Gå til innhold

Har en stk soundmagus x-3000, skal kjøpe 2 stk 12"/1 stk 15", men hvilke...?

Ranger emnet

Norton

Anbefalte innlegg

Hei!

Som trådtittelen sier har jeg liggende en soundmagus x-3000 ute i bua. Har i lengere tid vurdert hva jeg skal kjøpe av "subber" til denne forsterkeren - men

kommer stort sett ingen vei - træg trønder som jeg er!:) Jeg er som sagt ute

etter 2 stk 12" el. 1 stk 15", alle med dobbeltspole. Prisklasse 2000 - 2500 pr stk for 12", rundt 4000 for 15". Spiller strengt talt alt mulig av musikk - utenom hardigfele og jazz! "Subbene" skal monteres inn i en MB C240 til våren. Jeg tror at BoomBoxx her på forumet har/har hatt en slik forsterker, kanskje han har noen gode tips??

Takker og bukker for alle tips!!:)

Og please ingen ny diskusjon ang. kvaliteten på denne forsterkeren!! SM-X3000 er sikkert ikke det beste en kan få i av forsterkermerker på markedet, men for en glad amatør som meg så holder den i massevis!:)

Mvh

Lasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg dro tre 3004SPL med "Anusen", og det spilte fett som bare det...

Prøvde senere med en SoundSplinter fra USA, og det spilte enda bedre...

Hva med å teste en RE SX-sub fra Morel.no? Sikler på disse selv, hvertfall... de har endelig kommet til Norge til rett pris, så det blir nok litt shopping på meg veldig snart, hvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hadde egentlig vurdert tre forskjellige høytalermerker. Pioneer SPL 3004, JBL Power serien(P1222/1224) og Alpine Type "R" serie. Når jeg ser at såpass mange

av dere anbefaler RE SX, så gir dere meg egentlig ingen valg! Hær blir det shopping av RE SX utpå nyåret - når bankkontoen har kommet seg etter jula..:)

Hjertelig takk for tipsene folkens!!:)

Mvh

Lasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider