikk et par som var sprengt eller noe.. men jeg er i hvertfall ikke fornøyd, kanskje det er noe annet med subbene dems.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke så veldig mye til Sony sine sub'er og forsterkere... Selv om jeg er forhandler. :)

Men hadde en i forrige uke som kjøpte en slik 12" P5 sub. Han ble ihvertfall strålende fornøyd, og sa det ble noe helt annet enn det han hadde før. Vet dessvarre ikke hva han hadde, da... Heller ikke hva slags forsterker han hadde. Men ut ifra de forutsetningene du har satt opp, trur jeg ikke du blir skuffet ihvertfall. Med tanke på sub'en... Forsterkerene dems vet jeg absolutt ikke noe om. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i allefall stilig å se på...

Har heller ikke hørt noe drit ok elementene dems... Et slikt 5 kantet element, kompletert med en 5 kantet forsterker, kan nok bli meget tøft i bagasjen..:)

- 1995 Celica 2.0 GT- med slicks og coilovers til bane

- 2015 Passat 2,0l 150hk TDI

- 2015 Zoe R210

- 1998 Corolla 1.3
x 1974 Boble, 1993 Vectra, 1998 Corolla 1,3, 2011 Outlander, 2008 Passat 4motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tenkt på en 12" av de nye 5-kant subbene ja. Hva trenger jeg av forsterker for å dra en slik på 1200 watt + 2 stk 6x9"?

Det er vel ikke noe særlig å la spilleren dra hatthylle høytallerene, så da bør jeg kanskje skaffe en liten ekstra forsterker til disse?

Alle råd tas imot med takk!

Signaturen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må forsvare Xplod!!!

En kompis kjøpte akkurat xplod anlegg:

6x9"ere

15" sub i kasse

cd spiller

600W forsterker, 4 kanaler, brokobla subbern og høytalerne på de to andre.

Kosta til sammen 8500 og det er helt vannvittig bra og MYE lyd i det! Stilte inn forsterkern en lørdagskveld, og fikk kommentarer i ettertid fra hus langt bortafor "har du kjøpt deg anlegg nå?".

Jeg synes 6x9"erne virker knall, og subbern slår sinnsykt pent med rein, deilig bass. Kan spille så høyt man vil, det eneste som skurrer er løse ting i bilen og bildeler :)

edit:

Kan sikkert fikse bilder hvis du er interessert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by quack

Må forsvare Xplod!!!

En kompis kjøpte akkurat xplod anlegg:

6x9"ere

15" sub i kasse

cd spiller

600W forsterker, 4 kanaler, brokobla subbern og høytalerne på de to andre.

Kosta til sammen 8500 og det er helt vannvittig bra og MYE lyd i det! Stilte inn forsterkern en lørdagskveld, og fikk kommentarer i ettertid fra hus langt bortafor "har du kjøpt deg anlegg nå?".

Jeg synes 6x9"erne virker knall, og subbern slår sinnsykt pent med rein, deilig bass. Kan spille så høyt man vil, det eneste som skurrer er løse ting i bilen og bildeler :)

edit:

Kan sikkert fikse bilder hvis du er interessert!

Vet jo hvordan utstyret ser ut, men et bilde av alt koblet opp eller.no hadde jo vært knall! Tror det kan bli pent med fullt Xplode utstyr i bilen!

Signaturen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tombra

Vet jo hvordan utstyret ser ut, men et bilde av alt koblet opp eller.no hadde jo vært knall! Tror det kan bli pent med fullt Xplode utstyr i bilen!

Hehe, var det jeg mente da :) åssen det ser ut montert. Skal se om jeg ikke får no bilder en dag snart.

Det er jo en kjent sak at det ikke har noe å si om man blander bilstereo (forskjellige merker), men det blir noe eget å ha feks fullt Xplode anlegg. Jeg ville gått for det hvis jeg var deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tombra

Hadde tenkt på en 12" av de nye 5-kant subbene ja. Hva trenger jeg av forsterker for å dra en slik på 1200 watt + 2 stk 6x9"?

Det er vel ikke noe særlig å la spilleren dra hatthylle høytallerene, så da bør jeg kanskje skaffe en liten ekstra forsterker til disse?

Alle råd tas imot med takk!

Den sub'en er ikke på 1200watt... Den er på 350watt RMS. 1200watt er peakverdien den tåler et lite øyeblikk, og ikke et reelt mål for hva den tåler over tid.

Om du kjøper en 4-kanals forsterker, som yter ca100watt RMS pr kanal i 2ohm, så er du godt igang. Da vil du nemlig ha ca 50-60watt til hver 6x9", og 200watt til sub'en. Det er nok i massevis for den vanlige mann i gata. Spiller høyere enn du orker å høre på over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da burde vell denne holde:

http://bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=564

Snacksy i bagasjen og den der da;)

Vet ikke akkurat hva alle betegnelsen betyr, det som betyr noe for meg er at jeg vil ha et anlegg som spiller bra til en grei pris!

1000 takk for gode råd Bissare, er visst en liten bilstereo-gud her på forumet du:D ;)

Signaturen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er slik at du vil samle alt til ett merke, er nok det en god forsterker. Også ser den kul ut...

Men den er ikke så veldig bra, på papiret...

75w RMS i 2ohm, ved 14,4v

60w RMS i 4ohm, ved 14,4v

Dette vitner om en for dårlig strømforsyning i den... Når den gir 60w i 4ohm, bør den gi mer enn 75w i 2ohm. I tillegg er dette målt ved 14,4v, så effekten vil jo synke mer når ikke bilen er i gang.

Personlig, om ikke utseendet har alt for mye å si, ville kanskje gått for dynaBel's BF0604... Den gir mer, og koster mindre. :)

Mener å huske at jeg kan handle derifra... Så jeg kan kanskje skaffe en grei pris. ;)

Si ifra om det er interressant.

Sony kan jeg ihvertfall skaffe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider