_AndreasH_ Skrevet April 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2008 Da starta ikkje motorn gitt... Bilen har starta fint det siste året, men nå har den stått stille i 3-4 veker. Trudde dette ikkje skulle ha noko å seie, men den ville vertfall ikkje starte. Startmotoren går, turtellern står på 1000 i 1-2 sekund, før motorn berre dør ut. Har riklig med bensin på tanken. Skrudde ut alle pluggane, og dei var litt fuktige, og lukter bensin. Heilt original B230ET, nokre tips? For motor er ikkje min spesialitet... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet April 13, 2008 Rapporter Share Skrevet April 13, 2008 har du gnist? Skru ut en plugg og legg den i pluggledninga og oppå chassis og se om det gnister når du drar den på starteren. Sjekk også fordeler osv. Du sier turtelleren står på 1000 i noen sekund - GÅR motoren og stopper eller starter den ikke i det hele tatt? Hvis den starter og stopper kan det jo være falskluft... En eller annen slange mellom lmm og gasspjeld et sted som lekker. Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_AndreasH_ Skrevet April 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2008 har du gnist? Skru ut en plugg og legg den i pluggledninga og oppå chassis og se om det gnister når du drar den på starteren. Sjekk også fordeler osv. Du sier turtelleren står på 1000 i noen sekund - GÅR motoren og stopper eller starter den ikke i det hele tatt? Hvis den starter og stopper kan det jo være falskluft... En eller annen slange mellom lmm og gasspjeld et sted som lekker. Den starter, men dør ut med ein gong... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet April 14, 2008 Rapporter Share Skrevet April 14, 2008 bensinpumpe, luftmengdemåler, falskluft (slanger) er vel det jeg kan komme på i farta! Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_AndreasH_ Skrevet Mai 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2008 Turbo TD04HL16T for Volvo 850. Korleis er det å sette denne på B230ET? Kva må gjerast og kjøpast for å montere denne? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Mai 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2008 Turbo TD04HL16T for Volvo 850. Korleis er det å sette denne på B230ET? Kva må gjerast og kjøpast for å montere denne? kommer litt ann på hvordan avgasshus som sitter på... du får en som ser prikk lik ut som en 13C (2,5" konflens), bare med større kompressor hus. Også får du en med labytint-tetting 2,5"... også får du vel også en med 3" SKRÅ konflens. Hvis du får tak i feks den som ligner på 13C'en (en mitsubishi-turbo levert på de fleste 940 LT/T), så burde du anskaffe deg ett 940-"grenrør" og nye oljetrykks & retur-slanger som passer Mitsubishi-turbo...( Orginale Garrett/mitsubishi rør passer IKKE om hverandre). Ellers er det ganske lett egentlig...må dog få opp den satans svære låseringen bak på kompressorhuset, ta av kompressorhuset, fjerne styretappen, og sette på kompressorhuset 180grader av der det stod. Ellers skal det være ganske bolt on.... jo, må borre opp "gjengene" på de nederste hullene på turbo/grenrør-flensen... for turboen er gjenga opp der istedenfor vanlig 8mm hull. (Pga 850 har to BOLTER og to MUTTERE som fester turboen..istedenfor 4 muttere som rwd-volvoer har.) Knallgod turbo...kjapp spoolup, litt dypere sugelyd, GODT med dreiemoment, og fullt trøkk helt til turtallsperra ;) PAss på rådene dine... ;) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_AndreasH_ Skrevet Mai 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2008 Må vel passe på rådene ja, blir vel mest sannsynlig overhaling av motor. Men går denne typen på? Får vel berre søke litt og sjå litt på bilder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Mai 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2008 der er det joggu en med labyrint-tettning og skrå flens gitt.... men den er vel til S60?? Anyway, fullt brukbar turbo, du må bare sveise om downpipe'n.... er det 3" labyrint-tettning må du ha 3" anlegg...men det har du kanskje? 3" utgaven skal visst skape lavere eksostrykk... noe som fort kan bli litt høyt med de 2,5" utblåsene som er "vanlige" Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_AndreasH_ Skrevet Mai 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2008 Har berre 2.5" gitt. Trudde det var ein 850 turbo eg... Eg må altso: 3" heile vegen frå turbo. "spesial" downpipe, sveisa og med flens som passer? Snu 180 grader. Så eg er maks heldig og fått taki ein som det er mykje arbeid med å få på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Mai 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2008 ganske korrekt....glemte å nevne sveising av ny wg-brakett, som du kom på selv :) i tilleg trengs dette grenrøret med labytint-tetning(Flens på turbo og grenrør passer da som smurt), oljeslanger...og egentlig vannrør, men der kan du mest sans bruke de du allerede har, da de bare er noen korte tapper og ganske universale (butter ikke i stort). Klart du MÅ ikke ha 3" hele veien, men når du først må ha 3" downpipe ut av turbo, er det litt styr å skjøte seg inn på 2,5" anlegget resten av veien ut. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_AndreasH_ Skrevet Juli 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2008 Den turbon blei solgt videre. Tips til turbo som er bolt on? Sjølvsagt så har dynamonen gitt seg i natt. Starta bilen i dag, og laddet ikkje, lysorgel i dashn. Jippi. 11.84V på batteriet, med motor i gang. Korleis finn ein ut om ein kan fikse dynamoen? Skifte spenningsreg. med børster? Erfaring med dynamo frå biltema? ;p Har ikkje fått sett på det endå, kva amp er det på turbo biler? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet Juli 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2008 ta deg en tur hit.. :) skall du få en fult brukbar dynamo..:P 60amp, fra en 940fk motor.... Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_AndreasH_ Skrevet Juli 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2008 Kor får eg ein turbo som passer rett på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Juli 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2008 http://www.atpturbo.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=TBN-TBO-013&Category_Code=TBN Så bruker du baklokket og wastegateklokka fra din turbo. Om du har orig T3 fra før, that is. Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_AndreasH_ Skrevet August 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2008 Vurdera å kjøpe ein litt nyere bil, men kor mykje kan ein få for ein gammal Volvo no til dags? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.