Gå til innhold

Har original eksos; Hvor mye mer lyd blir det av Simons eller ferrita 2,5"?

Ranger emnet


Belia

Anbefalte innlegg

Simons systemet har jeg montert på min bil, samme støynivå som originalt inne i bilen, med unntak fra ca 3500 omdreininger og oppover, da kommer det en litt mer markant men behagelig brummelyd. Tror du kommer til å bli veldig fornøyd med dette anlegget med tanke på komfort og bensinforbruk. gikk ned fra 1,1 til rett under 1,0 på min.

Med moderat bruk av gassen vil det ikke være noe forskjell på lyden overhodet, bare ved kraftig bruk av høyrebeinet vil det bli en litt mer sportslig lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil uansett ikke anbefale deg å kjøpe simons eksos, det ruster fortere enn du aner... Har prøvd simons anlegg 1 gang, å aldri igjen! Det var ødelagt på kort tid pga gjennomrusting etc, samme gjaldt på en bil j kjøpte, der satt det simons eksos, så ikke bra ut... I tillegg til at du sikkert bor der dem salter om vinteren, ville j ha styrt unna simons...

 

f.eks JT sine eksos anlegg er "galvanisert", og holder lenger...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil uansett ikke anbefale deg å kjøpe simons eksos, det ruster fortere enn du aner... Har prøvd simons anlegg 1 gang, å aldri igjen! Det var ødelagt på kort tid pga gjennomrusting etc, samme gjaldt på en bil j kjøpte, der satt det simons eksos, så ikke bra ut... I tillegg til at du sikkert bor der dem salter om vinteren, ville j ha styrt unna simons...

 

f.eks JT sine eksos anlegg er "galvanisert", og holder lenger...

 

Mener noen av Simons sine også er forzinket. Tror det er de som det står "Top Quality" på. De er i allefall noe dyrere. Ca 2700 for helsats.

 

Hvem selger JT og hvor bra er de? Dyre?

Belia

V70 D5 Summum 2005

945 LT LPG 1997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener noen av Simons sine også er forzinket. Tror det er de som det står "Top Quality" på. De er i allefall noe dyrere. Ca 2700 for helsats.

 

Hvem selger JT og hvor bra er de? Dyre?

 

Det er ditt valg, men ville ha vurdert det godt før j hadde bestemt meg... Søk litt rundt på nettet, etter simons, så ser du hva du får av treff og hva de forskjellige skriver/har opplevd...

 

Pedersens-racing.no, bcb.no osv selger JT eksos... Dette er da i 3", å prisen ligger på ca 3500,- til 4500,- alt etter hvor mange lyddempere du er ute etter, og om du skal ha erstatningsrør for kat`n...

 

J kommer til å kjøpe JT igjen nå, på 945`n... Hadde det på forrige 940`n, å var fornøyd med det!

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ditt valg, men ville ha vurdert det godt før j hadde bestemt meg... Søk litt rundt på nettet, etter simons, så ser du hva du får av treff og hva de forskjellige skriver/har opplevd...

 

Pedersens-racing.no, bcb.no osv selger JT eksos... Dette er da i 3", å prisen ligger på ca 3500,- til 4500,- alt etter hvor mange lyddempere du er ute etter, og om du skal ha erstatningsrør for kat`n...

 

J kommer til å kjøpe JT igjen nå, på 945`n... Hadde det på forrige 940`n, å var fornøyd med det!

 

Fin tilbakemelding. Fårstår deg dithen at JT er 3". Synes det blir stort for en familie-racer:)

Pr. nå tror jeg jeg går for Ferrita 2,5" anlegg. Ringte de på Ferrita.no. De sa at i vanlig bruk vil jeg ikke merke noe forskjell på lydnivå i forhold til original. De sa også at det ikke ville henge lavere enn originalt. Det er jo litt viktig på senket bil, mht fartsdumper og slikt dritt i veien:)

Det blir svinedyrt, 4300 kr + frakt (200), men er litt gira på noe skikkelig som holder...

Livstidsgaranti er jo heller ikke så verst.

 

Hva tror dere?

Belia

V70 D5 Summum 2005

945 LT LPG 1997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde 2,5 Simons på 740Turbo'n jeg hadde. var ikke noe forskjell i forhold til originalt.. kjedelig å kjøre med, ikke noe lyd i det heletatt. Det er min mening :P

 

Har 3" JT med to potter på 245TIC'en, bråker litt mer enn originalt, men ikke markant, merker bedre respons med det.

 

Har også 3" JT med to potter på 940 disel'n bråker mer enn originalt, men bare litt mer sportsligere lyd, ikke no sånn "flærre-lyd" kun litt dyp susing ved pådrag. I'm lovin' IT :) :D

 

For "IKKE-effekt-Jegere" så er nok rustfritt ferrita, eller liknende noe som vil vare i mange år. Originalt er også bra!

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener noen av Simons sine også er forzinket. Tror det er de som det står "Top Quality" på. De er i allefall noe dyrere. Ca 2700 for helsats.

 

Hvem selger JT og hvor bra er de? Dyre?

 

Simons sitt "top quality" anlegg funker supert.

Har montert dette på min 940.

 

Ruster mye mindre enn Volvo sine originalanlegg i hvertfall.

Mitt orig. anlegg holdt i 2 år før det smulderet opp.

 

JT 3" er totalt overkill på en familiebil, og har vondt for å tro at kvaliteten er noe høyere enn Simonsanleggene. Passformen er dessuten elendig på JT.

 

Erik

95 Volvo 855

96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3)

85 Massey Ferguson 675 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simons sitt "top quality" anlegg funker supert.

Har montert dette på min 940.

 

Ruster mye mindre enn Volvo sine originalanlegg i hvertfall.

Mitt orig. anlegg holdt i 2 år før det smulderet opp.

 

JT 3" er totalt overkill på en familiebil, og har vondt for å tro at kvaliteten er noe høyere enn Simonsanleggene. Passformen er dessuten elendig på JT.

 

Erik

 

Ok.

Da går jeg for Ferrita 2,5". Hadde ikke på lager. De måtte visst lage det først i Sverige...

Få lappe sammen det jeg har å håpe det holder til over nyttår.

Takker for bra respons.

Belia

V70 D5 Summum 2005

945 LT LPG 1997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simons sitt "top quality" anlegg funker supert.

Har montert dette på min 940.

 

Ruster mye mindre enn Volvo sine originalanlegg i hvertfall.

Mitt orig. anlegg holdt i 2 år før det smulderet opp.

 

JT 3" er totalt overkill på en familiebil, og har vondt for å tro at kvaliteten er noe høyere enn Simonsanleggene. Passformen er dessuten elendig på JT.

 

Erik

 

 

Jeg har vært med å montere 3 stk JT anlegg på 900 serien, og det har ALDRI passet dårlig, passformen har vært perfekt hver gang, så det med passformen til 900 serien er j ikke enig i...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monterte Simons 2,25" på min i forrige uke, ble ikke noe lydforskjeller inne i bilen, men ble en ganske pen sportslig lyd uttafor bilen ved pådrag og nedbremsing :) Er ganske fornøyd med det til nå iallefall

Too much power is never enough!

[ ] '67 Buick Skylark

[ ] Volvo 940 '95 - S90 prosjekt

[x] Volvo 142 '71 - Solgt :(

[x] Opel Calibra 8V '96 - Spiker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår