Gå til innhold

vectra a bakhjulbue

Ranger emnet

theopelking

Anbefalte innlegg

heeya jeg måtte valse litt for å få på ny felga jeg kjøpe meg,mye hehe men jeg har tenkt å kutte vekk den kanten der,bak på hjulbua,vist dere skjønner,stor kant der,men det jeg lurte på om det har noe å si å kutte denj bort å slipe det helt flat der så behandle me grunning å lakk igjen for at det ikke ruster,men tror dere det har noe å si liksom?eller har dem noe betydning å ha der? takker for tips/råd

Bilde036.jpg

# Gauldal-Gatebil #

vw jetta tdi sportline med luftfjæring

lexus is 200 tte

Opel vectra b - Full rieger,19" justerbart.

vw vento - full styling,18" .justerbart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutte alt eller kutte litt av den? den knekken er for å støtte opp hjulbuen.

Tilsvarende å ta ett vanlig A4 ark. Når arket er slett bøyer det seg veldig lett. Brett det så på tvers og prøv nå å bøy det sammen på den veien bretten går. Mye vanskeligere.

Har litt og si men skal vel ikke være noe problem å kappe den bort. Skal du få en fin kapp så kapper du jo inntill bøyen så det vil fortsatt stå igjen litt av den kanten. Vet og om en gammel 240 hvor kanten er kappet helt bort for så etter å bare sveise på ei metallremse på innsida som ekstra støtte.

-91 Opel Calibra 16v

-89 Opel Vectra 2000 (under construction)

-90 Opel Vectra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har tenkt å kappe fra linja/innhullet fra døra vist du skjønne så nesten helt ned å litt på toppen, der det subber mest,bare jeg får vekk dnej værste subbinga,så legg nånn gummiklossa i fjæran å sånn fler tips å kansje?

# Gauldal-Gatebil #

lexus is 200 tte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å brette den kanten 'opp' på innsiden istedet? Så slipper du å kappe, hjulbuen er fremdeles noenlunde solid og du bør kunne få plass til hjulene...

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å brette den kanten 'opp' på innsiden istedet? Så slipper du å kappe, hjulbuen er fremdeles noenlunde solid og du bør kunne få plass til hjulene...

Var sånn vi gjorde det hvertfall. Begynner man å skjære av kanten kommer rusta fortere enn du aner. Innerskjerm og ytterbue vill sprekke fra hverandre og da er det gjort. Desse er bare punktet sammen og kittet igjen.

Audi A4 TDI

Vectra B 1.8 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jau skal prøv å få bøyd denj opp el nå,sprekk lakken fort å da sikkert men får se hva jeg gjør,ska prøv me gummiklosser å funka fett på fæstbila mi hehe

# Gauldal-Gatebil #

lexus is 200 tte

Lenke til kommentar
Del på andre sider