Gå til innhold

Alle må ha refleksvest tilgjengelig i bilen fra 1 Mars

Ranger emnet

ssagat

Anbefalte innlegg

Helt enig der... !!

Litt rart det der... Vaser jeg rundt langs veien som fotgjenger så er det ikke noe påbud... Men må jeg utav bilen som har stoppet... da må vesten på.

Nettopp. Staten har sikkert nettopp handla aksjer i refleksvest-industrien. Samtidig ser de sitt snitt til å kunne bøtelegge bilister enda litt til, og plutselig blir det masse penger av det (<- Lett ironi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

å før man viste ordet av det "Det Norske diktatur har bestemt at all kjøring skal reduseres til en tillat km i året på hver Nordmann.. (For å spare på alt å intet)"

Bruk reflex, men faen du skal få lov å velge om du vil eller ikke...

X`er: Din mor og en del Vr6`er

Har og vil aldri ha noe annet en Tysker bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg skal skaffe meg en jakke/vest i rent chrome? Vil vises godt med det, samt er tøffere en vanlig refleksvest :spin

Sleng på noen spinners i samme sånn at folk ser deg og ikke minst bilen din når du har fått motorhavari. "What's crackin nigga got my chrome west and da spinners yaknawwhatamsayin' it's all pimpin." :usa:

Syntes det er et bra tiltak, endelig gjør dem noe fornuftig.

Er newbee..så vær snill..hehe..:D

er 12 år :) og jeg tuller ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også verdt å merke seg at man skal bruke refleksvesten uansett om det er mørkt eller høylys dag.

Jaså? Så folk skal få samme støkket som de får når de tror de ser politi gå i veikanten kanskje?

Er ellers tilhenger av forslaget, og jeg fikk faktisk 2 vester i lastebilen her for noen uker siden, har gjerne sammenheng med dette? Brukte til og med den ene på vei hjem nettopp, for det er mørkt i gaten her.. Får ta en tur til Clas Ohlson en dag..

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo greit med refleksvest. Eg ser poenget der. Har blitt overrasket av flere gående i trafikken, og det skal ikke mye til for å treffe en som vimser litt for langt ut i veien. Og når en får motorstopp, så havner en ikke på en gangsti (som regel).

Norge liker å ha mange dusteregler, men denne støtter jeg opp under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen får lage en wunderbaum som kan brettes ut til en refleksvest, så er det sikkert flere her inne som kan godta å ha det innafor en armlengde i bilen sin.

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også verdt å merke seg at man skal bruke refleksvesten uansett om det er mørkt eller HØYLYS dag.

Hva skjer hvis man ikke bruker den om dagen? er man fritt vilt for andre trafikanter da?

Men bortsett fra akkurat det, så støtter jeg forslaget fult ut! Det er ikke værre en å legge en vest under setet eller i et rom, det kan tross alt redde DITT liv, å hvis ikke det er viktig, så vet ikke jeg:)

www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider