Gå til innhold

Hvilken bil?

Ranger emnet

toON

Anbefalte innlegg

Som vrtx sier, Mitsubishi og Volvo har samarbeidet en god del. S40 og Carisma var vel bygget i samarbeid, som det så fint heter (kanskje derfor første S40'n ikke var mye å skryte av også?).

Bjørn B, hvor har du hørt dette? Det var snakk om at Colt skulle få en egen Evo-modell og at Lancer Evo skulle gå ut av produksjon, derimot skjedde dette aldri. Den nye Evoen blir bygget på en ny plattform utviklet av DC.

droodz, bare for å pirke litt er det Concept X, Evo X er ikke vist i endelig form ennå :)

Liker ikke nye Lancer, likte den gamle mye bedre. toON, har du sett Lancer Cedia, asiatisk modell av Lancer som kom i 2001? Vi fikk våre, nye Lancere her i 2004, og den har lånt endel trekk av Evo og Cedia. Evo VII og VIII er derimot basert på Cedia. Litt interessant det der, at noen trodde Evo var en helt ny bil da VII kom i 2001, få som visste at det eksisterte en Cedia-versjon (ettersom vi da hadde en enda kjipere Lancer).

Den siste pene Lanceren etter min mening døde i 1996. Riktignok var ikke den som kom i 1996 så veldig stygg før faceliften, men personlig synes jeg den mistet mye av sjarmen og ikke minst kvalitetfølelsen 1992-1996 modellen faktisk ga. Ikke i EL-utgave riktignok, men det er en annen sak.

Kanskje jeg ombestemmer meg når jeg får se en Lancer 2007 i virkeligheten, senka og med større felger. Inntil da lever jeg fortsatt i troen om at Mitsubishi ikke kan tegne fine biler lengre, såfremt det ikke gjelder Evolution-modellene (det finnes som sagt unntak, Cedia er ganske sprek).

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider