Gå til innhold

Bumping av salgstråder...

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Kunne det vært en idé med et enkelt regelement i henhold til bumping og reposting på fynd/børs siden? Er veldig ofte de samme bilene om igjen eller personer som bare "bumper" for oppmerksomhets skyld. Dette blir bare litt for teit i noen tilfeller, et lite eksempel (dette er samme bil, samme person):

 

 

Edit: Trådlinker fjernet med hensyn til annonsør, poenget har uansett nådd frem

 

 

Skjønner jo godt at vedkommede gjør det, da det for øyeblikket er fullt lov og man får masse oppmerksomhet. Men det er jo litt lite praktisk å måtte bla seg bakover i gamle annonser for å finne nye?...

 

 

Har sett på et annet forum som har disse reglene for sitt salgsforum, og det fungerer meget bra:

 

"As stated in the rules, bumping is not allowed. Bumping is posting again directly after your own post, which has the effect of bringing your thread back up. You have the ability to edit threads for an hour after you posted them. Any updates to your thread need to be done during this time by editing a previous post. If you need to do updates to your thread after this 1 hour period you must wait 12 hours. If it has been 12 hours since your last post, you can make a second post in your thread that contains useful information. You cannot post such things as 'up', 'bump' and anything else that is not adding valuable information to your trade thread. Any bumped thread will be locked, and 3 bumps will get you a 2 day temp ban. Any locked post may not be reposted for at least 24 hours. You may not repost any thread for at least 24 hours."

 

en tanke bare..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper dere skjønner at et forbud mot bumping bare vil gjøre at salgstråden vil drukne i mengden annonser her på forumet, og man vil fort havne på side 5-6-7... En mulig følge av dette, kan være at folk slutter å legge ut annonser her.

 

Det er kanskje dette dere håper på, for da blir det mindre for moderatorene å finkjemme for overtramp på de überhellige forumreglene, men jeg syns man skal vokte seg for å lage forbud mot alt mulig. Snart er det vel ikke lov å ytre personlige meninger heller, hvertfall ikke så fremt disse ikke er i utvalgte personers interesse, være seg administratorer eller sponsorer.

 

Til info, så ja, jeg har bumpet salgstråden min. Det er ikke pga min personlige bumping jeg er motstander av dette forslaget om forbud, men jeg syns faktisk at det er nok sutring og klaging fra administratorer her allerede (nei, jeg personlig har ikke opplevd mye av dette).

 

Vil nødig trekke paralleller mellom forumdeltagere og diktatorer fra svunne tider, men lukter jeg mer overstyring og tanker om egen suverenitet her nå, så roper jeg ulv.

 

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv skyldig av bumping av egen tråd! bare så det er sagt :D

 

Det dreier seg ikke om noe forbud, kun moderering. Det behøver jo ikke modereres så strengt som det jeg bare sakset og klippet.

Vil tro at de fleste som leser fynd/børs blar seg bakover en del og ikke bare leser nye tråder, da de fleste er klar over gjennomtrekken på det forumet.

Kan være jeg bare snakker for meg selv...

 

På det forumet jeg tok regelementet fra fungerer dette veldig bra.

I og med at gode salgsobjekt til god pris får mange svar og blir liggende høyt oppe til de forsvinner (tråden kan stenges ved salg), og overprisede og mindre attraktive objekt får få svar, ergo synke. Dette hindrer at overprisede objekt blir solgt av en selger som sørger for å oppta plass på toppen til han finner en som er villig/uvitende nok til å betale det han forlanger.

 

Bare en tråd pr salgsobjekt er jo også et skritt i riktig retning, kan ikke forstå grunnen til å lage fler når man har mulighet for å slette egne tråder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er jo idiotisk....

 

Syns at du Håkon A bør i alle fall argumentere hvorfor du ikke vil ha det, for dette forumet er ikke for deg, men for oss.

 

Ser absolutt ingenting negativt med å bumpe i en salgstråd hvor gjenstanden ikke er solgt og den er havnet på side 3-4.

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er jo idiotisk....

 

Syns at du Håkon A bør i alle fall argumentere hvorfor du ikke vil ha det, for dette forumet er ikke for deg, men for oss.

 

Ser absolutt ingenting negativt med å bumpe i en salgstråd hvor gjenstanden ikke er solgt og den er havnet på side 3-4.

 

Det er en ting, men situasjonen som nevnes her så lager en bruker 5 annonser over en måned og bumper en av de minst 1 gang pr 24 time og generelt lite annet i trådene(bortsett fra bumps)

 

EDIT: 5 annonser på samme gjenstad og uten noe annet enn link til en annen annonse på annen salgsside

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ting, men situasjonen som nevnes her så lager en bruker 5 annonser over en måned og bumper en av de minst 1 gang pr 24 time og generelt lite annet i trådene(bortsett fra bumps)

 

EDIT: 5 annonser på samme gjenstad og uten noe annet enn link til en annen annonse på annen salgsside

 

Enig i at det kanskje var et ekstremt tilfelle, men det må jo være andre selgere også som har trigget en irritasjonsalarm hos noen...

 

:tannløs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig gærnt' med bumping? Det er vel greit hvis annonsen din har havnet på side 3-4 uten noen som helst aktivitet, men jeg skal si meg enig det at en bump pr. 5 min er irriterende ja..

 

Men sånn alt i alt er vel ikke dette ett sånt megastort problem, er det det da? :)

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner egenlig ikke hva problemet er her, det er bare og ikke kikke innpå tråden. Er du så nyskjerrig at du likevel må se innpå for også finne ut at den har blitt bumpa er det vel ditt problem og ikke andres.

 

Folk må få bumpe som de vil men jeg synes at fem minutter mellom hver gang er for mye for og si det mildt.

K.I.S.S

Keep It Simple Stupid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner egenlig ikke hva problemet er her, det er bare og ikke kikke innpå tråden. Er du så nyskjerrig at du likevel må se innpå for også finne ut at den har blitt bumpa er det vel ditt problem og ikke andres.

 

Folk må få bumpe som de vil men jeg synes at fem minutter mellom hver gang er for mye for og si det mildt.

 

Hva er ok når det gjelder bumping da?

Er det greit å bumpe den en gang i timen?

en gang i døgnet?

hver gang den faller ut av førstesiden?

hver gang man kommer på side 3-4?

Eller skal man si max bumpe 5 ganger pr tråd?

 

Vi har til enhver tid sikkert 200 salgsannonser åpne. Hvis alle skal bumpe disse hele tiden så vil man alltid falle ned fra førstesiden.... Man vil få like mye tid der hvis alle bumper som hvis ingen bumper (gitt at alle bumper like mye)... Skal man sette max bumps pr tråd så ender man opp med at folk lager flere tråder...

 

Bilforumet er et sted hvor privatpersoner gratis kan få solgt diverse deler o.l. man har liggende. Er det så vanskelig for alle sammen å være snille og greie og følge vanlig forum-oppførsel som takk for at de har et gratis forum å selge tingene sine til noen tusen daglige lesere?

 

Uansett vil nok dette bli en problemstilling man blir kvitt med bilforumet v2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår