al3x Skrevet Juni 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2007 Linken til turbotrykksmåler fungerer ikke:O Jeg ser dette, hm..jeg får sende en PM til vx2go, han som la ut guiden til det :) Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fastolsen Skrevet Juni 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2007 Flott! Kjøpte meg førstebil idag! 1998 A4 1.8TQsport sedan.. må jo seff ha turbotrykksmåler:) Edit: Leif var her i full begeistring Siter 1993 Audi S2 coupe 2000 Audi A4 1.9TDI sedan X 1990 Audi Coupe Quattro 20VT X 1998 Audi A4 1.8 TurboQuattroSport Sedan VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet Juni 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2007 Sånn, da var det oppe igjen :) Gratulerer med ny bil forresten! Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fastolsen Skrevet Juni 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2007 Tusen takk! Da var det bare å finne en fin måler da:) Siter 1993 Audi S2 coupe 2000 Audi A4 1.9TDI sedan X 1990 Audi Coupe Quattro 20VT X 1998 Audi A4 1.8 TurboQuattroSport Sedan VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagnusVW Skrevet Juli 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2007 Siden alle spør om kobling på faclift-lykter, kan jeg legge ut hvordan du skal koble det. Her sakset fra audiclub danmark: Højre: "Stik til nye lygter -> Stik til gamle lygter 1 Fjernlys (Lilla/Sort) -> (4 Hvid/Gul) 2 Nærlys (Rød) -> (5 Gul/Hvid) 3 Positionslys (Lilla/Gul) -> (1 Grå/Rød) 4 Stel (Brun) -> (2 Brun) - Tågelys (ikke monteret i de nye lygter) -> (3 Grå/Grøn) 5 Lygtereguleringsmotor signal (sort ell. Hvid) -> (2 Brun/Hvid) Lygteregulerings stik 6 Lygtereguleringsmotor stel (Brun) -> (3 Brun/Blå) Lygteregulerings stik 7 Lygtereguleringsmotor +12V (Blå) -> (1 Gul/Hvid) Lygteregulerings stik 8 Monteres ikke" Venstre: "Stik til nye lygter -> Stik til gamle lygter 1 Fjernlys (Lilla/Sort) -> (4 Sort/Hvid) 2 Nærlys (Rød) -> (5 Gul/Sort) 3 Positionslys (Lilla/Gul) -> (1 Grå/Sort) 4 Stel (Brun) -> (2 Brun) - Tågelys (ikke monteret i de nye lygter) -> (3 Grå/Grøn) 5 Lygtereguleringsmotor signal (sort ell. Hvid) -> (2 Brun/Hvid) Lygteregulerings stik 6 Lygtereguleringsmotor stel (Brun) -> (3 Brun/Blå) Lygteregulerings stik 7 Lygtereguleringsmotor +12V (Blå) -> (1 Gul/Hvid) Lygteregulerings stik 8 Monteres ikke" Siter 97 Audi A4 Avant 85 Golf II - *Vraka* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torodd Skrevet September 22, 2007 Rapporter Share Skrevet September 22, 2007 Vil bare informer om at: det å hente ut singnal for vakum\ overtrykk mellom bensintrykksregulatoren og innsuget ikke er helt bra... har sett flere som har skrevet det på vwaudi-club. fant dette innlegget på vwaudi-club: Den personen som har sagt at det er OK å hente signal for vakum/overtrykk på bensintrykksregulatoren din burde henges Det ser veldig provisoriskt ut det du har gjort og som sagt får du lekkasje under drag kan du si good bye til motoren din iallefall. Mager, mager blanding. Du skal bestandig hente ladetrykk fra den fremste slangen på innsuget ditt nærmest radiator. Den kommer opp fra avlastningsventilen og har korrekt trykk og gir deg ingen andre ubehageligheter en lite ladetrykk om slangen lekker. Du må selvsagt bruke T kobling og slangeklemmer, ikke strips. Dump skal ingen VAG biler ha. For å få lyden, sett på Forge avlastningsventil som resirkulerer som orginalt og et åpnet filter. Vips du har lyden. OG DETTE En liten ting til ettertanke. Anbefaler å ikke ta ut signal til ladetrykksmåler eller noe annet i fra slangen til bensintrykkregulatoren. Grunnen til dette er ganske enkel. Hvis du skulle få en lekasje vil ikke bensintrykkregulatoren gi det korrekte trykket og motoren kan få for lite bensin ved ladetrykk. For lite bensin kan bety smeltede stempler, brente ventiler eller tenningsbank som kan medfølge en del skade. Anbefalingen er å ta ut signalet til ladetrykksmeter og andre enheter fra en separat slange eller eventuelt slangen til dumpventilen (avhengig hvor den henter trykket før eller etter gasspjellet) jeg henter nå singnalet fra slangen som går mellom avlastningsventilen og den fremste slangen på innsuget mitt nærmest radiator. Å jeg får det samme resultate dær... Siter BMW 320ia m-teck Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet September 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2007 Legger til link til innlegget ditt i første posten under "hvordan montere turbotrykksmåler" jeg Torodd :) Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_eSOo_ Skrevet September 23, 2007 Rapporter Share Skrevet September 23, 2007 så hva er riktig her ??? hente fra den forrerste eller .... Siter - Audi coupe quattro typ85 - Audi A4 02 modell 1.8Tq Avant x Audi A4 96 modell 1.8Tq Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klyde2000 Skrevet September 23, 2007 Rapporter Share Skrevet September 23, 2007 Kan noen legge ut et bilde av hvor man SKAL sette den da eller?, så blir alt mye letter.. Siter [X] Audi A4 1.8T 1997 Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torodd Skrevet September 23, 2007 Rapporter Share Skrevet September 23, 2007 jeg kan legge ut et bilede av hvordan det skal kobles, må bare vente til det slutter å regne. Siter BMW 320ia m-teck Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torodd Skrevet September 23, 2007 Rapporter Share Skrevet September 23, 2007 men husk at det er lurt å bruke slangeklemmer og ikke strips som jeg har brukt... dette er bare en midlertidig løsning... Siter BMW 320ia m-teck Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TiM Skrevet Mars 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2008 kan jo legge til bytte av N75 magnetventil, sammen med bytte av resirk. N75'en ligger rett ved siden av.. Samme fremgangsmetode ved demontering av fanger og bjelke forran. Løsner de 3 slangene som er festet til N75'en. Kobler så fra den elektriske koblingen. Plugger bare i den nye N75 J, H eller vanlig igjen slik som den gamle stod! addet litt på The Gølf sine bilder.. Grunn til bytte av magnetventil? N75 H og J er sterkere enn den orginale N75'en. Mange har fått problemer med å holde turbotrykket oppe når turtallet bikker over 4-5000. Men disse bilene har vært chippede biler, og kjører jo dermed med høyere trykk.. Svaret har ofte vært en svak N75. Bytte til H eller J typen har forbedret dette og gitt et mer stabilt trykk hele veien. Koster ikke skjorta heller! 600-700 hos møller. :) Siter 96 A4 1.8TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørgvin Skrevet April 8, 2008 Rapporter Share Skrevet April 8, 2008 Angående denne magnetventilen. Har lest at den skal monteres "oppned"?? Noen som vet noe mer om dette? Siter A4 avant 1.8TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klyde2000 Skrevet April 8, 2008 Rapporter Share Skrevet April 8, 2008 Angående denne magnetventilen. Har lest at den skal monteres "oppned"?? Noen som vet noe mer om dette? Det er bare N75J som skal monteres oppned. Logikken er den at den lengste "tuten", alltid skal inn i innsugsslangen!! Dermed blir J stående motsatt vei av orginal. :) Siter [X] Audi A4 1.8T 1997 Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TiM Skrevet April 9, 2008 Rapporter Share Skrevet April 9, 2008 Det er bare N75J og H som skal monteres oppned.Logikken er den at den lengste "tuten", alltid skal inn i innsugsslangen!! Dermed blir J og H stående motsatt vei av orginal. :) eg monterte min slik den gamle stod.. funker fett og trykket holder seg lenge.. :) eg har da igjen hørt at N75H monteres slik som orginal. og J skal monteres motsatt.. Siter 96 A4 1.8TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.