Gå til innhold

Chevrolet 350cid motor, info ønskes

Ranger emnet


Laks1

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Visste ikkje kor eg skulle poste denne på Chevrolet forumet, så tar ein rå sjans, å poster den her.

 

Leter som sagt etter info om Chevrolet 350cid motor.

 

Er det ein god motor?

 

Lett/vanskelig å bygge turbo/kompressor på den? Med tanke på hva motoren tåler.

 

På forhånd takk for svar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er det så mange tråder om her at det beste er å søke i forumet. Bruk f.eks "small block" som søkeord.

 

Ellers vil jeg anbefale deg å rett og slett kjøpe ei bok om den motoren på Automobilia bokhandel i Oslo. (Det er jo jul snart...).

De driver også postordre. Får de for ca 300kr.

Kjøp en overhalings bok. Der står det ofte litt historikk og generell info først, og så får du selvsagt med alle tiltrekkingsmomenter, klaringer osv.

Dette er jo uansett kjekt å ha hvis du kjøper en slik motor senere. Kjøper du det ikke, har du uansett lært deg endel om Chevy's small block og om motorer generelt.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eventuelt handle på http://www.amazon.com

 

Det er en kar ved navn David Vizard som skriver mange gode bøker. Klikk på følgende link og se alle bøkene som omhandler "Small Block Chevy" :

 

http://www.amazon.com/s/ref=nb_ss_b/103-4576554-4496651?url=search-alias%3Dstripbooks&field-keywords=small+block+chevy&Go.x=12&Go.y=12

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har boken hans "How to build a Chevy Small Block on a budget". Bra bok.

Det positive med D. Wizard er at han i tillegg til å kunne "alt" om Small block's i tillegg har bygget og kjørt masse rally (bl.a i England) med biler/motorer milevis i fra amerikanske volum-store støtstangs motorer. Dermed har han breddekunnskap også. "bigger isn't always better" er noe han gjentar ofte når det er snakk om forgasserbestykning, diameter på headers og eksosanlegg, ventil løftere, kamaksler osv osv.

 

Han er forøvrig mannen som, når han blir spurt om hva er "den beste" måten å trimme en motor på, svarer "I don't have an opinion, I just have a Dyno". Med andre ord: det som funker er bra uansett om det heter turbo, kompressor, innsprøytning, høy komp, eller hva det måtte være.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår