_AndreasH_ Skrevet August 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2007 Det ble dritbra:thumb Takker for det... Synst det blei bra sjølv, sjølv om det berre er 1 strøk endå... Den bilen din er dritpen!Blei hundre ganger bedre med lakkerte kalipere. Hvordan syns du den er å kjøre med automat? Lurer litt på en 740 Turbo, med automat skjønner du. Takker for det... Hadde litt motor lakk liggandes, så da fekk no prøve det. Håper det ikkje flasser av. Eg synst faktisk bilen er herleg å kjøre eg. Synst den girer litt seint, men utrulig kjekt med kick-down... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_AndreasH_ Skrevet September 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2007 Mandag er det "EU kontroll"... Spent på kva som kan dukke opp der... Ikkje noko eg gleder meg så veldig til... - Det gamle merket var så falma så da blei det å skaffe seg nytypen emblem... - K&N Filter i bestilling - Vindavisera sett x 4 i posten... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond D Skrevet September 28, 2007 Rapporter Share Skrevet September 28, 2007 Lykke til :) aldri kjekt med eu nei Siter 96 Volvo 945 B230ft 94 Volvo 945 B230ft (vraka) 88-89 Volvo 740 B230f (solgt) Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riff Skrevet September 28, 2007 Rapporter Share Skrevet September 28, 2007 Når ET`n gir seg, og må byttast ut... Den har vist bikka 500 000, så blir vel snart. Turboen he begynt å suse ein del. Berre kjøre til det rasa, eller finst det reperasjonskitt for turbon? Tenkte at siden ingen hadde svart deg da, så kan jo du få svar. :) Ja, du får kjøpt rep. sats til turbo. Ring Turboservice. Koster 1500,- for satsen. Merk hvor både hus og hvor på akslingen turbinene er. Om du treffer der alt har stått før, slipper du å balansere opp igjen. Husk renhold og slikt der du skal jobbe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_AndreasH_ Skrevet September 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2007 Lykke til :) aldri kjekt med eu nei Kontrollen er nok nødvendig, så det er greit nok. Berre det ikkje dukker opp for mykje. Kan ikkje seie eg gleder meg nei... Sta og handla refleksvest i sta... Hehe... Det er vel påbudt det no. Kan eg få problemer med Eiker E1 felga? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_AndreasH_ Skrevet September 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2007 Tenkte at siden ingen hadde svart deg da, så kan jo du få svar. :) Ja, du får kjøpt rep. sats til turbo. Ring Turboservice. Koster 1500,- for satsen. Merk hvor både hus og hvor på akslingen turbinene er. Om du treffer der alt har stått før, slipper du å balansere opp igjen. Husk renhold og slikt der du skal jobbe. Ergo det er berre å begynne å leite etter motor i sverige... Vil ikkje legge ut noko særleg på den motoren som står i bilen på grunn av høg km stand. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond D Skrevet September 30, 2007 Rapporter Share Skrevet September 30, 2007 Har aldri hatt problemer med eiker felga jeg. Siter 96 Volvo 945 B230ft 94 Volvo 945 B230ft (vraka) 88-89 Volvo 740 B230f (solgt) Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_AndreasH_ Skrevet Oktober 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 - Gåen bærekule - Laust batteri - Bremseklossen subba på skiva V. framme. Korleis i kan ein kreve ca 5000 kr for å reparere dette? Synst det var vel høgt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Oktober 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 spørs grunnen til løst batteri feks.... hvis festet er opprusta feks, er det litt mer enn en liten times jobb. Bærekule og bremseklosser+skive er fort 2-2,5 times jobb+ deler, og disse mekanikerene har 700kr timen LETT. med litt 2+2, skal det ikke mye til å ende opp på "ca" 5000kr. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_AndreasH_ Skrevet Oktober 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 spørs grunnen til løst batteri feks.... hvis festet er opprusta feks, er det litt mer enn en liten times jobb. Bærekule og bremseklosser+skive er fort 2-2,5 times jobb+ deler, og disse mekanikerene har 700kr timen LETT. med litt 2+2, skal det ikke mye til å ende opp på "ca" 5000kr. - Batteriet er berre å skru fast. Har allereie gjort det. Tok meg 2 minutt. (Gløymte å skru det fast. Eg som var dom og ikkje skrudde det fast etter ladding) - Klosser + skive er heilt nytt. Derfor er det mulig at kalipteren må skiftast, men han som gjekk over bilen meinte på at det var så lite at det berre var å gå over caliptern. - Bærekule NOK 219.00 på BCB.no (Regner med det ikkje er så mykje dyrere rundt om kring.) Kor lang tid dei bruker på dette veit eg ikkje, men burde ikkje vere så lenge. I verste fall: 1000kr for calipter + 400 for bærekula + 3 tima = 3500 Uansett så hadde eg ikkje brukt verksted til desse tinga. Synst berre 5000 for den jobben var litt høgt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Oktober 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 - Batteriet er berre å skru fast. Har allereie gjort det. Tok meg 2 minutt. (Gløymte å skru det fast. Eg som var dom og ikkje skrudde det fast etter ladding) - Klosser + skive er heilt nytt. Derfor er det mulig at kalipteren må skiftast, men han som gjekk over bilen meinte på at det var så lite at det berre var å gå over caliptern. - Bærekule NOK 219.00 på BCB.no (Regner med det ikkje er så mykje dyrere rundt om kring.) Kor lang tid dei bruker på dette veit eg ikkje, men burde ikkje vere så lenge. I verste fall: 1000kr for calipter + 400 for bærekula + 3 tima = 3500 Uansett så hadde eg ikkje brukt verksted til desse tinga. Synst berre 5000 for den jobben var litt høgt. Nå skal du se hvordan dette blir 5000kr: caliper koster 1000 kr. Bærekule er ca 300kr. Bytte caliper+ lufting av systemet = 2,5 times arbeid (Forutsatt at ting går som det skal) Bytte av bærekule = 1 times arbeid. (Forutsatt av det går som det skal) Stramming av batteriet = 30 min (minste satsen de har) (Forutsatt at det går som det skal) Totalt 4 timers arbeid (700kr*4) + 1300kr = 4200kr Ække så langt unna 5000kr da gitt:) Bare litt trøbbel med en caliper, så er man raskt oppe på 5000kr, hehe, og mekanikeren er pliktig til å gi deg et realistisk inntrykk av hvor mye det koster, Også får det bare bli en positiv overraskelse om det blir billigere. sånn var det på verksted når de skulle bytte bakhjulslager på min...jeg satte det bort, og fikk beskjed om det det kunne koste meg mellom 2500kr og 3000kr, og jeg var derfor bestemt for at det får det bare koste. Når alt kom til alt, så kosta det meg bare 1800kr...for alt gikk så lekende lett sa han, og han brukte nesten halvparten av tiden han trodde det ville ta. Men selvsagt gjør man sånne ting selv...hehe, DET må man regne med når man kjøper gammal bil, spesielt volvo, som er så enkel å skru på;) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet Oktober 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 Når alt kom til alt, så kosta det meg bare 1800kr...for alt gikk så lekende lett sa han, og han brukte nesten halvparten av tiden han trodde det ville ta. Slike verksteder liker jeg :D Men ja, gamle volvoer skrur man på selv :) Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_AndreasH_ Skrevet November 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2007 Prisen blei vertfall: ca 250 kr for ny kule, inkl. frakt. + litt WD40 frå jobben. Bytte av kule: ca 25 min. Smøre opp kalipter ca 1 time. Feste batteri: ca 5 min. Total 1,5 timer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_AndreasH_ Skrevet Januar 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2008 R-sport trekk, eler berre beholde det slik det er? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet Januar 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2008 finn ett par andre seter, og ha r-sport trekke på. og selg delskinn stolane..... :) Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.