Gå til innhold

Golf III prosjekt værst styla!

Ranger emnet


tommysaksvik

Anbefalte innlegg

Da har jeg lest litt på div. forum og funnet ut at kanskje det er på tide jeg legger ut mitt eget prosjekt så andre folk kan se og bedømme. For det er jo både spennende og interessant og lese igjennom andre folk sine tråder og sanke ide'er..

 

Gikk til anskaffelse av en 92mod. golf 3 cl i begynelsen av 2006. Eneste planen jeg hadde når jeg kjøpte den var og bygge hele værst, iallefall alt så forutenom motor (inntilvidere). Har vel egentlig starta og kommet et godt stykke, men ting tar jo alltid litt lengre tid enn man egentlig vil og har planlagt og blir som oftest litt dyrere. hehe.. Hadde alle bilder i hodet fra starten hvordan bilen skulle se ut og faktsik så begyner den og ta form deretter..

 

Planer:

Slett bakluke

Fjærne lister

Blink og angeleyes i frontlykter

sideblink i speil

lambodoors

stor stereo, xbox/playstation

masse lcd skjærmer

osv osv..

 

Hmm.. Ja, hva skal man skrive? Hiver ut noen bilder, for med egen erfaring så er tråder uten bilde nokså kjedelig :)

 

Etter montering av frontfanger, stoler osv. i sommer (finner ikke igjenn gammlere bilder):

 

01.jpg

 

03.jpg

 

 

05.jpg

 

07.jpg

 

Og slik ser den ut nå pr. dags dato etter utallige timer i verkstedet:

 

DSC00106.JPG

 

DSC00107.JPG

 

DSC00108.JPG

 

Kommer med litt mere fremdriftsplaner, bilder osv. litt senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

fjern dørhåndtaka med det samme du er kommet så langt ;)

 

eller audi håndtak

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den blir en litt annen nyanse av kawa-grønn med røde detaljer, slik som calippere, interiør osv. Understellet er Supersport Coilovers som er røde :) Dørhåndtaka tengte jeg egentlig beholde, litt i tvil da. Men synes det er både pent med dem når jeg har fjærna listverk osv. og så er det praktisk med tanke på lambo hengslenne når jeg skal ha opp og ned igjenn dørene. Fronten blir Golf4 Lykter med AngelEyes og panserforlenger i stål, ikke noe glassfiber her nei, den skal gå i ett med panser og resten av bilen. Blir vel mulignes noen glassfiber detaljer inne i bilen, får se.. slik som dørtrekk, bagasjerom osv.. dasjbord vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre med.

 

Kommer tilbake litt senere i dag med litt flere bilder kanskje, skal ned i verksted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samt øyelokk på baklyktene.. det er niiice

 

Penere med å sveise på hjørner på bakluka, for å dekke over øverste delen av lykta.

 

Blir vel M3-speil på denne, tenker jeg? Audi dørhåndtak blir aldri feil, bedre enn slettede dørhåndtak, bedre enn originale dørhåndtak. En siste ting, turteller passer vel litt bedre inn enn klokke i et interiør fullt av skjermer? :)

Senka noe, forresten?

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Penere med å sveise på hjørner på bakluka, for å dekke over øverste delen av lykta.

 

Blir vel M3-speil på denne, tenker jeg? Audi dørhåndtak blir aldri feil, bedre enn slettede dørhåndtak, bedre enn originale dørhåndtak. En siste ting, turteller passer vel litt bedre inn enn klokke i et interiør fullt av skjermer? :)

Senka noe, forresten?

 

 

Eirik

 

Nei, bakenden blir som den er nå, skal felle inn skilt en eller annen plass på fangeren og få satt på noen lykter bak som passer litt bedre, har ikke bestemt meg helt enda. Tviler på det blir M3 speil, det er jo oppbrukt.. Skal se om jeg klarer og finne noen som passer bra. Blir muligens og beholde orginal håndtaka eller så fjærner jeg og mekker remote-control på begge dører og bakluka. Vi får se. Turteller osv blir det. skal muligens trekke opp dasjbordet i glassfiber, samt dørtrekk osv. planen er og ha det samme farge som bilen med masse klarlakk :)

 

Har bestillt meg lambo dørhengsler, men dem kommer ikke før på nyåret engang. Har ikke tengt og ha den på veien igjenn før den tid. Kjøpt meg 68mod. boble og bruke frem til da. Nettop montert stereo i den :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bra prosjekt dette! blir bra med lambo dører!

 

synes du må fjrene dørhåndtakene når du gjør alt så cleant! tror det hadde vært fett å svaise på litt på bakluka over lyktene som "passat kara" sier. og finne deg noen cab baklykter (eller e det stasjonsvogn lykter som er litt kortere?) jaja.. fett blir det nok!

 

Grønn e knall foresten :D

Golf 3 1,8GL 96 mod (Prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg gjort

satt på frontfanger, sideskjørt og bakfanger (selvkomp. stylingsett)

Sveisa bakluke

fjærna lister hele veien rundt og sparka/sveisa ny form

fjærna blinklys i forrskjermer og fanger

satt på supersport coilovers og senka ca max (er vel ca 85/75 tror jeg)

satt i sportstoler

17" felger med ca. 12cm kant (205-40-17)

pluss masse annet jeg ikke kan komme på i forbifarta...

 

Dette skal jeg gjøre

lage glasfiber dørtrekk

Modifisere dashbord, evnt. i glassfiber og lakke samme som bil (alá kawa-grønn)

trekke opp baksete i delskinn (rød/svart) samme som sportstoler

monovisker

golf4 lykter med angeleyes/blinklys

speil med blinkers (tviler det blir M3 siden etter min mening dette er oppbrukt)

Montere Lambohengsler

Evnt. fjærne dørhåndtak og mekke remote-control på bakluke og dører

Og ellers glassfiber i bagasjerom (stor stereo, eget kapittel senere etter karosseri er ferdig utvendig)

++ Ting som jeg finner på underveis

 

Motor får vi se på til neste vinter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og finne deg noen cab baklykter (eller e det stasjonsvogn lykter som er litt kortere?)
Cab-lyktene er like, mener jeg..

Stasjonsvogn er smalere, ja. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår