Gå til innhold

Kan man trekke dette i skai?

Ranger emnet

hc_TK

Anbefalte innlegg

Yes. da har jeg så vidt begynt å demontere den ene døra for å putte inn de nye elementene. Men døren er satt sammen på en litt rar måte og jeg tror ikke det er mulig og demontere dem helt. Så jeg lurer litt på om det er mulig å trekke dem om.

Døren er satt sammen av 2 deler som er trukket i sort skai. Dette er et litt dårlig bilde, men man skjønner forhåpentligvis hva jeg mener. Man ser det er en skjøt mellom disse delene ca 5 cm over 8" på bildet.

PS-skissedrmed8.jpg

Men problemet er at på baksiden er de festet med en flat og ganske sprø plastskinne som følger skjøten på de to delene. denne er rundt 5-10cm bred og er enten limt eller smeltet fast i de de flatene virker det som. Så jeg er litt skeptisk til å få av denne uten å ødelegge hele døra.

Her kan man se bedre bilder av skjøtene på de vanskligste stedene. Hvis jeg tar av skaien som er der nå er det mulig og trekke døra igjen uten å demontere den helt?

PC130002.jpg

PC130005.jpg

PC130007.jpg

PC130003.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På baksiden der skjøtene møter hverandlre er det ofte smeltet sammen med små "popnagler" i plast. Dvs det står noen tapper i plast ut av den delen i bunn, som igjen går inn i selve dørtrekket, så er disse tappene smeltet flate på baksiden. Det er ofte mulig å ta dette frahverandre ved å varme opp disse punktene igjen. Jeg har selv aldri gjor det, men vet Anders har gjort det flere ganger, så du kan jo høre med han om han har noen tips til deg, såfremt delene er festet på denne måten da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På baksiden der skjøtene møter hverandlre er det ofte smeltet sammen med små "popnagler" i plast. Dvs det står noen tapper i plast ut av den delen i bunn, som igjen går inn i selve dørtrekket, så er disse tappene smeltet flate på baksiden. Det er ofte mulig å ta dette frahverandre ved å varme opp disse punktene igjen. Jeg har selv aldri gjor det, men vet Anders har gjort det flere ganger, så du kan jo høre med han om han har noen tips til deg, såfremt delene er festet på denne måten da:)

Har sett at dører ofte er festet sånn, men tror hele plastskinnen er smeltet fast. Hele greia sitter bum fast, den løsner liksom ikke noen steder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropp skai, og bruk vinyl som du får kjøpt av autod, ellers er det som de fleste andre sier her, går ganske greit, men du kan få litt trøbbel med den lomma i bunnen av døra, men om du dropper den går det nok som en lek skal du se.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lommen i døra går det ann å ta av, noe jeg skal gjøre.. Den sitter enkelt med noen skruer. No problemo! Men jeg skal støpe 8'' sånn at den forstatt er der, men at den blir litt mindre. Jeg vil liksom beholde den orginale looken til en viss grad.

Jeg skal ta turen innom audio-art når det skal trekkes og kjøpe vinyl av dem. Håper på at de kan hjelpe meg litt med trekkingen også.. ::peace:

Jaja..da får jeg gå ned i kjelleren og bruke litt makt på døra! :rockets

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, da har jeg voldtatt døren skikkelig og klarte til slutt og dele den i tre deler. Men nå som et problem er løst kommer et annet.

Hvordan fjerner man den orginale vinylen som sitter på?

Det er et tynt litt strechy lag vinyl med et litt tykkere lag "skumgummi" under. Vinylen kan jeg klare å dra av men skumgummien sitter igjen..Er det noen smarte tips for å fjerne vinylen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte bare en kniv og en sparkelspade til å skrape med. Skal du ta bort skumgummien over hele døra? Det er egentlig greit å la den være der du ikke skal støpe, den er jo myk og fin.

Men blir det ikke stygt i overgangen mellom der det er skumgummi og der jeg har støpt og pusset glatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider