Gå til innhold

kn filter

Ranger emnet


japsebil

Anbefalte innlegg

Originally posted by japsebil

hvor mye effekt gir et kn filter?

 

K&N er en produsent som lager luftfilter, akkurat som Jamex, Greenfilter, osv..

 

Alle disse firmaene lager forskjellige typer filter.

 

- Innsatsfilter - til å legge inni den orginale luftfilter boksen

- Koniskfilter - et åpent filter, uten luftfilterboks, sikkert dette du mente med kn filter, men du blandet produsentens navn og konfilter (kon / cone = kjegle) :)

 

 

Et konisk filter gir deg som regel ikke noe særlig effekt.. Det kan tilogmed frata deg effekt. Hvertfall om det ligger nært motoren og suger inn varm luft istedet for kald luft.. På biler uten turbo gir det deg neppe noen ekstra hestekrefter, men du får kanskje bedre respons og du får en grommere lyd (derfor alle anskaffer et slikt :)). På turbobiler derimot kan du faktisk få noen hk utav dette, og som oftest kombinert med et effektanlegg.. Men, det varierer veldig, og ikke forvent en revolusjon i hestekreft økning! :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har et K&N Konfilter på min volvo 240 med B230A motor. Det ligger Forran radiator og har en 2.5" slange hele veien inn til forgasser. Jeg merket bedre respons på motor, kvikkere opp i fart, men fikk ingen grom lyd =\ . Men er det VELDIG stor forskjell på plassering av filter? nå får det bare kald luft...

 

 

mvh

Morten

Opel Zafira DTI m.div mods

91 Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

 

K&N er en produsent som lager luftfilter, akkurat som Jamex, Greenfilter, osv..

 

Alle disse firmaene lager forskjellige typer filter.

 

- Innsatsfilter - til å legge inni den orginale luftfilter boksen

- Koniskfilter - et åpent filter, uten luftfilterboks, sikkert dette du mente med kn filter, men du blandet produsentens navn og konfilter (kon / cone = kjegle) :)

 

 

Et konisk filter gir deg som regel ikke noe særlig effekt.. Det kan tilogmed frata deg effekt. Hvertfall om det ligger nært motoren og suger inn varm luft istedet for kald luft.. På biler uten turbo gir det deg neppe noen ekstra hestekrefter, men du får kanskje bedre respons og du får en grommere lyd (derfor alle anskaffer et slikt :)). På turbobiler derimot kan du faktisk få noen hk utav dette, og som oftest kombinert med et effektanlegg.. Men, det varierer veldig, og ikke forvent en revolusjon i hestekreft økning! :)

 

Unnskyld meg, men.... ehhhhhh hallo.....

 

Mannen spør hvor mye mer effekt et kn filter gir også skal du leke ekspert, ta å ta deg sammen a! "sikkert dette du mente med kn filter" HALLOOOOOOO

 

Mye av det du sier er rekti, men du trenger jo ikke å ta helt av, han skriver kn istedet for K&N hva så?

 

Det står på boksen til filteret hvor mye effekt det gir, er ikke sikkert det stemmer alltid, men.

 

Kjøp deg kn:eek: NEEEEEEEEI! K&N filter du japsebil, da får du antaglivis fetere lyd og litt bedre respons når du tråkker på gassen, + at du kan skryte av filtere ditt til f.eks. bitches når de sitter på, de syntes jo sånnt er veldig imponerende....;)

Suzuki RM125 2001 SELGES (Send PM)

 

250 4-takt er på vei :D

En japansk bil kommer til våren....:D:D:D:D

 

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

xYamaha QT:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mwb

jeg har et K&N Konfilter på min volvo 240 med B230A motor. Det ligger Forran radiator og har en 2.5" slange hele veien inn til forgasser. Jeg merket bedre respons på motor, kvikkere opp i fart, men fikk ingen grom lyd =\ . Men er det VELDIG stor forskjell på plassering av filter? nå får det bare kald luft...

 

 

mvh

Morten

 

 

Skal ikke leke dustete ekspert jeg assa, men det har vell litt å si, kald luft tar jo mindre plass en varm luft så da får du jo mer luft og bedre forbrenning.

Suzuki RM125 2001 SELGES (Send PM)

 

250 4-takt er på vei :D

En japansk bil kommer til våren....:D:D:D:D

 

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

xYamaha QT:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

K&N leverer hovedsakelig 3 typer filter:

 

1. Utforming som det orginale, plasseres i org luftfilterboks. Fordel: varer evig, gir lite/ingen merkbar økning i hkr.

 

2. Ram-air sett. Som fotest et konisk filter sammen med div slanger/rør ol. Koster endel mer, sørger for at filteret blir liggende helt i fronten på bilen og dermed kan suge kald luft hele tiden. påstås å gi noe effekt, men jeg tviler på at det gjør det på en ellers orginal motor. Hovedpoenget med denne modifikasjonen er dersom motoren er trimmet på andre måter med f.eks større forgasser, grovere, mer åpent eksosanlegg osv. Da vil det antakelig hjelpe på ift om man hadde kjørt med orginalt luftfilter.

 

3. En hel haug med universalfiltre hvor man kan prøve å f.eks kopiere Ram Air opplegget. Stor sjanse for at man mislykkes tipper jeg.

 

Det finnes hauger og lass med produsenter av slike opplegg i tillegg til K&N. Noen er sikkert bedre enn andre, men det er vanskelig for oss vanlige dødelige å vite. Derfor kan det gi en viss trygghet for kavlitet at man velger kjente merker (ikke nødvendigvis K&N)

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 years later...

Har kjørt i 12 måneder på insats filteret til K&N, og tilbakelakt ca 750 mil. Det første jeg opplevde var MYE bedre respons fra motoren, (gjevnere overgang når turboen slo inn), Mye bedre trekk kraft i lavesete turtal område, og 0,3 liter per mil senkning av disel forbruket i gjennomsnitt. Så si hva dere vil, K&N insats filter på X-trail fungerer!

 

Fakta:

Vognkortet sier at motoren yter 113 KW

 

Erfaring:

Målte den orginalt til 110 KW, 6 måneder etterpå, målte jeg den til 125 KW, om det er filteret eller bare at den er "blåst" rein, er ikke lett og si.

 

Kommende tester, privat:

I skrivende stund skal det testes om orginalt filder "struper" motoren ned igjen til 110 Kw, og K&N filteret skal også testes på en 2006 X-trail, der Det orginale filteret skal testes først.

 

Så det siest at på turbo biler legges det til 5 til 7% på det totale hesteanntallet i gjennomsnitt.

På bensin har jeg ikke noe informasjon.

 

Vennlig hilsen

QaRtZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men.... ehhhhhh hallo.....

 

Mannen spør hvor mye mer effekt et kn filter gir også skal du leke ekspert, ta å ta deg sammen a! "sikkert dette du mente med kn filter" HALLOOOOOOO

 

Mye av det du sier er rekti, men du trenger jo ikke å ta helt av, han skriver kn istedet for K&N hva så?

 

Det står på boksen til filteret hvor mye effekt det gir, er ikke sikkert det stemmer alltid, men.

 

Kjøp deg kn:eek: NEEEEEEEEI! K&N filter du japsebil, da får du antaglivis fetere lyd og litt bedre respons når du tråkker på gassen, + at du kan skryte av filtere ditt til f.eks. bitches når de sitter på, de syntes jo sånnt er veldig imponerende....;)

du din taterjævel! nå blir jeg små hissig her.. ta og les NØYE hva han skreiv!! før du hisser deg opp å leiker helt ninja her!

-BMW e30 320 tramp drifter posjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
K&N leverer hovedsakelig 3 typer filter:

 

1. Utforming som det orginale, plasseres i org luftfilterboks. Fordel: varer evig, gir lite/ingen merkbar økning i hkr.

Hei, jeg har et KN filter som er plassert i det originale luftfilter boksen, men selfølgelig får jeg ikke noe bedre lyd da boksen demper det.

Hva er det beste man kan gjøre i det dette tilfellet for å få bedre lyd? Vurderer å ta vekk bunnen på boksen, men vet ikke om det er lurt? :watchout

A-B bil: - Toyota Celica 2.0GT T20

Driftebil/lekebil:- Nissan Skyline R33 GTS-T 93 350HK (tilsalgs)

Driftebil prosjekt: AE86 sprinter trueno JDM

Sommerbil: Toyota MR2 SW20 Turbo (prosjekt)

Vinterbil/lekebil: Ascona B 77mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har et KN filter som er plassert i det originale luftfilter boksen, men selfølgelig får jeg ikke noe bedre lyd da boksen demper det.

Hva er det beste man kan gjøre i det dette tilfellet for å få bedre lyd? Vurderer å ta vekk bunnen på boksen, men vet ikke om det er lurt? :watchout

 

borr en masse hull:P

-BMW e30 320 tramp drifter posjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, er det garantert at det blir bra lyd hvis jeg lager hull på boksen?

Og hva syns dere om dette kitet? :

http://www.knfilters.com/search/product.aspx?Prod=57-0502

A-B bil: - Toyota Celica 2.0GT T20

Driftebil/lekebil:- Nissan Skyline R33 GTS-T 93 350HK (tilsalgs)

Driftebil prosjekt: AE86 sprinter trueno JDM

Sommerbil: Toyota MR2 SW20 Turbo (prosjekt)

Vinterbil/lekebil: Ascona B 77mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår