Gå til innhold

Vurdere kjøp av coupe (quattro) type85!

Ranger emnet


daruu

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har veldig lyst til å kjøpe meg en Audi coupe som førstebil!

Vil selvsagt helst ha quattro, med vet ikke om penga strekker helt til...

Jeg lurte da på ett par ting:

1. Noen spesielle feil med disse bilene? både quattro og framhjulstrekk... Har hørt at ventilløfterne pleier å ta kvelden etterhvert, samt at hjullagrene blir ganske fort slitt...

2. Er dette en bra førstebil? Har hørt at det er ganske dyr forsikring på quattro'n ihvertfall...

3. Deletilgangen er vel bra? Å er de lette å skru på?

4. Hvor mye sånn ca må man ut med for ett bra eksemplar?

 

Mvh Daniel

- 1989 Volvo 740 GL - Brukis

- 1977 Volvo 244 DL - Orginalare, under restaurering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Er ikke ukjent at de gamle 5'merne tikker, men finnes mange gode midler som begrenser tikkingen, er også forsåvidt en grei jobb å bytte disse løfterne.

Hjullagrene pleier være bra på disse bilene. Typisk ting er calipere bak som er dårlige, dvs håndbrekket funker ikke.

Ellers bør en være obs på rust på disse bilene, spes under og innvendig i gulvet mot innerkanalen.

 

2. Tror dette vil være en temmelig bra førstebil, mtp at det er sjelden ting som ryker på disse, bortsett fra vanlige slitedeler som må byttes på alle biler...

-Forsikringen er nok ikke så veldig gale på quattro, er mer på nyere quattroer at man ser forskjeller der.

 

3. Mye brukte deler i omløp, ellers finnes det og mye bra og rimelig uorginalt.

Med tanke på at det er førstebil er de ikke et uklokt valg iom at de er ganske greie å jobbe med.

 

4. Fwd får man fra etpar tusen til 20k, alt etter tilstand.

Quattroen er endel dyrere, fra 30k og oppover for noenlunde brukendes eksemplarer. Finnes seff rimeligere også, men de blir fort solgt, og er gjerne litt mer å gjøre med dess rimeligere de blir.

 

Og de ekstra kronene for quattro og femmer er verdt hver eneste krone;)

Et annet morsomt alternativ er jo 80 gte quattro, gti motor som veier endel mindre enn 5'merne på nesa...

-01 Audi RS4

-86 Urquattro 20V Turbo

-92 S4/S6 Sedan

-86 GT Coupe

-86 Scirocco GTX 16v Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Sannsyneligheten er stor for at det blir en coupe quattro da :)

Jeg bare elsker formen på disse bilene, samt lyden i 5'ern:D

Men det blir nok ikke noe bilkjøp før på nyåret en gang, da jeg bare er 16 enda... Så får vel prøve å overleve vintern med mopedrælet:)

Men åssen er verditapet på disse bilene da?

- 1989 Volvo 740 GL - Brukis

- 1977 Volvo 244 DL - Orginalare, under restaurering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et problem jeg har hatt på begge coupe'ene mine er at de lekker kjølevæske fra vannpumpa, ellers så er lysbryteren litt vanskelig i blandt(må "lirke" lyset på)

rust på kanaler er også vanlig + rust oppover bakskjermer (ihvertfall på mine)

på coupe gt'n min manglet det et par stag bakpå lykta slik at langlys reflektoren hang løst og var umulig å stille rett, sjekk at disse er der, vanskelig å få tak i hvis du ikke kjøper orginalt. ellers så kan jeg si at dette er konge biler, gode å kjøre :) men kjøp quattro, er verd å betale 20.000kr mer for quattro :) setter seg aldri fast heller disse bilene :D

 

forresten er forsikringen på quattroen 7000 i året på meg(18år), mens coupe GT'n(fwd) skulle de ha 9200 i året for (gjensidige begge 2) :fatality:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

trur ikke du vil angre på dette bilvalget:) har selv skaffet meg en 86mod audi 90 2.2:) den har gått 400 000 da men.. alt funker bortsett fra håndbrekket. motorn bruker ikke olje og ingen tikking. heller ingen slakke i hjul eller noe. og det er aldri skiftet dynamo, clutch, eller vannpumpe på den siden den var ny. er forbredt på at noe av det kan ryke under min tid med den. men han skal ha bare 5000 får den med masse deler:)

2002 Chevrolet Tahoe 5.3 V8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Ordnet forsikring på min Audi 80 Quattro (87mod). Sjekket 6 forsikringsselskap og IF ble billigst med sine 5900,- Kun ansvar da.. (jeg er 18 år)

 

Men ikke prøv å ringe TrygVesta! De skulle ha 13 445,-!!!!!!

Ryk å reis sa jeg til dem!

 

Å du kommer forresten til å bli kjempefornøyd med quattro! ;-) Hehe..

Audi Uten Quattro er som bil uten dekk!

Chevy Van

BMW 316i(320) 90

x BMW 325 88

x Audi 80 Quattro 87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår