Mazda 626 Skrevet Desember 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2006 Hei! Har et lite problem med min Golf 3 93 modell, med 1.8 90 hk motor. Problemet er at den under vanlig drift ligger på ca. 80 grader. Dette er når4 jeg kjører på landevei, eller lignende. Dette synes jeg er for lite da den egentlig skal ligge på ca. 90 grader. Når jeg står i kø så går temperaturen opp til 98 grader, før vifta slår inn, og temperaturen går ned til 93 grader igjen. Deretter går den opp til 98 grader og ned til 93 igjen helt til jeg begynner å få litt fart slik at luften avkjøler motoren. Det jeg tror er problemet er at termostaten er åpen hele tiden, fordi det tar ofte veldig lang tid før motoren blir varm. Så er det vifta som jeg tror ikke er helt i orden. Den går aldri når motoren er avslått. Kun når tempen kommer opp til 98 grader. Hvordan er vifta deres; går den kun når tempen kommer til 98 grader, eller ellers også? Takker for svar... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dezvipe Skrevet Desember 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2006 Er noe merkverdig med tempen min også. For tiden bruker den lang tid opp til 90*C, det har den ikke gjort før. Plutselig, når den endelig har nådd 90*C og har holdt seg der en stund,kan den synke til 75-80*C, før den igjen laaangsomt stiger til 90*C. I mitt tilfelle blir den aldri OVER 90*C, bare under. Skjønner ikke hva feilen kan være. Siter Mvh. Daniel Gjerstad [ ]1997 Vw Golf 3 1.6 [X]1986 Citroën BX 19 GTI - død (gikk bra..når den gikk!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grev1 Skrevet Desember 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 samma med vento'n min.. Går såvidt over 70*c Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oleness Skrevet Desember 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 Termostaten! Den står sikkert halvvegs open, slik at mykje av varmen frå motoren forsvinn rett i radiatoren. Når den først blir varm, opnar den ikkje meir, og temperaturen stig meir enn den burde. Spesielt når bilen står i ro. Vifta skal ikkje starte før sensoren til den måler ca 100 grader, så det kan stemme med 98 grader i din bil. Dette er lett å kjenne dersom du opnar panseret. Berre kjenn på slangane som går til/frå radiatoren. Når bilen er kald, skal det komme minimalt med heitt vatn inn til radiatoren. Dersom dette ikkje er tilfelle, og varmen inne i bilen kjem fort og greitt (som den skal), kan det vere følaren til målar som er defekt o.l... No har eg gått ut frå at du har nok kjølevæske på motoren... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda 626 Skrevet Desember 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 Ok, takk for svar! Hvordan er temperauturen på deres Golf. Går den opp til ca. 100 grader på tomgang eller holder den seg ganske konstant? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
optus Skrevet Desember 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 min ligger på kun 60-70, og tar laang tid og oppnå. stiger heller ikke ved tomgang, kanskje litt Siter ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vimzzz Skrevet Desember 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 min ligger på 70 når jeg kjører og 90 når jeg står på tomgang i kryss osv... vifta går etter jeg har slått av motoren:P Siter Chevrolet S10 2.2L 1998-mod X - Golf Mk3 1.8 GL (Prosjekt / Til salgs når ferdig)http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=163671 X - Volvo 240GLE Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thofte Skrevet Desember 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 Min ligger på 85-95 under kjøring, og stiger til en rundt 100 ved tomgang.. Siter » [ ] Audi A6 2.6 V6, 1995 » [x] VW Golf 3, 1994 (Prosjekt) SOLGT! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet Desember 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 Byttet termostat i sommer men fortsatt blir den ikke varmere enn rundt 80 grader. Ved litt hardkjør opp Klettbakken kan den dog komme opp mot 90 da ;) Til neste sommer skal jeg jammen sette inn en varmere termostat, fins vel 92 eller 97 graders termostat? Den jeg har nå mener jeg er 87 grader, men det er jo alt for kaldt :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet Desember 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 Golfen min ligger vel aldri over 70 på grader på vannet og 85 på olja, dette er på vanlig kjøring. 2er 16v jeg hadde lå vel aldri under 90 på olja. Så blir nok bytte av termostat, eventuelt en som åpner ved høyere temp. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Burny Skrevet Desember 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 Hmm, min blir alltid varm etter ca. 10min, og da ligger den pent på ca. 85-90grader hele tiden.. Siter - Vw Golf IV GTI - X Vw MK2 VR6 - X Golf IV 1.6 Highline - X Audi A4 1.8TQ - X Min Badass Golf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet Desember 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2006 Hmm, min blir alltid varm etter ca. 10min, og da ligger den pent på ca. 85-90grader hele tiden.. Har vel litt med forbruket å gjøre også, dieseltralle med lavt forbruk blir sakte varm gitt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.