Gå til innhold

Golf 3 hjulbuer eller ikke hjulbuer

Ranger emnet

PrinsWilhem

Anbefalte innlegg

Originally posted by PetterJacobsen

Hvis du vil at hjulene skal gå nesten helt i kant med karroseriet burde du ikke bruke hjulbuer. Men lakkerte hjulbuer er garantert tøffest! Bilen blir breiere!

helt greit å låne bildet, sheriff

jeg synes golfen blir penest uten hjulbuene. en kamerat hadde en GTI med hjulbuer som han tok av. bilen ble faktisk kulere uten disse buene. (denne bilen var svart).

bilde her:

image007.jpg

hvis du skal senke mye så er jeg enig med PetterJackobsen her, senker du mye så stikker hjulbuene muligens litt kunstig mye ut. hjulene vil gå mer kant-i-kant uten hjulbuene...

men den svarte golfen sheriff viste som eksempel var ikke dum. men den har altså lakkerte hjulbuer, noe som blir mye penere enn standard svart-plast

2011 VW Golf 1.6 TDI

x - 1995 VW Golf 1.8 GL "Freeway Edition"

x - 1989 Saab 900 Turbo 16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by diZrupt0r

hvis du skal senke mye så er jeg enig med PetterJackobsen her, senker du mye så stikker hjulbuene muligens litt kunstig mye ut. hjulene vil gå mer kant-i-kant uten hjulbuene...

for å få fram hva jeg tenker på:

hjulbuer.jpg

ta denne golfen her for eksempel. bilen er veldig gjennomført og rå, men jeg synes det blir litt rart/jalla når skjermbuene stikker såpass mye ut. ta å kikk spesiellt på bakhjulet...

sitter for langt "inn i bilen" etter min mening.

men for all del, meget fet golf det der.

2011 VW Golf 1.6 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur jeg går for å ta dem av.. Ikke værre enn å sette på igjen.

Ogås den lilla golfen. Det kaller jeg jalla senking.. Alt for mye bakk i forhånd til bak..

Skal være likt fra hjulet og opp til skjermen foran og bak spør du meg.. Har man 60/60 blir det sånn. Foran er det nesten 1cm opp til skjerm kanten, og bak forsvinner hjulet oppi bilen lissom. Er ikke no pent.

60/40 er fint.. Lik begge steder. Også når bilen står rett, står den litt frampå. Ser mye hissigere ut da.. Linjene i bilen bakover går da litt oppover..

"My new years resolution is 1280x1024"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by diZrupt0r

for å få fram hva jeg tenker på:

hjulbuer.jpg

ta denne golfen her for eksempel. bilen er veldig gjennomført og rå, men jeg synes det blir litt rart/jalla når skjermbuene stikker såpass mye ut. ta å kikk spesiellt på bakhjulet...

sitter for langt "inn i bilen" etter min mening.

men for all del, meget fet golf det der.

Han burde jo hatt noen skikkelige spacere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sheriff

Skal være likt fra hjulet og opp til skjermen foran og bak spør du meg.. Har man 60/60 blir det sånn. Foran er det nesten 1cm opp til skjerm kanten, og bak forsvinner hjulet oppi bilen lissom. Er ikke no pent.

60/40 er fint.. Lik begge steder. Også når bilen står rett, står den litt frampå. Ser mye hissigere ut da.. Linjene i bilen bakover går da litt oppover..

helt enig med deg der, best med lik avstand foran og bak.

ikke pent når hjulet forsvinner opp i bilen nei

min er litt lavere bak enn foran pr. idag. skulle gjerne hatt bilen litt høyere bak, fordi med folk i baksetet (+ STOR stereo i bagasjerommet) synker den enda lavere... :\

jeg har originalt eibach senkesett fra VW, mener det er ca. 40/40

får se hva jeg finner på til våren... :)

2011 VW Golf 1.6 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider