Gå til innhold

Wee Golf 2 '84!

Ranger emnet

zckumling

Anbefalte innlegg

ikke at det gjør saken noe bedre, men bilen skulle gå for 10k.

fikk vite at de betalte 5000 for den, så jeg pruta han ned til 5500.. gikk greit siden de ville bli kvitt den :)

Dette skal gjøre innen en måned:

- 90'fangere

- nye felger/dekk

- ny girkasse

- ny vannpumpe(har kjøpt den, orker bare ikke begynne å skru uten garasjeplass)

- reperasjon av eksosanlegg(er løs og vibrerer og lager skranglelyd ved hard akselerasjon/lavt turtall på høyt gir)

nok å gjøre, men det var jo grunnen til kjøpet av bilen, skulle lære meg litt mer bilmekking samt å ha noe å holde på med om dagene.

[ ]1990 Scirocco GT2 1.8

[ ]1983 Golf GTI - Prosjekt

[x] 1984 Golf II 1.6 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3. Ved full aksellerasjon fra f.eks 20-55km/t oppstår det en slags "skrangle" lyd som kunne kommet rett fra en matrix-film :P Dette er svært irriterende, trodde det kunne være noe på eksosanlegget som var løst/vibrerte, men det var det ikke.

Det problemet har jeg også!! FYYh så irriterende.. Fra mitt eksosanlegg kommer det fra den ene lyd demperen.. Ikke den bakerste, men den før der..

Er du glad, så blir det bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den bilen kommer til og koste deg godt over 20k,,, jeg hadde solgt den så fort jeg kunne hvis jeg var deg! Sikkert mye rust og dritt også, siden de andre tingene var i så dårlig stand liksom!

Er vell ikke helt korrekt at selgeren burde informert deg om tidligere eier! Når du kjøper en bruktbil, er det faktisk din plikt og sjekke at det ikke er heftelser på bilen! (Lån). Det kan også være lurt og få tak i forrige eier og stille han noen spørsmål om bilen! Hvis ikke bilen selges i komisjon, tjener han veldig lite på å lyve til deg!

Uansett, lykke til! :)

Forresten noen som vet om det er mye jobb og sette inn en 1,8 liters motor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

behold motoren som den er i bilen. er noe herk å bytte, må som regel også bytte pumper filtere ledningsnett osv. bare herk og sjelden man får det bra.

det med skrangle lyder i potta kan også være varme fordeler plata <-- vet ikke om det er riktig utrykk. sitter i hvertfall en plate midt i manifoilen som har en tendens til å løsne på golf 2.

måtte sveise denne på gamle golfen, noe herk å fikse.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider