Gå til innhold

noen spørsmål ang b230et. haster pga kanskje kjøpe i morgen!

Ranger emnet

David_G

Anbefalte innlegg

jo jeg har fått tilbud på å bytte min b230f som er i veldig bra stand mot en 100% komplett b230ft som ikke bruker olje eller vann med 2 år gammel turbo.. så jeg lurer på evt svakheter med disse motorene og hvor mye som må byttes som feks clutch, ved motorbytte.. og om de meste er bolt on? og til sist synes dere at det er et bra bytte? og hva sier dem ved en eu-kontroll hvis dette ikke er godkjent?

It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ET = svake råder og tynne vegger på blokka

FT \ FK = etter 93 så er det underspyling, sterke råder og stempler, klarer 300 hk.

men ta og søk på B230ET \FT \ FK så finner du sikkert 200 tråder om AKURATT det samme spm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo klart ingen dum ide å bytte de motorene.. Det sitter jo om ikke annet en grei topp på den..hehe...

Må du slenge med ledningsnett fra din? For ellers så kunne du jo kjørt med lh2.4 istedenfor det udregelige motronic sprutet...

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bytte i min bil som har b230f til en b230et motor.. de som er planen er at jeg får med ALLT jeg trenger til motorbytte så får han med allt han trenger til motorbytte.. men jeg har 2.2:( er de mye kødd med elektrisk da eller?

It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ett lite prosjekt å få alt til å stemme.. Det enkleste er vel igrunn å bygge om til lh2.4 og bruke 240 elnett, og bokser fra en 940 turbo.. Ligger sånne til salu på TPC forumet nå...

Og siden du bor i mösen så er det jo kort vei for å hente døm på posten i strømstad.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

passer ikke kontakter og sånt rett i hverandre a? eller må jeg drive og skjøte ledninger og helvette? trudde at de var kurrant og legge turbomotor i 240 jeg... hvem motor turbo motor er lettest og legge i min bil da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er LH i bilen din så er det lettest å sette inn dette.. Da er det bare å skjøte inn formotstander og forlenge kabel til LMM. Samt bytte boksene...

Skal du ha motronic så er det vel mere jobb egentlig. Det letteste å sette inn er jo en B21ET, med mekaniskt sprut..

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider