Gå til innhold

Hvor mye kan man senke en 240?

Ranger emnet

esbandos

Anbefalte innlegg

Hei. Lurte bare på hvor mye jeg kan senke min orginale 240 før noe skjer.. Med hjulvinkler/subbing/svingradius etc. Skal kjøre med standard dekk dim at the moment.. :P (185/70-R14)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gjest PsychoSigV

Ikke for å være frekk eller noe, men er ikke LAVE senkesettene man får til 240, ligger på 30-45m. Skal ha ganske store/brede felger med feil ET før det subber. Jeg fåretrekker å kappe fjærere 4 runder framme og 3bak, kjøre på 215/45 R17 uten subbing. Bør har gode dempere da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være frekk eller noe, men er ikke LAVE senkesettene man får til 240, ligger på 30-45m. Skal ha ganske store/brede felger med feil ET før det subber. Jeg fåretrekker å kappe fjærere 4 runder framme og 3bak, kjøre på 215/45 R17 uten subbing. Bør har gode dempere da.

Synes 30-45m hørtes litt mye ut hehe

-1995 Volvo 850

-1979 Volvo 242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kappe så jævlig!?!?!?!? Er jo halve fjøra din røyksåpp!

Jeg kappa 1 runde på senkefjør og nå får jeg såvitt en fing imellom hjul og kjerm med 225/45 R17 på 8.5" felg.. framme.

Og når det er en håle eller noe i kryss eller brå sving subber det litt med r-dempere.

Når en ska senke mye bør det gjøres på skikkelig vis!

Få spesial laga fjære. Flere som gjør dette og di senker 100mm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du bilde av bilen du har kappa sånn på forrseten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv med 45mm, er vinklene litt fucket..

Senker du over 45mm, får du "bump steer"..

Mange tror at jo mer de senker, jo bedre henger bilen.

Skal man senke mer enn 45mm, må man finne på triks og miks, diverse stag må tilpasses.

Ellers, senker man bilen mer enn 45mm, blir den vanskelig å kjøre i bergen feks..

Jeg subber ikke med 225/35-18, 8.5" felger og et13. Spacers bak, justerbart panhardstag, justerbare momentstag, moddede hjulbuekanter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du senker mere enn 40-50mm så blir ingenting i understellet riktig lengre..

Men samma det, ser jo tøft ut...

Børe vel bygge ned bærekula og styrestager når en senker såpass. Bør egentlig flytte momentstaga lengre opp i gulvet bak også...

Jeg så en svenskebil, han hadde igjen 3 runder bak han også, og så lå bilen helt vatra framover... Bruksbilen sin det..hehe.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 runder framme?? det tror jeg ikke på før jeg får se det!

Kappa mine fjærer 2 runder framme å den blei for lav syntes nå jeg........

jeg har kappa 3 forran og jeg synes det er høyt enda og 4 bak så må ta en ring til forran for den ser ikke ut og det er kappa orginal fjører da

volvo 850.95 bruks prosjekt

volvo 240 GLE.79 prosjekt

volvo 242 L.77 go bil

volvo 142 70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 runder framme?? det tror jeg ikke på før jeg får se det!

Kappa mine fjærer 2 runder framme å den blei for lav syntes nå jeg........

joda 4 runder forran er helt mulig.. men demperne sto i bånn så og si da..

på bildene er før jeg senka den maks.. husker ikke hvor mye den var senka da men ikke nokk i hvertfall.. legg merke til at skvettlappene står og subber:asshole: img068.jpg

img070.jpg

It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der er så standard mösenmobil..hehe.. merkelig at jeg har sett den der..

jeg tar av fjørene rundt om på den oransje jeg har til våren...

Men vinklene på bærebruene, styrestag og alt blir helt fuck-up ved såpass mye senk.. Så man taper kjøreegenskaper framfor å forbedre døm.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider