Gå til innhold

Weber DCOE forgassere.

MK2

Anbefalte innlegg

Noen som kan fortelle meg hva minimums bensintrykk en bør ha for å kjøre med dobble Weber DCOE forgassere? Har to dobble DCOE 40 forgassere på en 2 liter ohc,og ble fortalt av en som kjører rallycross med MK2,med 2 l ohc og dobble 48 DCOE at den originale mekaniske bensinpumpa leverer nok.Målte bensintrykket på bilen min til ca 0,5 bar.Er dette nok? Har ikke kraft i motoren når jeg gir litt gass.Tror at den mekaniske pumpa ikke er helt frisk.Noen som har svar??

post-2444-138048520095_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har finne ut av problemet. For det første er jeg blitt lurt.Kjøpte forgasserene gjennom QXL hvor selger sa at det var 40 DCOE,det viser seg at det er 38 DCOE og dysene som står i passer ikke til motoren min.Har fått låne 2 stk 40 DCOE som har stått på en Skoda rallycross bil.Da gikk bilen bedre.Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 9 months later...
Originally posted by Kjetilr

det er for mye trykk.. ca 0,35 burde holde... det har jeg på mine 48mm.... hvertfall det rs motor justerte det til...

F.eks. DCOE50 skal ha ca. 0,2 i trykk og helst konstanttrykksregulator, og da aller helst el. pumpe, ikke den orginale mek.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Er vel ikke trykket som er problemet, er det greit til den orginale weberen, så takler flottøren/nåla på DCOE`ene det og.

Er mengden på det....

Bør vurdere el.-pumpe da.....

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider