tommysaksvik Skrevet Desember 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2006 Da har jeg lest litt på div. forum og funnet ut at kanskje det er på tide jeg legger ut mitt eget prosjekt så andre folk kan se og bedømme. For det er jo både spennende og interessant og lese igjennom andre folk sine tråder og sanke ide'er.. Gikk til anskaffelse av en 92mod. golf 3 cl i begynelsen av 2006. Eneste planen jeg hadde når jeg kjøpte den var og bygge hele værst, iallefall alt så forutenom motor (inntilvidere). Har vel egentlig starta og kommet et godt stykke, men ting tar jo alltid litt lengre tid enn man egentlig vil og har planlagt og blir som oftest litt dyrere. hehe.. Hadde alle bilder i hodet fra starten hvordan bilen skulle se ut og faktsik så begyner den og ta form deretter.. Planer: Slett bakluke Fjærne lister Blink og angeleyes i frontlykter sideblink i speil lambodoors stor stereo, xbox/playstation masse lcd skjærmer osv osv.. Hmm.. Ja, hva skal man skrive? Hiver ut noen bilder, for med egen erfaring så er tråder uten bilde nokså kjedelig :) Etter montering av frontfanger, stoler osv. i sommer (finner ikke igjenn gammlere bilder): Og slik ser den ut nå pr. dags dato etter utallige timer i verkstedet: Kommer med litt mere fremdriftsplaner, bilder osv. litt senere :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zoom Skrevet Desember 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2006 Ser bra ut det der :) Hvilken farge ender den opp med? Rød? Og eksosannlegget så litt lite ut, håper du skal bytte det :D Siter Saab 9-3 1.8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vimzzz Skrevet Desember 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2006 fjern dørhåndtaka med det samme du er kommet så langt ;) Siter Chevrolet S10 2.2L 1998-mod X - Golf Mk3 1.8 GL (Prosjekt / Til salgs når ferdig)http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=163671 X - Volvo 240GLE Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf 3 GTD Special Skrevet Desember 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2006 fjern dørhåndtaka med det samme du er kommet så langt ;) eller audi håndtak Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vimzzz Skrevet Desember 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2006 eller audi håndtak True, men tenkte siden han uansett skal ha clean bakluke, så blir det bare fienere dess mer som blir holdt clean på bilen med det samme =) Siter Chevrolet S10 2.2L 1998-mod X - Golf Mk3 1.8 GL (Prosjekt / Til salgs når ferdig)http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=163671 X - Volvo 240GLE Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passat kara Skrevet Desember 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2006 jeg stemmer for vento front, fjerning av bak sete og bur (for showets skyld..) samt øyelokk på baklyktene.. det er niiice Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommysaksvik Skrevet Desember 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2006 Den blir en litt annen nyanse av kawa-grønn med røde detaljer, slik som calippere, interiør osv. Understellet er Supersport Coilovers som er røde :) Dørhåndtaka tengte jeg egentlig beholde, litt i tvil da. Men synes det er både pent med dem når jeg har fjærna listverk osv. og så er det praktisk med tanke på lambo hengslenne når jeg skal ha opp og ned igjenn dørene. Fronten blir Golf4 Lykter med AngelEyes og panserforlenger i stål, ikke noe glassfiber her nei, den skal gå i ett med panser og resten av bilen. Blir vel mulignes noen glassfiber detaljer inne i bilen, får se.. slik som dørtrekk, bagasjerom osv.. dasjbord vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre med. Kommer tilbake litt senere i dag med litt flere bilder kanskje, skal ned i verksted. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mordi87 Skrevet Desember 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2006 Detta blir bra :yodude: Stå på... Hvilke planer har du for stereo? bygge i glassfiber eller? Siter [-1986 VW Jetta 1.6 -] [-2003 Audi A4 1.8T stv-] [-1996 VW Golf 2.0 GTI -] SOLGT [-1998 Audi A4 1.8T -] SOLGT [-1989 VW Golf 1,8GL -] spiker [-1985 VW Golf 1,6CL -] spiker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vw-vegard Skrevet Desember 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2006 Sto vel forøvrig litt beskrevet over der akkurat det? Uansett, ser ut som du har kommet et stykke :) Kjør stilen fullt ut så kan du ende opp med noe fint vet du! Lykke til Siter - 200SX S14a X 91 Golf II Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Desember 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2006 samt øyelokk på baklyktene.. det er niiice Penere med å sveise på hjørner på bakluka, for å dekke over øverste delen av lykta. Blir vel M3-speil på denne, tenker jeg? Audi dørhåndtak blir aldri feil, bedre enn slettede dørhåndtak, bedre enn originale dørhåndtak. En siste ting, turteller passer vel litt bedre inn enn klokke i et interiør fullt av skjermer? :) Senka noe, forresten? Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommysaksvik Skrevet Desember 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2006 Penere med å sveise på hjørner på bakluka, for å dekke over øverste delen av lykta. Blir vel M3-speil på denne, tenker jeg? Audi dørhåndtak blir aldri feil, bedre enn slettede dørhåndtak, bedre enn originale dørhåndtak. En siste ting, turteller passer vel litt bedre inn enn klokke i et interiør fullt av skjermer? :) Senka noe, forresten? Eirik Nei, bakenden blir som den er nå, skal felle inn skilt en eller annen plass på fangeren og få satt på noen lykter bak som passer litt bedre, har ikke bestemt meg helt enda. Tviler på det blir M3 speil, det er jo oppbrukt.. Skal se om jeg klarer og finne noen som passer bra. Blir muligens og beholde orginal håndtaka eller så fjærner jeg og mekker remote-control på begge dører og bakluka. Vi får se. Turteller osv blir det. skal muligens trekke opp dasjbordet i glassfiber, samt dørtrekk osv. planen er og ha det samme farge som bilen med masse klarlakk :) Har bestillt meg lambo dørhengsler, men dem kommer ikke før på nyåret engang. Har ikke tengt og ha den på veien igjenn før den tid. Kjøpt meg 68mod. boble og bruke frem til da. Nettop montert stereo i den :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stress87 Skrevet Desember 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2006 bra prosjekt dette! blir bra med lambo dører! synes du må fjrene dørhåndtakene når du gjør alt så cleant! tror det hadde vært fett å svaise på litt på bakluka over lyktene som "passat kara" sier. og finne deg noen cab baklykter (eller e det stasjonsvogn lykter som er litt kortere?) jaja.. fett blir det nok! Grønn e knall foresten :D Siter Golf 3 1,8GL 96 mod (Prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommysaksvik Skrevet Desember 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2006 Dette har jeg gjort satt på frontfanger, sideskjørt og bakfanger (selvkomp. stylingsett) Sveisa bakluke fjærna lister hele veien rundt og sparka/sveisa ny form fjærna blinklys i forrskjermer og fanger satt på supersport coilovers og senka ca max (er vel ca 85/75 tror jeg) satt i sportstoler 17" felger med ca. 12cm kant (205-40-17) pluss masse annet jeg ikke kan komme på i forbifarta... Dette skal jeg gjøre lage glasfiber dørtrekk Modifisere dashbord, evnt. i glassfiber og lakke samme som bil (alá kawa-grønn) trekke opp baksete i delskinn (rød/svart) samme som sportstoler monovisker golf4 lykter med angeleyes/blinklys speil med blinkers (tviler det blir M3 siden etter min mening dette er oppbrukt) Montere Lambohengsler Evnt. fjærne dørhåndtak og mekke remote-control på bakluke og dører Og ellers glassfiber i bagasjerom (stor stereo, eget kapittel senere etter karosseri er ferdig utvendig) ++ Ting som jeg finner på underveis Motor får vi se på til neste vinter.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
doffen23 Skrevet Desember 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2006 er det et helvette å kjøre den golfen med den senken og den fangern eller ser det bare slik ut.. sliter med 60 mm fremme jeg,da kan jeg tenke meg hvordan det er med 85mm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet Desember 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2006 og finne deg noen cab baklykter (eller e det stasjonsvogn lykter som er litt kortere?)Cab-lyktene er like, mener jeg..Stasjonsvogn er smalere, ja. :) Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg