Gå til innhold

IMSA Audi replica (56k killer)

Ranger emnet


Laaars

Anbefalte innlegg

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

finnes det ikke ferdige paneler som på de første bildene? skulle fått tak i sånne glassfiber kopier :) hvordan funksjone har egentlig dørene på disse bilene?

 

Finnes neppe mange kopier av dette her, er heller ikke laget så mange

originale biler!

Funksjonen? Originalt er både 200 TransAm og 90 IMSA GTO rørramme

biler, så dørsidene har vel "klips løs, ta av" funksjon...

 

Vet ikke om folk her har lagt merke til det, men prosjektbilen har gule

blinkers foran. Men, det er noe som får meg til å stusse veldig på rumpa

til prosjektbilen ift den ekte. Skulle nesten tro rumpa på IMSAen var

fra B4 og ikke typ 89.

 

Reset:

det er heller ikke 'bare bare' å skaffe seg en IMSA motor. Primært ble

disse motorene overhalt og brukt igjen (de har 20t aksjonstid før service),

og de som har vært for salg er vel hovedsaklig blitt "svindlet ut" istedenfor

å destrueres som de egentlig skulle.

 

Nikdev:

Vel, det er ikke nødvendigvis mer vekt i en sedan enn en coupe, og kan

kanskje se at Audi fant noen fordeler ved å ha sedan ift coupe hva

gjelder aerodynamikk, tekniske muligheter etc for racingmodellen. Nå er

jeg litt usikker på IMSA GTO serien, men jeg mener den og baserer seg

på siluett-racing som TransAm, men at litt prestanda-teknisk står man

friere til å gjøre hva man vil.

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes neppe mange kopier av dette her, er heller ikke laget så mange

originale biler!

 

Vet ikke om folk her har lagt merke til det, men prosjektbilen har gule

blinkers foran. Men, det er noe som får meg til å stusse veldig på rumpa

til prosjektbilen ift den ekte. Skulle nesten tro rumpa på IMSAen var

fra B4 og ikke typ 89.

 

Reset:

det er heller ikke 'bare bare' å skaffe seg en IMSA motor. Primært ble

disse motorene overhalt og brukt igjen (de har 20t aksjonstid før service),

og de som har vært for salg er vel hovedsaklig blitt "svindlet ut" istedenfor

å destrueres som de egentlig skulle.

 

 

Er det ikke bare en IMSA motor i privat eie i hele verden og den ståri en S2 her i Norge? Stod vell noe om dette i et Gatebil blad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bare en IMSA motor i privat eie i hele verden og den ståri en S2 her i Norge? Stod vell noe om dette i et Gatebil blad.

 

Hehe, nei. Det er feil.

Det stemmer at Jørn sin blå S2 (Autopower) coupe har en ekte IMSA motor.

Den kjøpte han i Europa, men jeg har selv sett fler motorer, og vet det bl.a.

er en hvit baneracing urquattro med Sport quattro bredding/panser/front

som har en... Akkurat antallet som finnes er vel litt usikkert pga "svindlingen",

så det finnes NEPPE noe offisielle tall om det.

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei. Det er feil.

Det stemmer at Jørn sin blå S2 (Autopower) coupe har en ekte IMSA motor.

Den kjøpte han i Europa, men jeg har selv sett fler motorer, og vet det bl.a.

er en hvit baneracing urquattro med Sport quattro bredding/panser/front

som har en... Akkurat antallet som finnes er vel litt usikkert pga "svindlingen",

så det finnes NEPPE noe offisielle tall om det.

 

 

 

Okay:) Det er vell neppe noen som vil gå ut med slike tall uansett:)

Men har du sett flere motorer i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bilverdenen er det jo ofte at prototyper etc som viser nyutvikling

destrueres etter bruk. Regner med noe er "godskrevet" som

destruert og tas med hjem, sikkert mange løsninger å få til dette da...

 

Blir f.eks. som Sport quattroene med 25 ventilers turbofemmer motorer.

Heldigvis er slikt blitt reddet.

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bilverdenen er det jo ofte at prototyper etc som viser nyutvikling

destrueres etter bruk. Regner med noe er "godskrevet" som

destruert og tas med hjem, sikkert mange løsninger å få til dette da...

 

Blir f.eks. som Sport quattroene med 25 ventilers turbofemmer motorer.

Heldigvis er slikt blitt reddet.

 

joa, den saken er biff, men hvorfor gjør dem sånt no?

Er det for at andre ikke skal kopiere eller?

http://www.turbo-kid.com

'94 Mazda RX-7 FD R-2 LHD USDM

'93 Mazda RX-7 FD RHD N/A JDM

'93 Mazda RX-7 FD LHD Touring USDM-Solgt-

'82 Toyota StarletR.I.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår