Gå til innhold

For høy CO-verdi på EU kontroll?

Ranger emnet


Thomas André

Anbefalte innlegg

Å vite bil og motortype hadde vært svært behjelpelig her.

Som oftest burde CO stilles med tilgang til apparat, kan faktisk være så enkelt som det å bytte tennplugger noen ganger.

Du trenger bare 5 verktøy for å fikse en Opel, disse er:

1x Stor skiftnøkkel

1x Slegge

1x Skjærbrenner

1x Kasse med dynamitt

1x Hjullaster

 

Det du ikke kan fikse med det verktøyet er ikke verdt å fikse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvor mye han er utenfor kravet også?

 

Kravet til den bilen er 0,5% CO, ligger den på rett over er det nok bare en justeringssak, enten på spjeld eller lignende. Ligger den rundt 2-3,5% tipper jeg det er en føler som ikke gir riktige verdier og må byttes, som feks kjølevannstemperatur. Ødelagt lambdasonde gir som regel CO på 6-8%.

 

Dette er bare helt generelt, har ikke stor kjennskap til BMW, men de bruker vel Bosch de også, som mange andre tyskere

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke tomgangsjustering på denne motoren. Mest sannsynlig har du falskluft, defekt lambdasonde (oxygenssensor), defekt tempføler for innsprøytning. Din bil har jo dataplugg så er jo ikke noe problem å dra til ett verksted med rett diagnoseutsyr å få lest av feilkoder. tempføler og lambda setter feilkode.

 

EDIT: forresten din motorkode er M52B20 vis det er til hjelp. Oljeskift og nye tennplugger hjelper selvsagt på. mye bensin i oljen vil det bli høy co pga veivhusventillasjonen går som oftest tilbake til innsug.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har unormalt høy tomgang og fet blanding.

 

Kan det være at motoren går i kaldstartmodus som følge av en defekt temp. sensor. evt. av motoren har defekt termostat?

 

Som regel er det egen sensor for motorhjernen (ECU) så om dashen indikerer normal motor temp. så behøver ikke det å bety at ECU leser samme info.

 

Sjekk temp.

OK?

Ja -> sjekk ECUs tempsensor.

Nei -> sjekk temostat og kjølekrets

 

Tor

'88 Astro 4.3 TBI, '89 Blazer T10 4.3 TBI

'00 Spacestar,'95 Spacewagon TD,

'98 Spacewagon TD,'65 Volvo L3314N

'66 Volvo C202 Pickup,'64 REO M621

'73 John Deere 2020 D,'80 Deutz 6808 D 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vet at den bruker mye bensin nå.

Det følger med 2-3 ledningsnett, å en ekstra ECU tror jeg..

Koblingsskjema å alt. :P

 

Noen som vet hvorfor den bruker mye drivstoff?

Er det lambdasonden, eller er det ECU-en?

Overtar bilen 5.Januar, da kan jeg finne ut litt mer..

 

Skal få en som er "ekspert" på BMW, til å se på det/reparere den :)

 

Bilen er strøøøøøøøøøken innvendig, eneste som er å si noe på, er litt slitasje på armlene på førersiden.

Originalt senket fra fabrikk, godkjent med eff.anlegg, å alufelger sommer å vinter.

Får den for 20.000 inkl.en del deler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår