halsen89 Skrevet Desember 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2006 Hei, Skal ha ei kasse til mine 3004SPL subber, hver subb skal ha 47L å spille i. Hvordan regner jeg ut hvor høy,dyp og bred kassa skal være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fhl123 Skrevet Desember 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2006 Kassekalkulator Frode Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BadV12 Skrevet Desember 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2006 Å regne ut målene på ei kasse er egentli veldig simpelt. Formelen er jo H x B x L = X liter. Så bestemmer du bare f.eks hvor høy og lang kassa kan være. F.eks så skal du ha et kassevolum på 90 liter. I bilen er det plass til ei kasse som kan være 40 cm høy og 90 cm lang. Det du må regne ut da er hvor bred den kan være. Snu formelen og regnestykket ser slik ut: (Gjør om målene fra centimeter til desimeter for å få et svar som er lettere å gjøre om til centimeter.) Svaret kommer ut i desimeter, så kassa må være 25 cm bred for å ha et volum på 90 liter. Men så må man jo regne me tykkelsen på platene du skal bruke siden de målene du bruker er de ytre.. Det skal legges til at dette er den aller enkleste måten å regne ut kassa selv. Og at den blir helt firkantet. Skal du ha vinkler å greier på den så blir det litt mer komplisert.. Siter Mitsubishi Pajero TDI 92' Subaru Impreza WRX STI 04' *Solgt* Toyota Landcruiser LJ70 86' 2.5 TD *Solgt* Audi A4 95' 2,8 Quattro *solgt* VW Vento 92' 1,8 CL *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy_88 Skrevet Desember 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2006 Hvis det er vinkler inne i bildet er det bare å slå til med trigonometrien som vi alle kan så godt! :tannløs: Neida, men den kassekalkulatoren er absolutt en veldig enkel måte å regne ut størrelse på basskasser på! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
halsen89 Skrevet Desember 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2006 takk takk :) har funnet ut av det nå.. må bare ta noen fin mål hvordan jeg skal ha det og slikt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg