Gå til innhold

Wee Golf 2 '84!

Ranger emnet

zckumling

Anbefalte innlegg

-1984 - Golf 2 1.6 CL

Hei folkens.. skaffet meg en golf jeg også.. ikke så ny at det gjør noe, men det er no en golf.

Jeg har noen småproblemer med den som jeg kunne trengt noen tips for å klare å fixe.

1. Jeg fant ut at revers-sperra ikke fungerte som den skulle som følge av en dårlig fjær under girspaken som gjør at girspaken ikke kommer helt opp der den skal. Noen som vet hvordan jeg reparerer dette, og hvordan kommer jeg frem til fjæra? Den sitter jo langt der nede!

2. Ved giring fra 3. gir ned til 2. gir (i fart) fører til en liten lyd som faktisk kan minne litt om en bomgiring. Tar man girspaken forsiktig ned mot 2. giret (ikke helt inn) så kan man kjenne/høre at det skraper. Dette skjer ikke hvis jeg kommer meg ned i ca 20km/t , da går den uten problemer. Trenger jeg ny girkasse? noen som vet hva det vil koste meg?

3. Ved full aksellerasjon fra f.eks 20-55km/t oppstår det en slags "skrangle" lyd som kunne kommet rett fra en matrix-film :P Dette er svært irriterende, trodde det kunne være noe på eksosanlegget som var løst/vibrerte, men det var det ikke.

Ellers har jeg skiftet et ytre endeledd (det hadde vært svært utsatt..) og jeg skal kjøpe meg 90-fangere.

Har desverre ingen bilder av bilen, men det threaden egentlig skulle handle om var ytelse..

Noen tips om hvordan jeg kan få litt mer futt i min lille trille?

-zckumling

[ ]1990 Scirocco GT2 1.8

[ ]1983 Golf GTI - Prosjekt

[x] 1984 Golf II 1.6 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by zckumling

2. Ved giring fra 3. gir ned til 2. gir (i fart) fører til en liten lyd som faktisk kan minne litt om en bomgiring. Tar man girspaken forsiktig ned mot 2. giret (ikke helt inn) så kan man kjenne/høre at det skraper. Dette skjer ikke hvis jeg kommer meg ned i ca 20km/t , da går den uten problemer. Trenger jeg ny girkasse? noen som vet hva det vil koste meg?

Denne skrapelyden kommer av at synkroniseringen ikke er riktig.

trans6.gif

De rosa tennene treffer ikke nøyaktig i hullene, og det er det som lager skrape lyden.

Det er ikke noe problem å fortsette å bruke girkassa, bare du er litt forsiktig med nedgiringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spørs jo litt hvilken fjær det er du snakker om. det med reversen er et problem på mange golfer. det skal sitte en liten plastikk bit nede i rommet der girspaken sitter. til venstre. den skal sørge for at girstanga holder seg i riktig posisjon i forhold til kassa og at du ikke skal klare å bomgire i revers i stede for 1 gir ved nedgiring.

ta av midtkonsollen så kommer du veldig godt til.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel fjøra man trykker ned når man skal ha den i revers. Kommer ikke spaken opp igjen hjelper ikke plaststyringen en døyt.

For å bytte denne fjøra må du nok ha ned girspaken. Ja ned, ikke opp men ned under bilen! Få den opp i høyden, ta ned eksosrøret og det alu. varmeskjoldet. Så får du hele girspaken ut den veien.

Ps. Jeg er ikke 100% sikker, men mener det er slik det må gjøres!

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for responsen.

Legger snart ut av det jeg kaller "innvandrer-golfen".

Kjøpte bilen for en uke siden og skjekka vognkortet noen timer senere. Da fant jeg plutselig ut at bilens forrige eier var en viss.. Dogan Ali Kemal.. !!!!!

Slik sier bruktbilhandlere ingenting om!

De skulle ha 9.000 for bilen .. "selges som den står".

Fikk pruta dritten ned til 5.500 :P

Men nå må jeg kjøpe meg masse stash uansett.. lol.

beware of the immigrant-golf !

jai kjopa golf ! jai kjopa golf ! jai kjopa golf ! jai kjopa golf !

[ ]1990 Scirocco GT2 1.8

[ ]1983 Golf GTI - Prosjekt

[x] 1984 Golf II 1.6 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by zckumling

Kjøpte bilen for en uke siden og skjekka vognkortet noen timer senere. Da fant jeg plutselig ut at bilens forrige eier var en viss.. Dogan Ali Kemal.. !!!!!

Slik sier bruktbilhandlere ingenting om!

skjønner ikke helt hvorfor det er noen sak.. hehe Dogan kan vel mekke like mye/lite som en annen nordman...

Lenke til kommentar
Del på andre sider