Gå til innhold

Festing av ekstralys

Ranger emnet

Sulliken

Anbefalte innlegg

Åssen fester dere tusenmeter lyktene?

Er jo ingenting å feste dem i, plastfanger, med sånn bak skiltplate kan gå, men veldig stygt da, og ikke stabilt nok, uten å ha noe mer.. Brukte en stund noe skumgummi mellom lyktene, og grill, men det er jo ikke bra nok.

Men mest, hvordan får dere stabilsert dem med stag?

Er en ulempe slik jeg ser det at panseret har grillen innebygd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peder Ferjebilettør

Eg kjøpt lykteholderar på biltema for 2 ekstralys. Lagde 2 hull i plastikken bak skiltet og festa satt ein bolt igjennom hullet med ein mutter og sperreplate på baksida. Det holde ganske bra men det er fortsatt vibrasjon i lykta. Når eg kjørte i storm og motvind så begynt plutseligt ekstralysa å peika oppover, så fant ut at eg trengte stag. Har eit stag frå kvar lykt som går inn i grillen. Der har eg lagd hull heilt bakerst på den øversta "rilla" i grillen. Festa staget der med noken små boltar og mutterar. Så nå står dei bom fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Staga mine er delt i 3 deler. 2 bøyde fester som eg har skrudd fast i lykta og grillen. Så er det ein metall pinne som festes med 2 skruar på kvar sida av pinnen, festes i dei bøyde festa. Kan justera lengden på begge sider.

Når eg skal ha opp panseret så skrur eg av 1 skrue på kvart stag (1 på kvar lykt). Så er panseret oppe. Tar 2 sekund å skru opp:)

Men eg er kun under panseret når eg peile olja og fyller spyleveska så er ikkje noke stress.

Men trur det går an å kjøpa noken fester som står fast i panseret under grillen. Slepper å ha stag på då og så henger dei fast i grillen. Trur Hellanor selger slike som er tilpassa til forskjellige biltypar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns den løsningen du har lagt opp til, virker for komplisert for min bruk, fordi jeg er distre, og kommer til å rive i filler grillen engang jeg glemmer meg. Foreløpig har jeg gått for xenon i de vanlige fjern lysene, er ganske brukbart.

Eneste problemet nå er at nærlyset er elendig.

Når jeg hadde nærlys med xenon og fjern med halogen, var det en marginal forbedring og slå på fjernlysene.

med xenon i fjern og halogen på nær, er det natt og dag og slå på fjernlysene..,

Fjernlysene, klarer på en helt annen måte enn nærlysene i lykta, og virkelig utnytte kraften i xenon pærene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mnja. Men synst det er bedre å sjå bra enn att bilen ser bra ut. Er jo vinter så då er bilen så skitten å stygg uansett så gjer ingenting. Men er jo ikkje så vanvittigt stygt då.

Men er veldig delt syn på ekstralys ute blant folket merke eg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mnja. Men synst det er bedre å sjå bra enn att bilen ser bra ut. Er jo vinter så då er bilen så skitten å stygg uansett så gjer ingenting. Men er jo ikkje så vanvittigt stygt då.

Men er veldig delt syn på ekstralys ute blant folket merke eg.

Ja, det er vel delte meninger om det... :)

Sikkert greit å ha på høsten / vinteren, når det er tidlig mørkt ute.. For all del, jeg prøver ikke å være kjip på noen måte, men sa bare det jeg mente.. :P

dere kunne ha montert på ei stor bøyle på taket, å smellt på 5-6 ekstralys for min del :P

Har visst hatt for mange biler til at det er plass i signaturen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider