Gå til innhold

Bmw 528motor varmskjært?

Ranger emnet

HattY

Anbefalte innlegg

Etter at du har stått i skammekroken i 30 dager for å ha voldtatt og fornedret en ærverdig BMW-sekser på den måten der så bør du nok belage deg på å bytte alle lagerskåler i veiva og slipe om veivas lagertapper til underdimsjon. I tillegg kan kamaksel med mer ha tatt skade, men siden motoren må ut likevel, så har du plenty anledning til finne ut det totale skadeomfanget.

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er veldig fy fy ja, men det er jo noe man lærer av.

Har du hverken hørt lager/rådebank eller kraftig tikking på forhånd!?

Det at oljelampa skal lyse med en gang ville jeg ikke stolt på med en så gammel bil. Jeg blåste selv bunnpanna i fillebiter og lampa mi lyste og noen brøkdelssekunder senere skrudde jeg av motoren. En motor tåler faktisk uvanlig lang tid uten optimal smøring. Kjenner til et par tilfeler av null olje og 30-40 sec på tomgang. Utrolig at det går.

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar

http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk olje tom på 528 motoren min i dag..

Motor vil ikke starte og går ikke rundt..

Gåen topp eller rådelagere som har brent seg???!!?!?!

Need help;)

Heisann Hatty!

Har du tatt ut pluggene og prøvd å kjøre den på starteren enda, og sett etter vann i sylindrene som vi prata om i går?

- 92 BMW 318iS

- 86 Sierra iS - "SR5000" -prosjekttråd her 4sale

- 86 Sierra iS - prosjekt?

- 98 323i Coupe banebil

- 83/87 Audi 200 TQA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er veldig fy fy ja, men det er jo noe man lærer av.

Har du hverken hørt lager/rådebank eller kraftig tikking på forhånd!?

Det at oljelampa skal lyse med en gang ville jeg ikke stolt på med en så gammel bil. Jeg blåste selv bunnpanna i fillebiter og lampa mi lyste og noen brøkdelssekunder senere skrudde jeg av motoren. En motor tåler faktisk uvanlig lang tid uten optimal smøring. Kjenner til et par tilfeler av null olje og 30-40 sec på tomgang. Utrolig at det går.

Litt OT, men tok selv livet av en gammel opel kadett ved å tappe av den olja å ruse på tomgang, å den gikk da ca ett minutt mens den lå å stanga mot turtallsperra, før en etter en syl tok kvelden:rolleyes:

Og Hatty: Det blir nok dyrt dette...

- 1989 Volvo 740 GL - Brukis

- 1977 Volvo 244 DL - Orginalare, under restaurering

Lenke til kommentar
Del på andre sider