Gå til innhold

89 Golf GTi 16v! Bud!

Ranger emnet

|Massern|

Anbefalte innlegg

Heisann.

Legger da ut den ene Golf'en min til salgs, da jeg ikke har bruk for denne lenger, og for at jeg ikke har tid, penger, verkstedlokale eller ork til å sette den i 100% stand igjen. Påkostet mye i senere tid, da jeg egentlig skulle få den EU-godkjent og i ordentlig stand igjen. Har mange kvitteringer som medfølger fra både meg og tidligere eiere.

Bilen er en original 89 GTi 16v (PL) som er tatt inn fra Tyskland i 98 (mener jeg det var). Har sine feil og mangler som så ofte gamle biler har. Motor ble byttet for omtrent 1,5 år siden av forrige eier, da den forrige begynte å kødde ganske mye. Motoren har gått rundt 230 000km og er i veldig bra stand.

Feil og mangler:

- Selve speedometeret, tripteller, km-stand (går frem og tilbake som den selv vil) funker ikke lenger (alt annet funker), så den trenger altså et nytt speedometer.

- Skiltlys mangler (nye holdere med pærer koster 71kr hos mekonomen, men aner ikke om det er for begge eller en)

- Går ikke 100% reint. Forrige eier skiftet lambda, LMM, bensinpumpe ++ uten bedring. Mistenker at det kan være hallgiver eller hjernen som kødder.

- Bulk på framskjerm og bakplata samt litt lakkrust (ikke mye og ikke farlig rust) noen steder.

- Ulyd i drivverk. Ikke sjekket det ut, men mest sannsynlig selve girkassa, drivledd som er ødelagt/løst el.

- For å få den EU-godkjent må du fikse skiltlys og den ene kaliperen bak (resten er meg bekjent i orden).

- Dårlig paking rundt venstre siderute bak, så det kommer inn litt vann (en som ikke lekker medfølger)

For det meste snakk om bagateller som må utbedres. At bilen ikke går rent har ikke plaget meg noe nevneverdig de 6-7 månedene jeg brukte bilen. Litt feeling og teknikk på høyrefoten er alt som skal til.

Utstyr ol:

- Servo

- Fjernstyrt Defa alarm/sentrallås

- Originalsota baklykter (Hella tror jeg)

- 2-lykters emblemfri grill

- Monovisker

- Nesten nye 90-fangere med hvite blinklys og GTi-leppe

- G60-skjørt og breddere

- Leppe på 90-fanger bak (dog ikke den peneste)

- 2.5" Hartmann effektanlegg med ovalt/avrundt enderør

- Sota ruter

- Momo ratt og girkule

- Stoffmatter

- 3-er Golf VR6/GTi takvinge

- Nye skiver og bremseklosser foran

- Byttet div slitedeler

- AEZ Paron X 9x16 ET15 med nesten nye 205/40 dekk eller 15" sommerfelger (opp til kjøper hva som skal medfølge) og 15" alu på vinter med veldig dårlige dekk

Sikkert glemt av noe, men det får jeg eventuelt skrive når jeg kommer på det igjen.

Som dere skjønner så trenger bilen litt pleie og stell for at den skal bli helt 100% igjen, men fortsatt mye bil igjen. Bilen er tight og god å kjøre, og fin i giringa foruten om at det er en stygg lyd der til tider.

Selges uten senkesett og med komplett GTi-interiør foruten om stoler foran, der er det GL/CL-stoler.

Er godkjent med senkesett og felger i vognkortet. Fant ikke ut hva slags felger bilen var godkjent med da jeg ringte rundt i hele Norge i sommer i anledning av en EU-kontroll, men tror det kan være 9x16 felgene.

Så for deg som vil ha en morsom bil som trenger litt omsorg og kjærlighet, så har du altså en mulighet nå.

Noen bilder tatt i fjor sommer:

P6190045-1.jpg

P6190043-1.jpg

P6190042-1.jpg

P6190044-1.jpg

Bilen sånn den fremstår i dag:

Golfernmin3.jpg

Golfernmin2.jpg

Golfernmin.jpg

(Sorry for møkkete bil)

Bilde150.jpg

Med vinterfelger:

Resized_Golfernvinter2.jpg

Innvendig (ikke skinninteriør nå lenger)

Inni.jpg

Der den står nå for øyeblikket (men med vinterfelgene på bildene over):

S4300223.jpg

Skal ordnes så den blir i kjørbar og "komplett" stand ved et eventuelt salg. Om den blir hentet på biltralle, eller blir kjørt for egen maskin er opp til kjøper. Litt risikabelt om noe med drivverket skal bli ødelagt siden det kommer noen ulåter der ifra.

Ønsker bud, men skambud blir blankt ignorert. Vet selv hva jeg kan få igjen for bilen, og det er mye riktige/"gromme" deler på den, så der sparer man mange kroner, kontra om man hadde kjøpt en helt original Golf 2. Blir uansett solgt betraktelig billgere enn hva jeg egentlig skulle hatt igjen for den, da det haster veldig om dagen pga felgkjøp.

Spørsmål om bilen kan vi ta her, og bud vil jeg helst ha på PM. Selges billigere uten 9x16 felgene, så opp til hver enkelt om de vil ha med disse.

Har mye rart av deler som kan medfølge, og deler som speedometer og annet som er feil kan jeg hjelpe til med å skaffe for en billig penge.

Fint egnet som et lite prosjekt, bruksbil eller donorbil for en original Golf 2.

Mvh

Mads Kristian

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er den like pen som på bilde? skilt på den?

Nei, hvis du leser teksten og ikke bare ser på bildene, så skjønner du at den ikke er det.

Interessert i å selge 9x16" separat? Isåfall, pris?

Ikke foreløpig. Vil helst selge alt komplett i første omgang

Hva mener du med at den ikke går helt rent?

At den ikke går rent rett og slett. Fjusker/lugger litt om du ikke bruker gassen riktig. Og tomgangen er litt ustabil til tider, men dette skyldes tomgangsregulatoren. Litt om hvordan bilen oppfører seg kan du lese her, og står også litt om hva som kan feile den.

ååh.. flott bil:)

Joda, men ikke fullt så flott nå lenger. Får kjøpe den og gjøre den helt i stand igjen:) Fortsatt mye bil/deler for pengene.

å gi bud på noe du ikke har satt basis pris på er jo nesten umulig da..

men just for the hell of it! gir deg 2500 for den

ta dette med en viss ironi da! :) hehe..

Joda, litt vanskelig igrunn, men har da fått noen akseptable bud på PM. Og ditt tar jeg ikke helt seriøst, nei:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen ikke vil kjøre bilen hjem for egen maskin, eller ikke har mulighet til å hente bilen etc, så kan jeg personlig levere bilen hjem på biltralle hvis vi har en avtale om et aktuelt kjøp på forhånd. Selvsagt litt tillegg i pris, og selvsagt så leverer jeg ikke helt til Nordkapp.

Må bort så fort som overhodet mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Caaatooo

Interessert i å selge 9x16" separat? Isåfall, pris?

Ikke foreløpig. Vil helst selge alt komplett i første omgang [/Quote]

PM meg hvis du ombestemmer deg, da :)

[o] '12 BMW 520dAT M-sport

[x] '09 BMW 520dAT M-sport

[x] '07 Mercedes Benz CLS 320 CDI "AMG 63"

[x] '07 BMW 525iA M-Tech

[x] '02 BMW 520iA AC Schnitzer +++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, skal gjøre det. Men satser på å selge alt komplett.

Hva er det minste pris på denne her?

Har du brukt just senkesett på den?

Følger ikke dette med i hele tatt?

Bor på andre siden av mjøsen, men kommer ann på hvor mye du ska ha for den?

Minste budet jeg har fått til nå er 8k, men bare å by i vei. Vet ikke hvor seriøst jeg kan ta hvert bud jeg får, så by om du har penger å legge på bordet med andre ord.

Gewinden skal jeg beholde selv. Ikke noe lønnsomt for meg å sende med et senkesett til 12k når bilen mest sannsynlig blir solgt billigere enn det. Vil tape minst mulig for å si det sånn. Så da blir det originale fjører og dempere som følger med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider